На початку розвитку авіації, з якої все почалося, тогочасні інженери надихалися небом та його фауною: літаючими птахами та тваринами. Одне потягнуло за собою інше, і назви тварин, які літають, так само як і наземні та морські, прижилися. В результаті, не тільки авіалайнери, але й приватні літаки та багато гелікоптерів названі або прозвані на честь тварин.
AEROAFFAIRES пояснює походження та місце тварин у світі авіації та бізнес-авіації.
Птахи та літаючі тварини біля витоків авіації
Що таке біомімікрія, походження повітроплавання?
Чи знали ви про це? Один з перших прототипів літака був створений у формі кажана? Науковою мовою натхнення, яке люди отримують від спостереження за природою та тваринами для створення своїх літальних апаратів, називається“біомімікрія“. Біомімікрія лежить в основі всіх видів літальних апаратів. Біомімікрія не втрачає своєї актуальності і сьогодні. Для авіабудівників, які цікавляться природою як джерелом натхнення для своїх літальних апаратів, вона відкриває безмежні можливості. Безшумний політ сови та V-подібна форма перелітних птахів досі вивчаються для майбутніх авіаційних проектів.
Також завдяки біомімікрії авіабудівники створили вінглети на кінчиках крил літаків. Трохи піднятий кінчик крила натхненний грифом і журавлем. Ці великі птахи літають на великі відстані і надихнули на ці авіаційні інновації. У застосуванні до літаків ця інновація зменшує вплив турбулентності, а отже, і споживання пального.
Я завжди цікавився польотом птахів і комах… Я випробував усі види пташиних, кажанячих і комашиних крил, як махових, так і з пропелером.
Сказав у 1893 році французький інженер Клеман Адер, один з попередників авіації.
Приватні літаки та літаки-птахи
Інженер К. Адер, відчайдушно прагнучи підняти людину в повітря, створив кілька прототипів літальних апаратів. Його надихали, зокрема, кажани та будова їхніх крил. Для нього концепція полягала не в тому, щоб реконструювати і відтворити рух крил птахів і літаючих тварин, а в тому, щоб черпати натхнення з будови крил. Маючи нерухомі крила, можна краще контролювати свій політ. Тож саме спостереження за крилами призвело до розробки крил майбутніх літаків зокрема.

Починаючи з 1900-х років, ще один прототип літального апарату знайшов своє натхнення в голубах! Саме такі спостереження зробили брати Райт, інженери та винахідники, коли створювали свої різноманітні планери.
Сьогодні ця звичка дивитися в небо, щоб вивчати птахів при створенні літального апарату, все ще дуже жива. Насправді, Airbus був натхненний альбомомatros! Цей птах був дуже цікавим і джерелом натхнення для авіабудівника, адже він може літати на великі відстані, кілька сотень кілометрів, не махаючи крилами! (За матеріалами Actu.fr). Потім інженери зAirbus вивчили поведінку Albatross у польоті і прийшли до такого висновку для своєї моделі літака: “AlbatrossOne має крила, затиснуті на плечах на великих відстанях, але розблоковує їх у разі поривів вітру або маневрів”. Це слова Тома Вілсона (Tom Wilson), інженера, що стоїть заAirbus’s AlbatrossOne. Ця розробка зробить літак легшим і, перш за все, більш економічним. Після льотних випробувань цього нового типу крила, Airbus може встановити такий самий тип крила на інші свої літаки, такі як l’A321 наприклад.

Нарешті, ще один виробник літаків черпає натхнення у птахів і літаючих тварин для своїх приватних літаків. До них відносяться Dassault Aviationpan American зі своїм сімейством бізнес-джетів Falcon, що в перекладі з французької означає ” сокіл “. Під час створення найпершого приватного літака з цього сімейства, який отримав назву Mystère 20, компанія Pan American була дуже зацікавлена в цих моделях літаків. Повідомляється, що один з технічних радників, спостерігаючи за ними ще до першого польоту, сказав: “I’ve found our bird”. Тобто “Я знайшов нашу пташку”. Звідси і пішла назва, як згодом охрестили сімейство бізнес-джетів Falcon.
Інші літаки в цивільній та військовій авіації також отримали назви птахів. До них відносяться Condor від Focke-Wulf, Milan від Dassault Aviation, Vautour від Sud-Ouest, Hawk від British Aerospace, Dragonfly від Cessna та багато інших (зі статті на avionlegendaire.net).
Інші тварини, які дали свої імена приватним літакам, гелікоптерам і літакам
Не лише птахи надихали світ авіації. Насправді, багато видів наземних і морських тварин дали свої назви бізнес-джетам, гелікоптерам і літакам.
Наприклад, білуга, перш ніж стати одним з найвідоміших avions-cargo, була насамперед видом тварин. Саме цей морський ссавець став джерелом натхнення для конструкції літака Beluga D’Airbusлітак, який можна впізнати за характерним горбом та вражаючими розмірами. Також на сайті Airbus ми знаходимо літак Super Guppyназва якого також походить від морської тварини, цього разу невеликої риби.


Нарешті, багато літальних апаратів також названі на честь тварин, як у випадку з найвідомішими гелікоптерами Aerospatiale, такими як l’Ecureuil AS 350the Dauphin AS 365та Cougar AS 332.
Багато гелікоптерів також названі на честь тварин. Однак ці назви можуть змінюватися в залежності від призначення гелікоптера. Наприклад, AS 332 на прізвисько Cougar в цивільній авіації може називатися Super Puma у військовій авіації. Інші назви військових гелікоптерів компанії Westland включають “газель“, ” оса ” та ” рись“.

Тепер ви знаєте трохи більше про фауну, яка дає назву різним приватним літакам, літакам і вертольотам.
На сайті AEROAFFAIRES ми доступні 24/7 цілий рік. Ми максимально швидко відповімо на ваш запит на електронну пошту devis en ligne або за телефоном +33 1 44 09 91 82.