Ви, напевно, вже помітили, що літаки створюють багато шуму. Залежно від того, де ви живете у Франції, рівень шумового забруднення повітря змінюється. Тому ви будете відчувати більшу чи меншу роздратованість від прольоту цих машин. Очевидно, що у Франції найбільше страждає район навколо аеропорту Roissy Charles de Gaulle. Наразі це найбільший авіаційний комплекс у Франції. Для порівняння, до початку кризи у сфері охорони здоров’я в аеропорту Руассі Шарля де Голля було зафіксовано майже 500 000 вильотів у 4 куточки світу. Слід також враховувати, що аеропорт працює вдень і вночі. Інші аеропорти можуть мати інший ритм роботи, як, наприклад, Lille-Lesquin, який починає свої рейси о 6 ранку і закривається близько опівночі.
Тож якою є реальна ситуація з шумом повітряного руху у Франції?
Вимірювання шумового забруднення
Як вимірюється шумове забруднення повітря?
Коли ви хочете орендувати або купити нерухомість, вам потрібно заповнити заяву про рівень шуму в повітрі або ENSA через план шумового впливу (PEB). Ця форма є частиною технічної діагностики вашої нерухомості, яку ви повинні заповнити на урядовому веб-сайті service.gouv. Ви можете переглянути свій PEB на сайті geoportail.gouv. На сайті представлена карта, що показує рівень забруднення повітряного шуму в різних міських районах. Вона посилається на містобудівний кодекс, стаття R112-3.
Перед тим, як представити зони, кілька слів про термінологію:
- Lden (Day Evening Night) – середній рівень шуму за 24 години. (Джерело: data.gouv)
- PI або індекс шуму є більш складним для розуміння. Він вимірюється за допомогою логарифмічної функції. Загалом, це індекс шумового роздратування, який використовується у Франції. “Він розраховується з урахуванням рівнів шуму, виміряних під час акустичної сертифікації літаків, складу флоту, що працює на платформі, і теоретичних траєкторій, розрізняючи : Нічні (з 22:00 до 6:00) і денні (з 6:00 до 22:00)”. (Джерело: Жермен Гастон – Observatoire des Nuisances Aérienne -ONA)
Території, на які впливає шум повітряного руху
Ці індекси використовуються для класифікації 4 зон навколо аеропортів :
- Зона А: червона, зона з високим рівнем шуму.
- Зона B: помаранчева, зона з високим рівнем шуму із зовнішньою межею між Lden 65 і 62 або зона зі значенням IP між 96 і 89.
- Зона C: зелений, зона помірного шуму між зовнішньою межею зони B або IP=89 і межею між Lden 57 і 55 або IP між 84 і 72.
- Зона D: синій, зона шуму між зовнішньою межею зони C і межею, що відповідає Lden 50.
За даними групи ADP, “навколо паризьких аеропортів була розгорнута велика система моніторингу”. 44 вимірювальні станції використовуються для реєстрації авіаційного шуму в міських районах. Результати цих вимірювань передаються до Управління з контролю за шумом в аеропортах (Acnusa) та Французького управління цивільної авіації (DGAC).
У Франції 600 аеропортів. 170 з них мають систему оцінки шуму повітряного руху. До основних аеропортів, за якими ведеться моніторинг, відносяться :
- Париж Руассі Шарль де Голль
- Paris Orly
- Paris Le Bourget
- Beauvais
Усунення шумового забруднення
Вплив шумового забруднення на здоров’я
Тож які рішення можна знайти для того, щоб узгодити авіаційну діяльність, таку важливу для французької економіки, з міським життям?
Зробити життя приємним для людей, які живуть поблизу аеропортів, означає також зберегти їхнє здоров’я. Хоча ми всі знаємо, що шум впливає на якість сну, насправді він має й інші наслідки.
- Глухота: тривалий вплив гучного шуму призводить до погіршення якості слуху.
- Погана якість сну : як згадувалося вище, вплив шуму, особливо вночі, негативно впливає на сон. Недосипання є одним з основних факторів, що призводить до проблем зі здоров’ям і погіршення якості життя.
- Вплив на організм : різні дослідження дійшли висновку, що вплив шуму може призвести до серцево-судинних та ендокринних проблем.
Механічні рішення для зменшення шумового забруднення
Існує низка можливих рішень для зменшення шумового забруднення, деякі з них вже реалізовані.
Встановлення комендантської години: встановлення комендантської години означає забезпечення відсутності руху транспорту протягом певного періоду. Особливо вночі це рішення є ідеальним. Таким чином, шум не заважає мешканцям прилеглих до аеропорту районів. Однак комендантська година не є обов’язковою. Лише кілька аеропортів мають комендантську годину. Наприклад, Орлі, який закривається об 23:30 і відкривається о 6 ранку, або Ле Бурже, який закривається о 22:00 для більшості літаків і відкривається о 6 ранку.
Інша частина рішення прийде від технологій. Адже, як ми знаємо, авіаційна галузь є основою французької економіки і галуззю з талантом до інновацій. Викликом на майбутнє є зменшення шумового забруднення, яке спричиняють літаки. У цьому напрямку вже досягнуто певного прогресу. Зараз рівень шуму від літаків на 20 децибел нижчий, ніж був раніше.
За даними ONA (Observatoire des Nuisances Aériennes), інновації потрібні в аеродинаміці та шумі двигунів. Навіть якщо інновації для двигуна вже існують, аеродинаміка є більш складною. Сучасні літаки дуже великі і створюють ще більше шуму при зльоті та посадці.
Містобудівні рішення
Якщо ви страждаєте від шумового забруднення повітря, ви можете мати право на допомогу в утепленні вашого будинку. Допомога передбачена для людей, які страждають від шумів паризьких аеропортів. Щоб отримати право на неї, ви повинні бути власником або орендарем житла. І ви повинні знаходитися в межах PGS (план шуму). Залежно від зони, в якій ви знаходитесь, ви можете отримати певну суму на звукоізоляцію. Ви також можете встановити вікна, щоб обмежити зовнішній шум.
Як ви можете собі уявити, повітряний шум є основною неприємністю в жвавих районах. Навіть якщо ця незручність може призвести до знецінення нерухомості в районах, що зазнають впливу шуму, рішення існують. Законодавство та інновації впроваджують конкретні проекти з покращення ситуації. З одного боку, щоб допомогти зацікавленим громадянам, а з іншого – щоб допомогти авіаційному ринку продовжувати розвиватися, не створюючи більше незручностей для місцевих жителів.
У AEROAFFAIRES ми дбаємо про ваш комфорт і ваші вимоги до перельотів приватними літаками. З усіх питань щодо оренди бізнес-джетів звертайтеся до нас за телефоном + 33 1 44 09 91 82, електронною поштою: charter@aeroaffaires.com або заповніть нашу форму devis en ligne. Ми зв’яжемося з вами якнайшвидше.