Dassault: авіабудівник

Falcon 8X au décollage

Dassault Aviation є французьким авіабудівним концерном. Ця промислова група була заснована в 1929 році. Її засновником є Марсель Дассо. У авіаційній промисловості вона спеціалізується на повітряному транспорті і виготовляє, зокрема, військові, а також приватні реактивні літаки для бізнес-авіації.

Ми розповімо вам про історію та досягнення цієї французької компанії: від її перших літаків до найновішого Falcon 10X.
Dassault Aviation сьогодні:
Кілька цифр:
У 2021 році Dassault Aviation мав обіг у 7,2 мільярда євро i налічував 12 371 співробітників, 75% яких працювали у Франції.

У цього авіабудівника є в експлуатації 2 100 Falcon та 1 000 бойових літаків.

У 2023 році компанія входить до складу 100 найбільш соціально відповідальних компаній. (джерело Інститут Statista)
Авіабудівник Falcon є відповідальною компанією, що дотримується своїх зобов’язань:
Це стосується кількох рівнів:

Кліматичні та екологічні зобов’язання: Dassault Aviation є частиною комітету з охорони навколишнього середовища ІКАО (Міжнародна цивільна авіація). У цьому контексті вони зобов’язуються працювати над досягненням вуглецевої нейтральності до 2050 року. Авіабудівник зобов’язується використовувати екологічно чисте пальне (SAF). Компанія Dassault також бере участь у програмі досліджень Clean Sky, щоб знайти альтернативи для зменшення споживання пального.
Соціальні зобов’язання: авіабудівник сприяє рівності можливостей та різноманітності персоналу. Компанія прагне утримати своїх співробітників завдяки привабливій та мотивуючій соціальній моделі.

Історія Dassault Aviation
Dassault Aviation є підрозділом групи Dassault (як Dassault-Systèmes або Immobilière Dassault, наприклад). Її засновник Марсель Дассо народився як Марсель Фердинанд Блох. Він змінив своє прізвище “Блох” на “Дассо” у 1949 році. Це ім’я походить від коду “chardasso”, який використовував його брат, генерал під час Опору. Але компанія Dassault Aviation отримала цю назву лише у 1990 році (раніше вона називалася AMD-BA).

Історія походження Dassault з 1918 року

1918: наприкінці Першої світової війни Марсель Дассо (ще Блох у той час) створює SEA: Товариство авіаційних досліджень. Вони здійснюють поставки 300 двомісних військових літаків для французької військової авіації.
1930: відбувається зміна команди, і вони створюють нову лінію літаків: бойові літаки для французької армії:

поштовий літак з трьома моторами
важкий бомбардувальник
чотирьохмоторний літак для перевезеннь,
одномісний винищувач

Усі ці літаки називаються MB, за яким слідує номер моделі.

1938: перед Другою світовою війною Марсель Дассо засновує новий завод у Сен-Клу в Парижі. Цей завод сьогодні є основним конструкторським бюро цієї компанії. На цьому заводі він створить гвинти i двигуни.

Історія Dassault Aviation продовжується після Другої світової війни

1945: цей рік знаменує собою розширення заводів Марселя Дассо. Завод у Булоні буде перейменований на “Булоні Літаки Марселя Блоха”, i завод у Талансі (Нова Аквітанія) отримує таку ж назву. Це ж стосується і головного заводу у Сен-Клу, що є знаком єдності авіаційної групи.
1947: З’являються нові авіаційні розробки, зокрема група Mystère-Étendard. Експорт деяких моделей відбувається в Ізраїль та Індію. Це перші французькі експортні поставки в авіаційній галузі.

Цей період також відзначається тим, що Mystère II стає першим літаком, що перевищує звуковий бар’єр. Це викликало інтерес, i Сполучені Штати (після угоди з НАТО) замовили понад 220 літаків.

Між 1949 і 1952: нові заводи відкриваються, зокрема в Меріньяку (Нова Аквітанія), а також у Віллароші (Іль-де-Франс).
1955 : Марсель Дассо вважає за доцільне зосередити всі свої підприємства на заводі в Сен-Клу, де керівником стає Бенно Клод Валлієр.
1956: група літаків Mirage поступово формується та збільшує свої експортні поставки. Ці літаки є справжнім проривом у галузі авіації та інженерії. Mirage III досягає надзвукової швидкості Mach 2.

Dassault Aviation виходить на ринок бізнес-авіації

1960: Початок поставок цивільних літаків. Використовуючи технології, впроваджені на військових літаках, Mystère-Falcon виходить на ринок. Це перший реактивний бізнес-літак Dassault. Він швидко завойовує американський ринок, оскільки американські авіакомпанії, такі як “Pan Am”, поспішили замовити ці літаки.
1971: після придбання компанії Bréguet Aviation Dassault розширює свою діяльність і створює декілька програм по розробці військових літаків таких, як:

літаки для морського патрулювання
Alpha Jet (патрульні літаки Франції)
винищувачі Mirage 2000, які виготовляються з використанням передових технологій.

1974: у Сполучених Штатах, у Літл-Рок, Арканзас, відкривається завод Dassault Falcon Jet. Цей завод повністю присвячений групі реактивних бізнес-літаків Falcon.

Подальший розвиток компанії

Квітень 1986: Марсель Дассо помирає і залишає спадкоємцем Сержа Дассо, свого сина, який стає головою компанії.
1987 – 1996: протягом приблизно десяти років, з огляду на світовий спад в авіаційній галузі, компанія Dassault, на жаль, змушена реорганізуватися та скоротити свої кадри. За ці роки майже 60% працівників змушені були залишити компанію.
1993 та 1995: відповідно, це перші польоти Falcon 2000 та Falcon 900EX.
1999: важлива дата, оскільки Dassault Aviation, спеціаліст того часу у військовій авіації, бачить, як його обіг досягає 68% у цивільній авіації.

Поява і використання комп’ютерів у виготовленні літаків Dassault

2000: Серж Дассо залишає свою посаду генерального директора, його наступником стає Шарль Едельстен.
2000 – 2015 : технологічний прогрес з приходом комп’ютерних технологій дозволив виробнику віртуально моделювати свої макети. Тепер команди могли працювати одночасно, що забезпечило значну економію часу та підвищення продуктивності. Саме в цей період (у 2005 році) був виготовлений прототип Falcon 7X з трьома реактивними двигунами і прийнятим до експлуатації без будь-яких змін.
2013: Ерік Трапп’є стає новим (і теперішнім) генеральним директором Dassault Aviation.
2016: Dassault Falcon 8X здійснює свій перший політ і займає своє місце на ринку бізнес-авіації. Паралельно винищувач Rafale експортується та продається на міжнародному ринку. Символ повітряної боротьби, 36 Rafale були доставлені в Індію цього року.
2021: Перший політ Falcon 6X (після скасування проекту Falcon 5X). Цей рік також відзначається вражаючим торговим обігом у 3,1 мільярда євро, зокрема, завдяки численним поставкам Rafale. У червні 2021 року Dassault Aviation представляє Falcon 10X.
2025: як оголошено компанією, у 2025 році вони сподіваються побачити на ринку Falcon 10X.

Публічний показ Dassault Aviation
Французькі літаки Dassault мають хорошу репутацію і вже зробили багато публічних показів. У парадах 14 липня роками приймали участь такі літаки:

Dassault Mirage 2000
Dassault Falcon 50
Dassault Super-Etendard
Dassault Rafale.

Їх можна спостерігати щороку між круговим перехрестям на Єлисейських полях і площею Конкорд. (Раніше також цей парад міг проходити від площі Інвалідів у Парижі до площі Конкорд, як, наприклад, у 1913 або 1930 роках).

Як ви, напевно, помітили, авіаційна компанія Dassault працює в кількох секторах і галузях. Вона займається авіаційною діяльністю як в цивільній, військовій, так і у космічній сферах .
Космічна діяльність Dassault Aviation
Французька компанія займається як будівництвом космічних транспортних засобів, так і створенням піротехнічної продукції. Три створені космічні транспортні засоби мають різні цілі.

По-перше, вони прагнуть вивчити можливість транспортування для запуску супутника на низьку орбіту. Це, зокрема, завдяки авіаційному запуску.

Інші аспекти, такі як аеродинаміка та термодинаміка, вивчаються на вже існуючих шатлах у космосі.

У сфері піротехнічної діяльності Dassault Aviation є постачальником авіаційного обладнання. Вона виготовляє численні запчастини, а також системи та обладнання для літальних апаратів. Крім того, після проходження етапів тестування, ці досягнення використовуються, наприклад, на супутниках. Але вони також використовуються на ракетах, таких як Vega або Ariane, і навіть на ракетах за межами Європи.

Військова авіаційна діяльність Dassault Aviation
Rafale, двомоторний бойовий літак
Задіяний у національній обороні, дякуючи своїм авіаційним програмам, авіабудівник вже давно будує свій відомий винищувач: Rafale Dassault.

Шедевр військової авіації, цей літак здійснив свій перший бойовий політ у 1986 році. Будучи універсальним, він може виконувати декілька завдань одночасно під час польоту. Він здатний, наприклад, виконувати оборонні завдання, одночасно здійснюючи повітряну розвідку та поверхневі атаки. Пілоти не мають права на помилку. Це особливо стосується зльотів з авіаносця, у якого злітна смуга дуже коротка. На щастя, літак має катапультні сидіння.

Завдяки здатності бути живучим невидимим, Rafale може в будь який момент бути справжньою небесною поліцією у разі конфлікту. Він також має інструменти самозахисту та розширений арсенал озброєння, необхідного в зонах ризику. Це еліта французьких винищувачів.

Нарешті, досягненням цього військового літака також є надзвукова швидкість, яку досягає Rafale. Його максимальна швидкість становить 2223 км/год, що дорівнює Mach 1,8.
Dassault та його місія військової підтримки
Це діяльність, яку авіабудівник виконує в секторі оборони. Вона стосується логістичних , і технічних аспектів.

Він контролює дії близькa 1000 військових літаків, що експлуатуються у французькій військовій авіації, а також за кордоном. Dassault зобов’язується супроводжувати літаки протягом усього терміну їхньої служби, який становить приблизно 40 років. Компанія супроводжує різні типи літаків, такі як:

Rafale
Alpha Jets (патрульні літаки Франції)
різні моделі серії Mirage

Програма Neuron
Французька компанія з 2006 року керує програмою Neuron (nEUROn).

Це європейська програма, метою якої є створення військового літака, що не має пілота або екіпажу. Її перші цілі головним чином ґрунтуються на викликах у сфері інновацій та технологій.

Наразі авіабудівна компанія прагне підтвердити авіаційну технологію, впроваджену для керування та запуску автономного військового літака без екіпажу на борту.

Під час демонстраційних польотів вже досягнуто декілька цілей. Зокрема, літальний апарат здатний самостійно оцінювати загрози як на землі, так і в повітрі, а також здійснювати виявлення, локалізацію тощо.

Цей проект розвивається з часом і намагається розширити свої технологічні можливості, щоб цей автономний військовий літак залишався на передовій інновацій.
Багатофункціональні літаки Falcon
Їх називають багатофункціональними Falcon, оскільки вони можуть бути реквізовані як для військових місій, так і для цивільних перевезень. Ці літаки мають великий радіус дії.

У цій категорії ви знайдете:

Falcon-Marine
Falcon 2000MRA
Falcon 900MPA

Ці літальні апарати мають широкі фюзеляжі. Це забезпечує більше можливостей для різних конфігурацій і дозволяє краще адаптуватися до всіх типів місій. Кожен літак адаптується та виконує різні завдання, такі як:

спостереження
перевезення військового обладнання
морські операції
буксирування
санітарні евакуації

Цивільна авіаційна діяльність Dassault Aviation
Група Falcon
Коли ви чуєте назву Falcon, ви, безумовно, маєте справу з родиною цивільних літаків призначених для ділової авіації. Ви не знайдете жодного пасажирського літака у Dassault. Протягом приблизно п’ятдесяти років виробництво цих бізнес-літаків відповідає численним критеріям і пропонує широкий спектр можливостей для подорожей. Ця родина бізнес-джетів, до речі, входить до числа лідерів за дальністю польоту серед приватних літаків із широкою кабіною.
Кілька ключових цифр Dassault Falcon:
Велика родина літаків Falcon є водночас символом якості та безпеки, чия репутація вже давно утвердилася на авіаційному ринку. Ці кілька цифр це підтверджують:

2500: кількість літаків Falcon, що перебувають в експлуатації сьогодні.
80: країн у світі, які мають бізнес-джети Falcon.
16 мільйонів: накопичені години польоту для 2500 Falcon (для інформації, це майже 8 місяців безперервного польоту на літак!)

Для обслуговування всіх цих апаратів немає нічого кращого, ніж сервіс Falcon Dassault, один з найбільших центрів обслуговування, розташований у Паризькому Ле Бурже. Ви можете відвідати салон Ле Бурже, щоб побачити це на власні очі.
Спільні риси та переваги різних Falcon
Сімейство Falcon має значну перевагу, оскільки використовує напрацювання, отримані під час розробки військових літаків, які раніше виготовляла компанія Dassault.
Приватні джети з високим рівнем технологічних інновацій
Вони дійсно є результатом значних досягнень в технологічних інноваціях. Ці нововведення стосуються, зокрема, системного оснащення кабіни, аеродинаміки бізнес-літаків або на покращення якості польоту.
Літаки Dassault Falcon викидають менше CO²
Крім того, з метою зменшення викидів CO2, всі бізнес-джети Falcon сертифіковані і споживають в середньому на 30-50% менше вуглекислого газу, ніж їхні конкуренти. Літаки Falcon Dassault є одними з найменш забруднюючих (з найменшими викидами CO2) на ринку бізнес-авіації.
Бізнес-літаки Falcon вирізняються дизайном і комфортом
Окрім технічних характеристик, Falcon також виділяється своєю естетикою, функціональністю та дизайном. Дійсно, кабіни цих приватних літаків пропонують помітний і надзвичайний комфорт.

Слід зазначити, що Dassault Aviation постійно розвивається, оновлюючи інтер’єри своїх літаків, щоб задовольнити найвибагливіші потреби. Це, наприклад, стосується Falcon 8X, салон якого було переосмислено та оновлено через 5 років після його введення в експлуатацію.
Флот бізнес-літаків Falcon Dassault Aviation
Запрошуємо вас ознайомитися внизу цієї статті з додатковою інформацією та технічними характеристиками різних літаків родини Falcon. А зараз — короткий огляд бізнес-джетів флоту Dassault.
Falcon 900LX :
У продовження лінії Falcon 900, цей літак був сертифікований у 2010 році. З автономією, що перевищує його попередників, цей бізнес-джет може з’єднати Москву з Нью-Йорком або Пекін з Парижем.

Цей тридвигуновий літак перевозить 6 пасажирів у неперевершеному комфорті салону.

Falcon 2000 (моделі S та XLS) :
Отримавши сертифікацію у 2013 році, ці літаки входять до складу лідерів у категорії “Супер середні реактивні літаки.

Здатні вмістити від 8 до 12 пасажирів, вони здійснюють безпосадкові рейси, наприклад, з Парижу до Маракешу. Ці літаки мають радіус дії від 6000 до 7000 км.

Falcon 7X :
Запущений у 2005 році, сьогодні вже налічується в експлуатації понад 270 Falcon 7X . З автономією понад 11000 км, цей бізнес-літак вміщує до 14 пасажирів і здатний літати на великі відстані.

Приватний бізнес-джет преміум-класу, що поєднує швидкість і комфорт, – у ньому все продумано, щоб ви провели приємну подорож.

Falcon 8X :
Запущений у 2016 році, цей літак нещодавно оновив свій салон. Таким чином Dassault Aviation підтверджує своє прагнення адаптуватися та найкраще відповідати очікуванням своїх клієнтів. Falcon 8X може подорожувати на відстань понад 12000 км. Відтепер вам доступний маршрут Париж – Гонконг без пересадок.

Falcon 6X :
Останній літак родини Falcon з’явився на ринку у 2021 році, здійснивши свій перший політ.

Завдяки передовим технологіям, він став унікальним еталоном у сфері бізнес-авіації. Він має вдосконалені версії, зокрема, систем керування польотом. Він також пропонує вам міжконтинентальний переліт у повному комфорті з можливістю прийняти на борту до 16 осіб.

Falcon 10X :
Його вихід заплановано на 2025 рік. Falcon 10X – це обіцянка безпрецедентних досягнень: найпросторіший салон у бізнес-авіації та дальність польоту майже 14000 км— саме це зможе забезпечити цей приватний літак у найближчі роки.

Основні виклики та цінності Dassault Falcon у сфері бізнес-авіації
Із майже 17 000 приватних джетів, що нині перебувають в експлуатації у світі, важливо вміти виділятися. І саме це робить Dassault, відстоюючи цінності, притаманні бізнес-авіації.

Гнучкість: подорожуйте, куди хочете, коли хочете! Бізнес-авіація – це адаптація до всіх типів ситуацій і обмежень.
Економія часу: згідно з дослідженнями, переліт на приватному джеті дозволяє зекономити в середньому 2 години 30 хвилин у порівнянні з комерційними авіалініями. У деяких випадках ця економія часу сягає навіть 5 годин. У світі, де час — це гроші, немає сумнівів, що бізнес-авіація є оптимальним рішенням. Dassault приділяє особливу увагу тому, щоб її літаки були готові до польоту за мінімальний час.
Оптимальні умови праці: навіщо пропонувати салони, які ще більш стильні, тихі та підключені до мережі? Тому що вони часто стають справжніми робочими просторами. Провести нараду в приватному джеті? Це цілком можливо. Оптимізація часу безпосередньо пов’язана з комфортом і ефективністю пасажирів у салоні. Саме тому Dassault Aviation регулярно оновлює інтер’єри своїх приватних літаків (як, наприклад, нещодавно оновлений Falcon 8X).
Інструмент продуктивності: як уже зазначалося вище, у бізнес-авіації час має надзвичайну цінність. Завдяки всім технологічним і комфортним перевагам приватних джетів, немає сумнівів, що концентрація та продуктивність пасажирів перебувають на найвищому рівні.

У AEROAFFAIRES ми робимо все можливе, щоб вибрати для вас бізнес-літаки, які вам підходять як найкраще. Якщо ви хочете забронювати свій приватний рейс на борту приватного літака Dassault Aviation, зв’яжіться з нами за номером +33 (0) 1 44 09 91 82, або заповніть нашу онлайн-заявку. Наші авіаційні експерти дадуть відповідь на ваш запит.

  • Які найпопулярніші приватні літаки Dassault Aviation?

    Найпопулярніші приватні літаки Dassault Aviation:

    • Falcon 2000
    • Falcon 900
    • Falcon 7X
  • Який останній бізнес-літак Dassault Aviation?

    Фалькон 10X – це останній бізнес-літак виробника Dassault Aviation. Він був представлений 6 травня 2021 року на заході EBACE. Він буде введений в експлуатацію у 2025 році.

  • Які переваги приватного літака Dassault Falcon?

    Приватні літаки Dassault Falcon, такі як Falcon 2000 або Falcon 7X, дуже цінуються за:

    • їх великий комфорт: великі зручні та розкішні салони
    • їх велику автономність
    • їх універсальність
    • їх низьке споживання пального