Як правило, бізнес-джет може приземлятися на широких злітно-посадкових смугах і в завантажених аеропортах.
Однак рідко можна побачити приватний літак типу Phenom 300 або Falcon 7X приватний літак приземляється у великому міжнародному аеропорту, такому як лондонський Хітроу або Paris Charles De Gaulle. Це тому, що більшість бізнес-джетів використовують аеропорти, призначені для бізнес-авіації. Наприклад, Paris Le Bourget, один з найбільших в Європі. Франція – одна з країн з найменшою кількістю невеликих аеропортів, що дозволяє мандрівникам приватних літаків дістатися якомога ближче до кінцевого пункту призначення. Франція має понад 400 аеропортів та аеродромів, 80 з яких мають митну інфраструктуру. Однак не всі приватні літаки можуть долетіти до кожного пункту призначення. Особливо в аеропорти на кшталт Courchevel. Або в аеропорти зі складними підходами, такі як St Tropez, навіть якщо це один і той самий тип літака.
За якими параметрами можна отримати доступ до аеропорту чи ні? Чому один приватний літак може приземлитися в Куршевелі, а інший ні, особливо якщо це той самий тип літака? Які переваги мають менші аеропорти або аеропорти, призначені для бізнес-авіації, і за якими критеріями їх обирають? І які недоліки мають міжнародні аеропорти для бізнес-авіації?
Список довгий, і ось кілька моментів, про які варто пам’ятати:
- довжина злітно-посадкової смуги та її покриття (бетонне, трав’яне чи інше)
- міцність злітно-посадкової смуги
- рівень авіаційно-рятувальних та протипожежних служб (ARFF)
- години роботи та можливе продовження
- наявність митниці (прикордонної поліції PAF)
- Наявність парафінової станції
- Наявність або відсутність протиожеледного обладнання або вантажівок
Слід також розрізняти рейси громадського пасажирського транспорту (комерційні рейси) та рейси приватного транспорту з використанням приватних літаків, які не мають однакових вимог до якості посадки та зльоту. Наприклад, приватний літак Falcon 7X приватний літак може приземлятися на злітно-посадкову смугу la Mole St Tropez, тоді як у громадському пасажирському транспорті дозволено приземлятися лише турбогвинтовим літакам PC12.
Нарешті, на London City, Bolzano або Gstaad, наприклад, приватний літак повинен мати кваліфікацію і характеристики, підтверджені виробником, і, звичайно, пілоти повинні мати сучасну кваліфікацію для цих специфічних підходів.
У цій статті наші авіаційні експерти пояснюють, як правильно вибрати аеропорт для подорожі бізнес-джетом.
Які переваги має аеропорт, що спеціалізується на діловій авіації?
Переваги аеропортів, призначених для приватних літаків
Бізнес-аеропорти призначені для задоволення потреб користувачів бізнес-джетів. Їх відвідують насамперед за гнучкість, спокій і комфорт, які вони пропонують. Такі аеропорти, як Paris Le Bourget, Londres Luton, Vienne-Schwechat, Rome Ciampino або Milan Linate пропонують ексклюзивний доступ до приватних рейсів:

- Легкий доступ, часто недалеко від центру міста
У Франції понад 400 аеропортів, тому до них легко дістатися з будь-якого французького міста. Більше того, їхній набагато менший розмір означає, що ці аеропорти знаходяться набагато ближче до міст, ніж великі аеропорти. Виліт з приватного аеропорту може відбутися протягом 15 хвилин після вашого прибуття.
Для порівняння, аеропорт Roissy Charles de Gaulle займає загальну площу 33 км2. Тоді як le Bourget, бізнес-аеропорт Парижа – лише 5,5 км2.
Набагато менші розміри також означають, що посадка на літак відбувається набагато швидше після прибуття в аеропорт.
- Приватні термінали для пасажирів, що очікують на посадку, з FBO (операторами фіксованої бази)
FBO – це приватні термінали, призначені для бізнес-авіації. Ці термінали в основному знаходяться в спеціалізованих аеропортах. Коли ви прибуваєте в аеропорт, який регулярно обслуговує приватні літаки, ви потрапляєте одразу до FBO. Як тільки ви прибудете, про вас і ваш багаж подбає оперативний персонал.
Саме в цих терміналах відбувається передпольотний митний контроль. Ці термінали приймають пасажирів непомітно та ексклюзивно. Це дозволяє проводити швидкі перевірки, під час яких не втрачається жодної хвилини.
Якщо ви прибуваєте раніше, в приватних терміналах є VIP-зали, що пропонують широкий спектр послуг. Також доступні конференц-зали.
Хочете дізнатися більше? Ми рекомендуємо сайт cet article, який займається FBO.

- Зліт і посадка зі слотами тільки для бізнес-джетів
Коли справа доходить до зльоту і посадки, аеродроми ідеально обладнані для обслуговування приватних літаків. Це означає, що ці етапи польоту можуть бути виконані в найкращих умовах і максимально швидко.
Обмеження невеликих аеродромів і аеродромів
З іншого боку, важливо також знати, що не всі невеликі аеропорти здатні приймати всі приватні літаки. Існує багато вибіркових критеріїв для вибору правильного аеропорту для вашої подорожі.
- Технічні характеристики та ліміти громадського пасажирського транспорту
Деякі аеродроми мають специфічні технічні вимоги, які диктують, які пілоти і літаки можуть мати до них доступ.
До них відносяться довжина злітно-посадкової смуги та погодні умови. Фактично, лише певні літаки, наприклад, турбогвинтові, можуть мати доступ до них. До них належить аеропорт Saint Tropez, який має коротку злітно-посадкову смугу довжиною 1100 метрів. Це означає, що лише такі літаки, як Pilatus PC12 можуть приземлитися там на громадському транспорті. Щоб дізнатися більше, подивіться відмінності між Transport Public de passagers et Transport de vol propriétaire.
Також можуть виникнути проблеми з покриттям злітно-посадкової смуги. Деякі злітно-посадкові смуги мають лише трав’яне покриття. Не хвилюйтеся, літаки можуть адаптуватися до таких злітно-посадкових смуг. Для цього скористайтеся сайтом Pilatus PC24 або P68 з Vulcanair.
Нарешті, є деякі альтапорти (аеродроми на великій висоті), такі як Куршевель, до яких, як відомо, важко дістатися. Небагато літаків можуть там приземлятися, оскільки злітно-посадкова смуга крута і коротка (500 метрів). Дуже мало літаків можуть приземлятися в цих аеропортах. L’AVIATOR TP 600 може приземлитися, наприклад, на Courchevel.
Крім того, погодні умови можуть вимагати від пілотів мати кваліфікацію за правилами візуальних польотів (VFR). Дійсно, коли погода примхлива, політ і особливо посадка за допомогою приладів (IFR) неможливі. Коли ви користуєтеся послугами страхового брокера, він перевірить ці критерії для пілотів і літаків.

- Адміністративні та митні обмеження
У Франції не всі аеродроми мають необхідні дозволи на виліт з Шенгенської зони. Тільки аеродроми з пунктами перетину кордону (PPF) мають право приймати рейси, призначені для вильоту з Шенгенської зони. У Франції налічується 72 аеропорти з пунктами перетину кордону. Коли ви забронюєте свій рейс і повідомите нам пункт призначення, ми вирішимо, чи дозволити вам злітати з аеропорту з пунктом перетину кордону, чи ні. Для рейсів в межах 26 країн Шенгенської зони всі французькі аеропорти можуть приймати пасажирів.
Потім, як для сертифікованого рейсу громадського транспорту, в залежності від кількості пасажирів і повітряного судна, існують передумови безпеки. Зокрема, в аеропорту має бути присутня певна кількість людей. Ця фізична і людська присутність залежить від рівня класифікації повітряного судна. Рівень літака залежить від його розміру та фюзеляжу. Якщо приземляється літак 5-го рівня, то на місці повинна бути система захисту 5-го рівня. Якщо очікуваний рівень захисту відсутній, то приватний літак не може приземлитися в цьому аеропорту.
Нарешті, деякі аеропорти відкриті тільки вдень і не мають права приймати пасажирів вночі. Знову ж таки, наші авіаційні експерти запропонують тільки ті аеропорти, які підходять саме вам.
Чи може приватний літак прилетіти в міжнародний аеропорт?
Відповідь – так, приватний літак має право заходити в міжнародний аеропорт. Однак, дуже рідко можна побачити приватний літак Citation Mustang приземляється в лондонському аеропорту Хітроу. Отже, ось як відбувається процес польоту приватного літака з комерційного аеропорту. Ви зможете побачити відмінності між міжнародним аеропортом і аеропортом, призначеним для приватної авіації. Ви також зрозумієте, чому краще злітати з аеродрому на приватному літаку.

Відсутність швидкого доступу
Міжнародні аеропорти – дуже завантажені місця. Щоб дістатися туди на машині, краще приїхати заздалегідь. Через велику кількість пасажирів на дорогах часто буває багато людей, що може спричинити затримки. Час, який пасажири приватного літака не можуть собі дозволити втратити. Більше того, розмір аеропорту означає, що час втрачається даремно. Щоб потрапити до потрібного терміналу, спочатку потрібно пробратися крізь натовп. Нарешті, велика кількість пасажирів, які користуються такими аеропортами, не є гарантією безпеки для здоров’я. З іншого боку, менші аеропорти посилюють рекомендовані протоколи охорони здоров’я.
Обтяжливі адміністративні процедури
Подорожуючи літаком, необхідно проходити адміністративні перевірки, які здійснюються місцевою митницею. У звичайному аеропорту ці перевірки можуть бути довгими і навіть нудними. Перед входом до терміналів можуть утворитися довжелезні черги між вами та пунктами контролю. Однак, якщо ви подорожуєте через невеликий аеропорт, ці перевірки проходять швидше, тому ви можете бути впевнені, що потрапите на свій рейс якнайшвидше. Після прибуття прикордонний контроль також є швидшим і менш суворим в аеропорту, призначеному для бізнес-рейсів.
Пріоритет на зліт надається рейсам комерційних авіакомпаній
Якщо ви коли-небудь літали комерційними авіалініями, то знаєте, що очікування між посадкою і зльотом може бути довгим. Приватний літак ніколи не матиме пріоритету перед комерційним літаком. В такому аеропорту, як Roissy Charles de Gaulle в Парижі, де щодня злітають 1300 літаків, не враховуючи кризових ситуацій зі здоров’ям, очікування зльоту може бути довгим. Враховуючи, що більшість польотів приватних літаків тривають від однієї до трьох годин, кожна хвилина на вагу золота. Особливо, якщо додати до цього ціновий фактор: приватний літак орендується погодинно.
Для інформації, такий бізнес-аеропорт, як Le Bourget у Парижі, приймає 150 рейсів на день. Це в десять разів менше, ніж його міжнародний аналог. Завдяки такій меншій кількості рейсів, виліт з аеропорту відбувається дуже швидко.
Процес посадки приватного літака у великому міжнародному аеропорту не є сприятливим
- Посадка
Коли приватному літаку доводиться сідати на асфальт міжнародного аеропорту, він повинен пристосуватися до того, як приземляється авіалайнер. Це робиться для того, щоб не порушити плани посадки диспетчерської вежі, яка організовує прибуття літаків.
Зазвичай, хоча обидва типи літаків однаково швидкісні, приватний літак приземляється повільніше, ніж авіалайнер. Тому, щоб пристосуватися до організації міжнародного аеропорту, приватним літакам доводиться приземлятися швидше, ніж у спеціально призначеному для них аеропорту.
Таке збільшення швидкості для невеликого літака означає, що, по-перше, пілот є більш досвідченим. По-друге, вища швидкість посадки приватного літака призводить до незручностей, які знижують рівень комфорту, необхідний для цих літаків.
- Прибуття на злітно-посадкову смугу
Після прибуття на злітно-посадкову смугу процедура посадки не закінчена. Приземлившись, приватний літак повинен якомога швидше звільнити злітно-посадкову смугу. Ризикуючи пропустити посадочне місце для наступного літака. Тому приватному літаку доводиться знову прискорюватися на землі, щоб дістатися до свого місця. Знову ж таки, збільшення швидкості на землі призводить до небажаного зниження комфорту. Крім того, міжнародні аеропорти величезні, тому вам доведеться шукати дорогу, щоб дістатися до свого місця. Відомо, що пілоти приватних літаків, які не звикли до таких аеропортів, губляться серед усіх літаків.
Час, проведений у лабіринті злітно-посадкових смуг, може стати причиною затримок для пасажирів бізнес-джетів.
Нарешті, в аеропорту, призначеному для приватних літаків, з меншою структурою, в масштабі літака. Бізнес-джети не витрачають час на злітно-посадкові смуги.
- Стоянка та обслуговування літаків
Після завершення етапу посадки літак повинен бути припаркований. Більшість великих аеропортів не мають відповідних місць для паркування приватних літаків. Тому приватний літак опиняється в ангарі далеко від терміналів, далеко від того місця, де будуть наступні пасажири.
Більше того, для забезпечення належного технічного обслуговування літака потрібно привезти з собою певні інструменти. Ці додаткові витрати часу – це, можливо, на один рейс менше, ніж міг би забезпечити бізнес-джет.
Нарешті, в міжнародному аеропорту вартість паркування для приватних літаків вища, ніж для авіалайнерів. Ці додаткові витрати лягають на плечі орендаря літака. Ось чому ми в AEROAFFAIRES завжди рекомендуємо летіти з менших аеропортів. Ви заощадите час, відчуєте себе більш комфортно і отримаєте вигоду від більш конкурентоспроможного тарифу.
Бізнес або міжнародний аеропорт для приватного літака, що вибрати?
Якщо у вас є особливі вимоги або ви хочете подорожувати приватним літаком з міжнародного аеропорту, це, безумовно, можливо. Однак умови в невеликому аеропорту не такі, як у великому.
З іншого боку, навіть у міжнародному аеропорту можна залучити операційного агента. Він або вона подбає про все за вас, поки ви не підніметеся на борт приватного літака.
Хочете дізнатися більше?
Не соромтеся відвідати наш сайт devis en ligne щоб отримати оцінку вартості вашого приватного перельоту за 2 години, або зв’яжіться з нами за телефоном +33 (0) 1 44 09 91 82.