У літаку є пілот? А точніше два! Це правда, що ми часто бачимо кілька пілотів на одному літаку в приватних літаках, але також і в комерційній авіації. Так чому ж така практика? Чим зумовлена необхідність мати кілька пілотів? Чи існують якісь винятки? AEROAFFAIRES відповідає на ваші запитання.
Оновлення законодавства
Перш за все, важливо розрізняти громадський та приватний транспорт. У діловій авіації всі літаки працюють як громадський пасажирський транспорт (те, що вони літають приватними літаками, не означає, що вони працюють як приватний транспорт; ці два поняття слід розмежовувати). Авіакомпанії, що здійснюють громадські перевезення, також повинні мати сертифікат експлуатанта (AOC).
У приватному транспорті послуги польоту не можуть продаватися на ринку і тому не підлягають попередньому дозволу. Тому безпека не гарантується, а вимоги до цього виду авіації контролюються менш ретельно, ніж до бізнес-авіації або комерційної авіації, які є більш жорстко регульованими.
Вплив на кількість пілотів
На відміну від більшості комерційних і навіть приватних літаків, деякі бізнес-джети сертифіковані як однопілотні. Це означає, що лише одна людина може керувати літаком. У бізнес-авіації, наприклад, ми регулярно зустрічаємо Pilatus PC-24, Hondajet HA-420 або Cessna Citation M2, які є сертифікованими однопілотними літаками.
Однак компанії, що експлуатують приватні літаки, керуються законодавством про громадський пасажирський транспорт, тому в літаку повинно бути 2 пілоти, незалежно від типу літака! З іншого боку, оскільки в приватному транспортному секторі існує дуже мало законодавчих обмежень, за штурвалом сертифікованого однопілотного літака може перебувати лише один пілот.
Що ж роблять ці 2 пілоти?

Як правило, під час польоту бізнес-джета 2 пілоти виконують взаємодоповнюючі ролі. Один з них є командиром літака, основний фактор, а другий – його другим пілотом, який може замінити його в будь-який момент, а також виконувати інші допоміжні завдання під час польоту.
Таким чином, основний пілот знаходиться за штурвалом і керує літаком. Він відповідає за свій літак, а також за безпеку пасажирів та екіпажу.
Пілот виконує завдання до, під час і після польоту. Другий пілот замінює пілота. Ці завдання настільки ж різноманітні, наскільки вони різноманітні. Від плану польоту, моніторингу погоди до технічного нагляду за повітряним судном – все проходить ретельну перевірку. Як правило, якщо ви хочете стати пілотом стати основним пілотом приватного літака, вам спочатку потрібно набратися досвіду в якості другого пілота.
Тут приказка “дві голови краще, ніж одна” є ідеальним прикладом. Поки пілот маневрує літаком, другий пілот спілкується і стежить за повітряним рухом. Ідея полягає в тому, щоб зменшити навантаження і втому як основного пілота, так і його другого пілота.
Зрештою, з точки зору безпеки, саме тому друга людина в кабіні залишається необхідною. Він може і повинен постійно контролювати літак і завершити політ, якщо капітан не в змозі це зробити.
Як бачите, законодавство приватної (і комерційної) авіації вимагає щонайменше 2 пілотів на літак. Якщо ви хочете спробувати політ на бізнес-джеті з AEROAFFAIRES, відвідайте наш сайт котирування в Інтернеті або зателефонуйте за номером +33 (0) 1 44 09 91 82.