“Dassault Aviation є французьким авіабудівним концерном. Ця промислова група була заснована у 1929 році. Її засновником є Марсель Дассо. У авіаційній промисловості вона спеціалізується на авіаційному транспорту і зокрема виробляє військові літаки, а також приватні реактивні літаки для ділової авіації.
Ми розповімо вам все про історію та досягнення цієї французької компанії: від її перших літаків до останнього Falcon 10X.
Dassault Aviation сьогодні:
Кілька цифр:
Сьогодні компанія Dassault Aviation, з виручкою 7,2 мільярдів євро в 2021 році, має 12 371 співробітників. 75 % з них працюють у Франції.
Авіабудівник оголошує 2100 Falcon і 1000 бойових літаків в експлуатації.
Компанія займає місце в рейтингу 2023 року 100 найбільш соціально відповідальних компаній. (джерело Інститут Statista)
Авіабудівник Falcon зобов’язаний:
Компанія зобов’язується на кількох рівнях:
- Кліматичне та екологічне зобов’язання : Dassault Aviation є частиною комітету по захисту навколишнього середовища ІКАО (Міжнародна громадянська авіація). В рамках цього зобов’язання вони прагнуть досягти вуглецевої нейтральності до 2050 року. Авіабудівник зобов’язується використовувати стійкі пального (SAF). Компанія Dassault також бере участь в дослідницькій програмі Clean Sky для пошуку альтернатив для зменшення споживання пального.
- Соціальне зобов’язання : виробник літаків сприяє рівним можливостям та різноманітності. Компанія намагається утримувати своїх співробітників завдяки привабливій та мотивуючій соціальній моделі.
Історія Dassault Aviation
Dassault Aviation є підрозділом групи Dassault (таких як Dassault-Systèmes або Immobilière Dassault, наприклад). Її засновник, Марсель Дассо, був народжений як Марсель Фердінанд Блох. Для історії, він змінив своє прізвище з “Блох” на “Дассо” у 1949 році. Це ім’я було взято з коду “шардашо”, використовуваного його братом, генералом під час Опору. Крім того, компанія Dassault Aviation отримала цю назву лише в 1990 році (раніше вона називалася AMD-BA).
Походження Dassault з 1918 року
- 1918 : наприкінці Першої світової війни Марсель Дассо (який ще називали Блох у той час) створює SEA: Товариство авіаційних досліджень. Він здійснює доставку 300 двомісних (військових літаків), призначених для французької військової авіації.
- 1930 : було проведено зміну команди, і разом вони створюють новий ряд літаків: бойові літаки для французької армії:
- поштовий тримоторний літак
- важкий бомбардувальник
- літак для перевезень, який є чотирьохмоторним,
- одномісний винищувач
Всі ці літаки називаються MB, за яким слідує номер залежно від моделі.
- 1938 : перш ніж опинитися під ударами Другої світової війни, Марсель Дассо засновує новий завод у Сен-Клу в передмісті Парижа. Сьогодні це головний офіс промислової групи. У цьому заводі він створить гвинти, а також двигуни.
Історія Dassault Aviation продовжується після Другої світової війни
- 1945 : цей рік позначає нову організацію та розширення заводів Марселя Дассо. Завод в Булонь буде переіменований “Boulogne Avions Marcel Bloch”, а завод у Талансі (Нова Аквітанія) отримує таку ж назву. Нарешті, його основний завод у Сен-Клу також приймає таку ж номенклатуру, що є знаком єдності авіаційної групи.
- 1947 : З’являються нові авіаційні винаходи, зокрема родина літаків Mystère-Étendard. Деякі моделі експортуються до Ізраїлю та Індії. Це перші французькі експорти в індустрії авіації.
Крім того, саме в цей період Mystère II, створений авіабудівником, стає першим літаком, що перетинає звуковий бар’єр. Це викликало великий інтерес, оскільки Сполучені Штати (згідно з угодою з НАТО) замовляють більше 220 літаків.
- З 1949 по 1952 : відкриті нові заводи, зокрема в Меріньяку (Нова Аквітанія), а також у Віллярош (Іль-де-Франс).
- 1955 : Марсель Дассо вважає за доцільне зосередити всі свої підприємства на заводі в Сен-Клу, де управляючим буде Бенно Клод Валлієр.
- 1956 : родина літаків Mirage поступово формується і збільшує свої експортні потоки. Ці літаки насправді є справжніми еволюціями в авіаційній та інженерній сферах. Mirage III досягає тоді надзвукової швидкості Mach 2.
Dassault Aviation входить у ділову авіацію
- 1960 : це початок постачання цивільних літаків. Використовуючи технології, запроваджені на військових літаках, Mystère-Falcon виходить на ринок. Це перший двомоторний реактивний літак Dassault. Цей літак швидко завойовує американський ринок, адже американські авіакомпанії, такі як “Pan Am”, поспішили замовити ці літаки.
- 1971 : після придбання компанії Bréguet Aviation, компанія Dassault розширює свій бізнес на кілька програм розробки військових літаків, такі як:
- літаки для морської патрульної служби
- Alpha Jet (літаки Патрулі Франції)
- літаки-винищувачі, такі як Mirage 2000, які мають справжні сучасні технології.
- 1974 : саме в Сполучених Штатах, у Літл-Року, штат Арканзас, відкривається завод Dassault Falcon Jet. Цей завод повністю присвячений родині реактивних літаків Falcon.
Наступники компанії
- Квітень 1986 : Марсель Дассо помирає і залишає наступника Сержа Дассо, свого сина, який стає керівником компанії.
- 1987 – 1996 : Протягом приблизно десяти років, в умовах глобального спаду в авіаційній промисловості, компанія Dassault змушена була провести реорганізацію і скоротити чисельність співробітників. За ці роки, майже 60% працівників змушені були залишити компанію.
- 1993 та 1995 : відбуваються перші польоти Falcon 2000 і Falcon 900EX.
- 1999 : важлива дата, оскільки Dassault Aviation, спеціалізуючись на військовій авіації, бачить, що обсяг її доходів досягає 68% в цивільній авіації.
Вступ і використання комп’ютерів у виробництві літаків Dassault
- 2000 : Сергій Дассо залишає свою посаду генерального директора, його змінює Шарль Едельстен.
- 2000 – 2015 : технологічний прогрес з появою комп’ютерних технологій дозволяє авіабудівнику моделювати свої макети безпосередньо у віртуальному вигляді. Це дозволяє одночасну працю команд, що забезпечує значну економію часу та підвищення продуктивності. Саме в цей період (у 2005 році) прототип Falcon 7X, тридвигунний, обробляється і стає безпосередньо готовим до експлуатації, без проведення будь-яких змін.
- 2013 : Ерік Трап’є стає новим (і чинним) генеральним директором Dassault Aviation.
- 2016 : Dassault Falcon 8X виконує свій перший політ на ринку ділової авіації. Водночас, Rafale, винищувач, експортується і продається на міжнародному ринку. Символ повітряної оборони. 36 Rafale були доставлені, і їх приземлення відбулося в Індії цього року.
- 2021 : Falcon 6X злітає вперше (після скасування проекту Falcon 5X). Цей рік також відзначається вражаючим доходом у 3,1 мільярда євро, зокрема, досягнутим завдяки багатьом поставкам Rafale. 6-26 2021 року, Dassault Aviation представляє Falcon 10X.
- 2025 : як повідомила компанія, у 2025 році ми сподіваємось побачити на ринку прихід Falcon 10X.
Публічні виступи Dassault Aviation
Французькі літаки Dassault мають гарну репутацію і вже мали численні публічні виступи. Дійсно, на парадах 14 липня за всі ці роки з’являлися:
- Dassault Mirage 2000
- Dassault Falcon 50
- Dassault Super-Etendard
- Dassault Rafale.
Їх можна спостерігати щороку, проходячи від кругового перехрестя на Єлисейських полях до площі Конкорд. (Протягом кількох років, до речі, цей парад відбувався з площі Інвалідів у Парижі до площі Конкорд, як це було в 1913 році або 1930 року, наприклад).
Отже, ви помітите, що авіаційна група Dassault працює в кількох секторах і галузях. Вона займає як авіаційні провадження в цивільному та військовому секторах, так і в космічній.
Авіаційна діяльність Dassault Aviation
Ця французька компанія керує як створенням космічних апаратів, так і піро-технічними місіями. Три космічні апарати, які були створені, виконують різні завдання.
По-перше, вони хочуть вивчити можливість транспорту для того, щоб запускати супутник на низькій орбіті. Це, зокрема, забезпечується за рахунок повітряного запуску.
Інші аспекти, такі як аеродинаміка та термодинаміка, вивчаються на космічних апаратах, які вже в космосі.
У сфері піро-технічної діяльності Dassault Aviation є справжнім постачальником для авіаційної промисловості. Він виготовляє численні запчастини, а також системи та обладнання, призначені для літальних апаратів. Крім того, після завершення тестових фаз, ці реалізації використовуються на супутниках. Але вони також присутні на ракетах, таких як Vega або Ariane, а також на ракетах поза Європою.
Військова авіаційна діяльність Dassault Aviation
Rafale, двомісний бойовий літак
Багаторазово зобов’язавшись служити національній обороні через свої авіаційні програми, виробник літаків вже давно виробляє свій легендарний винищувач: Rafale Dassault.
Цей шедевр військової авіації став на перший операційний політ у 1986 році. Цей військовий літак є універсальним і може виконувати кілька завдань одночасно під час польоту. Наприклад, він здатний виконувати захисні місії, при цьому виконуючи військову розвідку та наступальні процедури. Пілоти не мають права на помилку. Це стосується випадків, коли вони злітають з авіаносця, з якого злітна смуга є дуже короткою. На щастя, літак має катапультні сидіння.
Справжня поліція неба в разі конфлікту, Rafale підкреслює свою живучість та непомітність в будь-який час. Крім того, він має засоби самозахисту, а також широкий спектр озброєння, що є необхідним у зонах ризику. Це еліта французьких винищувачів.
Зрештою, характеристика цього військового літака також проявляється у надзвуковій швидкості, яку досягає Rafale. З максимальною швидкістю 2223 км/год, тобто Mach 1,8.
Дассо та його зобов’язання щодо військової підтримки
Це зобов’язання, яке авіабудівник здійснює в оборонному секторі. Насправді, він надає допомогу з кількох аспектів, будь то логістика та технічна підтримка.
Їх супровід здійснюється на близько 1000 військових літаків, які служать у французькій військовій авіації, а також за кордоном. Dassault зобов’язується підтримувати літаки протягом їх життєвого циклу, який триває близько 40 років. Компанія допомагає різним типам доставлених літаків, таких як:
- Rafale
- літаки Alpha Jet (літаки Патрулі Франції)
- різні моделі з родини Mirage
Програма Neuron
Французька компанія управляє програмою Neuron з 2006 року (nEUROn).
Ця програма є європейською для створення військового літака без пілота та екіпажу. Її початкові цілі полягають переважно у інноваційних та технологічних викликах.
На даний момент, авіабудівник хоче підтвердити авіаційну технологію, яка була впроваджена для контролю та активації автономного військового літака, на яке нікого немає.
Під час демонстраційних польотів вже досягнуто кількох цілей. Серед іншого, літак здатний самостійно оцінювати загрози як на землі, так і в повітрі, а також виявляти, локалізувати тощо…
Цей проект розвивається з часом і намагається розширити свої технологічні можливості, щоб цей автономний військовий літак був на передньому краї інновацій.
Falcon багатоцільові
Ці літаки називаються Falcon багатоцільовими, оскільки вони можуть бути реквізовані як для військових місій, так і для цивільних функцій. Ці літаки мають велику дальність.
У цій категорії ви знайдете:
- Falcon-Marine
- Falcon 2000MRA
- Falcon 900MPA
Ці літальні апарати мають широкі фюзеляжі. Можливості для різних налаштувань, а також адаптація до всіх типів місій стають більш оптимальними. Кожен літак пристосовується та виконує різні місії, такі як:
- спостереження
- перевезення військового обладнання
- морські операції
- буксирування
- медичні евакуації
Цивільна авіаційна діяльність Dassault Aviation
Родина Falcon
Коли ви чуєте ім’я Falcon, ви, безсумнівно, стикаєтеся з родиною цивільних літаків для ділової авіації. Ні, ви не знайдете жодного пасажирського літака у Dassault. Протягом близько п’ятдесяти років ця продукція літаків для ділової авіації відповідає багатьом критеріям та пропонує широкий діапазон у транспорті. Ця родина ділових реактивних літаків є однією з лідерів у сфері літаків з великою кабіною.
Кілька ключових цифр про Dassault Falcon:
Велика родина Falcon є гарантією якості та безпеки, чия репутація вже відома на ринку авіації. Ці кілька цифр це підтверджують:
- 2500 : це кількість літаків Falcon, що зараз в експлуатації.
- 80 : представляє кількість країн у світі, які мають літак d’affaires Falcon.
- 16 мільйонів : це накопичені години польоту для 2500 Falcon (для довідки, це приблизно 8 місяців безперервного польоту на літак!).
Для обслуговування всіх цих літаків нічого кращого, ніж Falcon Dassault Service, одне з найбільших місць технічного обслуговування, розташоване в Паризькому Ле Бурже. Нічого кращого, ніж відвідати салон Бурже, щоб побачити це на власні очі.
Спільні риси та переваги різних Falcon
Родина Falcon має значну перевагу, оскільки кооперації з виробництва військових літаків, що раніше виготовляла Dassault.
Приватні реактивні літаки з високим рівнем технологічних інновацій
Це дійсно представляє суттєвий прогрес у технологічних інноваціях. Ці еволюції відзначаються, зокрема, в системах, що присутні на робочому місці, а також на рівні аеродинаміки ділових літаків і в поліпшенні якості польоту.
Літаки Dassault Falcon викидають менше CO²
Крім того, з огляду на скорочення викидів CO2, всі реактивні літаки Falcon сертифікують, споживаючи в середньому на 30-50% менше, ніж їх конкуренти. Таким чином, Falcon Dassault входить до числа літаків з найнижчим рівнем забруднення (з найменшими викидами CO2) на ринку ділової авіації.
Приватні реактивні літаки Falcon мають впізнаваний дизайн і комфорт
Окрім характеристик продуктивності, так само важливими є естетика, функціональність та дизайн літаків. Насправді, кабіни цих приватних літаків забезпечують помітний та видатний комфорт.
Слід відзначити постійне оновлення Dassault Aviation для надання та оновлення своїх інтер’єрів, аби задовольнити найвимогливіші потреби. Це, наприклад, стосується Falcon 8X, чия кабіна була переосмислена і перевинайдена через 5 років після його першого введення в експлуатацію.
Флот ділових літаків Falcon компанії Dassault Aviation
Ми запрошуємо вас ознайомитися внизу цієї статті з більш детальними технічними даними про різні літаки з родини Falcon. Але, ось вже зараз ми надамо вам уявлення про флот ділових літаків Dassault.
Falcon 900LX :
В рамках сім’ї Falcon 900, цей останній сертифікований у 2010 році. З автономією, що перевищує своїх попередників, цей діловий літак може з’єднувати Москву з Нью-Йорком, або Peking з Парижем.
Цей тримоторний вміщує 6 пасажирів в неповторному комфорті кабіни.
Falcon 2000 (моделі S та XLS) :
Отримавши сертифікацію у 2013 році, ці літаки є частиною лідерів у категорії “Super Midsize jets”.
Спосібні вміщати від 8 до 12 пасажирів, ці літаки виконують без зупинок польоти, наприклад, з Парижа до Марракеша. Вони мають дальність близько 6000 до 7000 км.
Фото: Dassault Aviation
Falcon 7X :
Запущений в експлуатацію у 2005 році, на сьогодні налічується понад 270 Falcon 7X в експлуатації. З автономією понад 11000 км, цей діловий літак перевозить до 14 пасажирів на довгі відстані.
Приватний літак класу люкс, що поєднує швидкість та комфорт, все продумано, щоб ви насолоджувались приємною поїздкою.
Фото: Dassault Aviation
Falcon 8X :
Запущений в експлуатацію у 2016 році, він зараз отримав оновлення в кабіні кабіні. Dassault Aviation підкреслює своє бажання адаптуватися та відповісти на потреби своїх клієнтів. Falcon 8X може подорожувати на великі відстані до 12000 км. Вам на зустріч Париж – Гонконг без зупинок.
Фото: Dassault Falcon
Falcon 6X :
Останній літак родини Falcon з’явився на ринку в 2021 році зі своїм першим польотом.
На передньому краї технологій це стало новою відправною точкою в діловій авіації. Воно пропонує розширені версії, зокрема в системах управління польотом. Воно також пропонує вам дальнє рейсування з повним комфортом із затримкою на 16 осіб.
Фото: Dassault Aviation
Falcon 10X :
Цей літак анонсовано до приходу у 2025 році. Falcon 10X – це обіцяне виконання багатьох нових задумів. Найбільша кабіна в діловій авіації, а також дальність близько 14000 км, це те, чого досягне цей приватний літак протягом найближчих років.
Фото: Dassault Aviation
Основні цілі та цінності Dassault Falcon у діловій авіації
З наближенням 17 000 приватних літаків у світі на сьогодні, важливо виділитися. І це те, що робить Dassault, відстоюючи цінності, властиві діловій авіації.
- Гнучкість : Подорожуйте, куди хочете, коли хочете! Ділова авіація – це адаптація до будь-яких ситуацій і обмежень.
- Економія часу : за оцінками, в середньому це 2 години 30 хвилин заощаджено на маршруті на приватному літаку (в порівнянні з регулярними рейсами). Ця економія часу інколи досягає навіть 5 годин. У світі, де час – це гроші, не викликає сумнівів, що ділова авіація є рішенням. Dassault твердо підкреслює, що ці літаки мають бути готові до роботи протягом мінімального часу.
- Оптимальні умови роботи : чому пропонувати так багато стильних, тихих і підключених кабін? Оскільки вони іноді є справжніми робочими місцями. Провести нараду в приватному літаку? Це цілком можливо. Оптимізація часу корелює з оптимізацією і комфортом пасажирів в кабіні. Ось чому Dassault Aviation оновлює інтер’єри своїх приватних літаків (як, наприклад, для недавно оновленого Falcon 8X).
- Продуктивний інструмент : як вже зазначалося вище, у діловій авіації час є цінним. Завдяки всьому, що пропонують приватні літаки з технічного та функціонального комфорту, безсумнівно, концентрація та продуктивність створюються в максимальної кількості.
У AEROAFFAIRES ми робимо все можливе, щоб обрати для вас приватні літаки, які вам підходять. Якщо ви бажаєте забронювати свій приватний рейс на літаку Dassault Aviation, будь ласка, зателефонуйте нам за номером +33 (0) 1 44 09 91 82, або заповніть нашу онлайн-оферту. Наші авіаційні експерти відповістять на ваш запит.“