Аirbus: авіабудівник

location airbus neo aeroaffaires

Airbus є європейським авіабудівником. Він був заснований наприкінці 60-х років, після об’єднання кількох європейських авіабудівників та авіаційних організацій. Його головний офіс розташований поблизу Тулузи у Франції у місті Бланьяк. Цей авіабудівник, раніше відомий як Airbus Commercial Aircraft, спеціалізується, зокрема, на виробництві пасажирських літаків для дальніх рейсів. Він є одним з найбільших авіабудівників у світі авіації. Насправді, майже половина пасажирських літаків у світі авіаперевезень належить Airbus і експлуатується багатьма авіакомпаніями. Airbus безпосередньо конкурує з американським авіабудівником Boeing. Ми розглянемо історію, діяльність, акції Airbus, а також його флот літаків.

Походження авіабудівника Airbus
Після Другої світової війни світ авіації розвивається. Створюються турбореактивні двигуни, а також безліч літаків, призначених для перевезення пасажирів або вантажів. Літаки можуть бути цивільними, військовими або комерційними. У 60-ті роки зростають різні види авіаперевезень. У 1965 році на салоні в Бурже європейські учасники авіаційної галузі обговорюють проекти літаків, щоб виділитися серед американських гігантів та їх великих літаків. Їм потрібно було знайти інший ринок. Цим ринком виявилося перевезення багатьох пасажирів на короткі та середні відстані – повітряні автобуси, “Air Bus”. Учасники та авіабудівники з Європи, кожен з яких мав свої власні завдання, ставлять питання про об’єднання. Вони приймають назву Airbus, який стає європейським авіабудівником.

Перші проекти авіабудівника Airbus з 1965 року

1965 : з’являється перший проект літака великої місткості. Франція, Великобританія та Німеччина створють проект виробництва літака на приблизно 225 місць.
1966-1967 : цей період позначає історію Airbus появою проекту Airbus A300. Члени Airbus розробляють літак ще більшої місткості на 300 місць за фінансовою вартістю 190 мільйонів фунтів. Ці витрати будуть покриті різними державами-членами Airbus: 37,5% Францією і Великобританією, і 25% Німеччиною.
1968 : метою, яку поставив Airbus, було досягти мінімум 75 замовлень, щоб успішно реалізувати проект A300. Однак багато авіакомпаній не були зацікавлені цим літаком. Airbus не отримав жодного замовлення до червня 1968 року. Проте партнерствo вже були підписанe, зокрема з Lockheed та Rolls-Royce, які повинні були забезпечити двигунами A300. Тому потрібно було знайти рішення. Так з’явився A300B. Це зменшена версія A300. Це був легший літак з меншою кількістю місць, ніж 300 запланованих. Однак Великобританія виходить з цього проекту. Німеччина та Франція фінансують проект по 50% кожен.
1969 : Дві країни об’єднуються в рамках угоди, укладеної на авіасалоні в Бурже. Вони запускають A300B, двомоторний літак на 226 місць. Його перевагою є економічність у порівнянні з іншими літаками конкурентів (зокрема, чотиримоторними або тримоторними). В групі Airbus та для цього проекту відбуваються кілька перетворень. Виявляється, що Нідерланди приєднуються до проекту та фінансово беруть участь на 6,6%.
1970 : авіаційні групи Aerospatiale та Deutsche Airbus об’єднуються, щоб офіційно створити групу Airbus Industrie. Ця група є ГЕІ (Група економічних інтересів), що об’єднує кілька країн. Головний офіс розташований у Парижі. Групу Airbus Industrie очолює Франц-Йозеф Штраус. Пізніше до групи Airbus приєднуються інші європейські авіаційні організації. Зокрема, це стосується іспанського авіабудівника CASA.

Фото: Airbus
Запуск літаків авіабудівника Airbus

1974 : перша модель A300B здійснила свій перший комерційний політ. Початковий проект A300B був розроблений у багатьох моделях (від A300B1 до B11), щоб найкраще відповідати вимогам ринку. Літаки для вантажних перевезень легшої версії зі збільшеним радіусом дії та зменшеним шасі або подовженої версії змогли пройти свої літні випробування та довести свою надійність. Цього року вперше літак A300 використала авіакомпанія Air France. Вона є однією з небагатьох компаній, що обирають літаки великої місткості. Літак здійснив свій перший комерційний політ у квітні між Парижем та Лондоном.
1978 : Airbus намагається закріпитися в США протягом кількох років, але без успіху. І ось цього року авіабудівник отримує свої перші замовлення від американської компанії Eastern Air Lines (EAL), на 23 моделі B4 A300. Різні моделі A300 мають великий успіх і серйозно конкурують з американським гігантом Boeing. Це спонукає Airbus розробити нові моделі літаків, більш адаптовані до потреб авіакомпаній. Адже оригінальна модель A300 частково зобов’язана своїм успіхом Air France, яка потребує великих літаків, але це не стосується всіх авіакомпаній. Розпочинається проект нової моделі, це A310, представлений у 1978 році в Ганновері на авіасалоні.
1979 : A310 викликає інтерес, і багато авіакомпаній вже роблять замовлення. Xoча Великобританія вийшла з попереднього проекту, вона бере участь на 20% у розробці A310. Франція та Німеччина мають по 37,9% кожна, а Іспанія – 4,2%.
1982 : випробувальний політ для A310.
1983 : перші поставки літака для авіакомпаній серед яких Swissair та Lufthansa. Airbus виготовив дeкілька версій (наприклад, A310-200, A310-300 або A310-600). Ці різні версії відрізняються конструкцією крила, хвостової частини, а також місткостю літака, або, наприклад, вантажної версії.

Флот авіабудівника Airbus розширюється

На початку 80-х років Airbus бачить можливість і попит на створення літаків приблизно на 150 місць, здатних здійснювати середньомагістральні рейси. Щоб конкурувати з Boeing 737-200, ГЕІ планує проект подібного літака. У 1981 році розпочинається проект A320, літака на 150 місць. Щоб виділитися серед конкурентів, авіабудівник хоче, щоб його майбутні літаки були більш економічними у споживанні пального та мали технологічні нововведення (зокрема, з’являються електричні системи управління).
1984 : офіційний запуск A320. Замовлення вже надійшли: 80 літаків для 5 авіакомпаній.
1988 : Пасажирський літак A320 виконує свої перші рейси. У Франції він був урочисто відкритий у Тулузі рік тому. Air France потім запустила його в експлуатацію в 1988 році. A320 здобув великий успіх і навіть витіснив свого американського конкурента Boeing, зокрема, завдяки великому замовленню від Pan Am, американської авіакомпанії.

A320 є своєрідним важелем для авіабудівника Airbus, який тоді вважався одним з найбільших авіабудівників у світі. Ця модель літака має рекорд на 400 замовлень, зроблених до її введення в експлуатацію, проти лише 15 для моделі A300.

1989 : користуючись успіхом A320, Airbus вирішує створити A321, подовжену модель, що вміщує 186 пасажирів.
90-ті роки : Airbus розширює свій асортимент літаків і збільшує свою продуктивність. Він створює різні версії A320 (A318, A319 або A321). Також він виробляє нові літаки для дальніх рейсів, такі як A330 та A340 (при цьому намагаючись виділитися серед Boeing та його нової моделі, зокрема Boeing 767).
1993 – 1994 : перші введення в експлуатацію перших A340 та A330.
1995 : менша версія A320, A319, здійснює свій перший політ. Цей літак важливий, оскільки його версія A319-114 слугує еталоном для перших бізнес-літаків Airbus Corporate Jets (ACJ) у 1999 році.

Фото: Airbus
Авіабудівник Airbus після 2000 року
Наприкінці 90-х років група Airbus була реорганізована, щоб залишитися єдиною та конкурентоспроможною структурою перед американським гігантом, і, перш за все, зменшити витрати. Відбуваються злиття між кількома авіаційними групами, і в 2001 році Airbus контролюється на 80% EADS (створено з Aérospatiale, CASA та DASA) і на 20% BAE Systems. Головний офіс Airbus розташований у Тулузі, Франція. Його генеральний директор – Ноель Форжар.

2000 : запущено грандіозний проект, дослідження якого вже розпочалися в 80-х роках. Це великий літак, що вміщує до 800 осіб, який буде називатися A3XX. Цей проект отримав назву Airbus A380, як ми його знаємо сьогодні, найбільший літак у світі для перевезення пасажирів. На тoй час Airbus вже отримав замовлення на 55 літаків від 6 авіакомпаній.
2005 : A380 здійснює свій перший випробувальний політ. Під час створення деякі аспекти літака важко реалізувати. Зокрема, це стосується останніх етапів складання різних частин літака. Поставки A380 затримуються. Перші літаки для авіакомпаній повинні були бути доступні в 2007 році. Через ці затримки Airbus зазнає збитків у 4,8 мільярда євро. Деякі авіакомпанії (такі як Emirates, наприклад) вимагають фінансових компенсацій. Щоб впоратися з ситуацією, Airbus вирішує реорганізувати свої різні виробничі майданчики та уніфікувати виробничі системи.
2005 : варто зазначити, що на той час A320 становив 75% замовлень авіабудівника.
2006 : Airbus розробляє новий літак, A350. Він буде представлений цього року в Фарнборо. Цей літак з широким фюзеляжем конкуруватиме з Boeing 777. Він має місткість 350 пасажирів. Його перший політ відбувся в 2013 році.
2007-2008 : реалізуються плани реорганізації (зокрема, Power8, Power8 plus). Необхідно зменшити витрати, що призводить до скорочення майже 10 000 робочих місць і викликаних протестів. Деякі майданчики також продаються, а інші переміщуються.
2011 : усвідомлюючи екологічні проблеми, Airbus представляє свій проект NEO (New Engine Option). Він буде застосований до A320neo, який споживає на 15% менше пального. Ця модель літака стає більш привабливою, і компанія отримує 1425 замовлення ще до її введення в експлуатацію.
2010-ті роки : Airbus закріплює свою присутність на світовому авіаційному ринку. Протягом цих років він послідовно встановлює рекорди замовлень і виробництва.

На даний момент, з 2018 року, генеральним директором групи є Гійом Фурі.

Авіабудівник Airbus після пандемії

2020 – 2021 : авіаційна група, яка постраждала від кризи Covid-19, оголосила, що в 2020 році вoна втратила 481 мільйон євро. Однак у 2021 році замовлення знову зросли, зафіксувавши виручку в 363 мільйони євро за перший квартал.

У 2021 році Airbus також провiв експеримент, вперше використавши 100% біопального для одного зі своїх рейсів. Ця ініціатива вписується в концепцію вуглецевої нейтральності в авіації до 2050 року.

Січень 2022 : авіабудівник Airbus підписує 36 великих замовлень на початку року. Також він здійснив 30 поставок літаків протягом цього ж місяця для близько двадцяти клієнтів. Крім того, авіабудівник здійснив поставку свого першого ACJ TwoTwenty авіакомпанії Comlux. Це Airbus 220-100, спеціально спроектований у бізнес-версії.
Лютий 2022 : разом з поставками літаків Airbus, авіабудівник оголошує, що його 2021 рік був рекордним. Насправді, авіабудівник отримав історичний прибуток у 4,2 мільярда євро. Зокрема, було поставлено 611 комерційних літаків, що на 8% більше порівняно з 2020 роком.

Фото: Airbus
Ключові цифри Airbus
Авіабудівник може бути охарактеризований кількома важливими цифрами на сьогодні:

130 000 працівників з більш ніж сотні національностей.
180 : це кількість майданчиків Airbus по всьому світу.
12 000 : це кількість постачальників, які має Airbus.

Різні дії авіабудівника Airbus
Airbus – це не лише визнані комерційні літаки, такі як A320 або A380. Це також безліч дій та досягнень в інших сферах не тільки у виробництві комерційних літаків, але також у виготовленні вертольотів (Airbus Helicopter), апаратів, призначених для оборони, космосу та безпеки. Мета компанії – з’єднати населення та запропонувати інноваційні та безпечні рішення.
Нарешті, Airbus надає великого значення виготовленню все більш відповідальної, екологічно чистої, менш забруднюючої і завжди передової авіаційної продукції. Він прагне реалізувати гібридні, більш екологічні, електричні або навіть безпілотні aпapaти. Майбутнє мобільності – це сфера, яку Airbus постійно розвиває та інновує.

Різні проекти Airbus для сталого авіаційного розвитку
Тема нульових викидів є піонерською для авіабудівника. Авіабудівник спирається на 4 сфери та розробляє різні проекти.
По-перше, Airbus створює апарати, які не повинні викидати CO2. Це стосується, наприклад, проекту CityAirBus. Електричний eVTOL, який вже пройшов безліч випробувань у польотах.
Aвіаційна група планує виробляти апарати, що працюють на водні. Для Airbus водень є дуже перспективним джерелом, яке зменшить вплив авіації на світовий клімат. Вонa планує оснастити ним свої комерційні літаки до 2035 року.
Aвіабудівник також використовує природну енергію, а саме сонце, щоб живити свої апарати. Сонячні панелі можуть уловлювати сонячну енергію та перетворювати її на рушійну силу для своїх апаратів. Наразі це космічний апарат Zephyr, який живиться виключно сонячними променями.
Нарешті, Airbus також прагне переосмислити міську авіаційну мобільність. Повітряний транспорт міста майбутнього вже в розробці. Виготовляються електричні повітряні транспортні засоби, щоб запропонувати рішення для мобільності в місті. Airbus також створив спеціалізований підрозділ для цього проекту, Airbus Urban Mobility.

CityAirbus NextGen Фото: Airbus
Флот авіабудівника Airbus
Airbus виготовив безліч апаратів, літаків і вертольотів як для комерційних, так і для військових, космічних місій або проектів сталих апаратів для авіації майбутнього.
Щоб дізнатися більше, відвідайте сторінки цих основних комерційних апаратів, які сьогодні формують репутацію гіганта авіації: Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A340, Airbus A330, Airbus A350, Airbus A318 ELITE, ACJ 220 або CityAirBus.
Тепер ви знаєте трохи більше про гіганта авіації. У AEROAFFAIRES ми доступні 24 години на добу, 7 днів на тиждень, включаючи вихідні та святкові дні. Ми швидко відповідаємо на ваш запит на онлайн-оцінку та також по телефону за +33 1 44 09 91 82.