
Ви бачили невеликий приватний літак на продаж? Вас спокушає подорож в обидва кінці на бізнес-джеті?
Якщо ви вирішили придбати літак, будь то авіалайнер або приватний літак, перед вами, напевно, стоїть важливе питання: який з них вибрати?
Звичайно, все залежить від ваших потреб, очікувань і гнучкості вашого бюджету. Вживаний літак не буде коштувати стільки ж, скільки новий.
Ми представляємо моделі літаків, що з’явилися на ринку після 2018 року, і вказуємо ціну на ці нові літаки. Ми також робимо деякі порівняння зі старими моделями.
На ринку приватної авіації домінують Європа і США, на які разом припадає майже 80% світового парку реактивних літаків, але він також стає все більш конкурентним. Як ви побачите, багато з найрозкішніших приватних літаків, випущених у 2019 і 2020 роках, не виробляються компаніями Airbus або Boeing, які найбільш відомі своїми авіалайнерами.
Отже, ось список, який включає як пасажирські моделі літаків, так і авіалайнери, доступні для приватної оренди, і приватні літаки.
Ціна нового пасажирського літака
Введення в експлуатацію: 1970
Дальність польоту: 2 700 км
Місткість: 5 пасажирів
Примітки: Beechcraft Baron 58, безумовно, є найпопулярнішим двомоторним поршневим літаком у світі. Він може перевозити до 5 пасажирів зі швидкістю 370 км/год. Літак випускається з 1970-х років і з тих пір багато разів модифікувався.
Ціна: 1,4 мільйона євро
Введений в експлуатацію: 2011
Дальність: 3 000 км
Місткість: 5 пасажирів
Примітка: найбажаніша версія TBM, TBM 900, доступна з 2019 року.
Ціна: від 1,5 млн євро

Копирайт изображения: Вікісховище
Ціна нового легкого приватного літака
Введення в експлуатацію: 2009 рік
Дальність: 3 600 км
Місткість: 6 пасажирів
Примітка: ця модель Embraer може долати великі відстані як для легкого приватного літака.
Ціна: 8 млн євро
Введення в експлуатацію: 2008 рік
Дальність: 2 200 км
Місткість: 4 пасажири
Коментарі: З 2008 року існувало кілька версій. Остання – Phenom 100EV, випущена у 2018 році.
Ціна: 4,5 млн євро

Копирайт изображения: Вікісховище
Прийнятий на озброєння: 2015 рік
Дальність: 1 300 км
Місткість: 6 пасажирів
Примітки: остання версія – HondaJetElite, ідеально підходить для бізнес-авіації і має збільшену на 17% дальність польоту. Продається за ціною від 5 млн євро.
Ціна: 4,5 млн євро
Ціна нового середньомагістрального бізнес-джета
Якщо ви хочете купити бізнес-джет для середньомагістральних або туристичних перельотів, ми рекомендуємо модельний ряд Cessna.

Копирайт изображения: Wikimedia Commons
Введення в експлуатацію: 2019
Дальність: 6 300 км
Місткість: 12 пасажирів
Примітки: Літак доступний для прокату з 2020 року і включає в себе деякі цифрові технології, такі як доступ до Wi-Fi та супутникове радіо. Інша модель, що розроблялася паралельно, Cessna Citation Hemisphere, нарешті була призупинена.
Ціна: 25 мільйонів євро
Введення в експлуатацію: 2019 рік
Дальність: 4 500 км
Місткість: 12 пасажирів
Коментарі: Це модернізована версія Legacy 500, на ринку оренди з 2019 року. Його основні конкуренти – Gulfstream G280 і Bombardier Challenger 350.
Ціна: 30 млн євро
Введення в експлуатацію: 2020 рік
Дальність: 3 700 км
Місткість: 9 пасажирів
Примітки: натхненний Legacy 450, він може перевищувати 800 кілометрів на годину, заощаджуючи час і роблячи цю модель однією з найшвидших у своїй категорії. Його поява запланована на 2020 рік.
Ціна: 17 мільйонів євро
Ціна нового далекомагістрального бізнес-джета
Введення в експлуатацію: у 2000-х роках
Дальність: 11 300 км
Місткість: 16 пасажирів
Примітки: Це один з найсучасніших далекомагістральних літаків. Нещодавно був замінений на Global 7500.
Ціна: 45 мільйонів євро
Введення в експлуатацію: 2019 рік
Дальність: 13 000 км
Місткість: 19 пасажирів
Коментарі: Конкурує з Gulfstream G700, але має перевагу в тому, що в 2019 році вже випущено 30 моделей.
Ціна: 65 мільйонів євро

Копирайт изображения: Вікісховище
- Gulfstream G700
Введення в експлуатацію: 2021 рік
Дальність польоту: 13 000 км
Місткість: 19 пасажирів
Примітки: конкурує з Global 7500 і є наступником G650 і G650ER. Це один з найбільших приватних літаків у світі.
Ціна: 68 мільйонів євро
- Dassault Falcon 6X
Введення в експлуатацію: 2022 рік
Дальність: 10 000 км
Місткість: 16 пасажирів
Примітки: Раніше відома своїми військовими літаками Rafale і винищувачами, компанія Dassault цього разу представить приватний літак, призначений для бізнес-мандрівників. Перший політ запланований на 2021 рік, а введення в експлуатацію – на 2022 рік. Falcon 6X зможе розвивати швидкість до 1 000 км/год.
Його відзначений нагородами салон – найширший і найвищий у світі – пропонує стандарти простору, комфорту, продуктивності та безпеки, які встановлюють нові орієнтири в сегменті далекомагістральних бізнес-джетів.
Генеральний директор Dassault Aviation Ерік Трапп’є на Falcon 6X.
Ціна: 40 мільйонів євро
Ціни на новітні середньо- і далекомагістральні комерційні літаки, а також їхні приватні версії (2018-2022)
Якщо вас цікавлять середньо- і далекомагістральні рейси, приємного читання.
Від Airbus
- Airbus A350-1000
Введення в експлуатацію: 2019 рік
Дальність: 14 700 км
Місткість: 366 пасажирів
Коментарі: Спочатку створювався для конкуренції з Boeing 777-300ER, їхні характеристики схожі. Зараз конкурує з Boeing 777-X.
Ціна: 330 млн євро
- Airbus A321neo (нео – для нового варіанту двигуна)
Введення в експлуатацію: 2019 рік
Дальність: 9 000 км
Місткість: 244 пасажири
Примітки: програма neo була створена з метою підвищення ефективності A320, що дозволило знизити споживання палива на 15%.
Airbus 321, який часто затьмарюєAirbus 320, є авіалайнером з більшою місткістю і кращим комфортом, ніж останній. Його прямим конкурентом є Boeing 737 Max. Airbus постійно працює над вдосконаленням своїх моделей, і незабаром на ринку з’явиться A321XLR.
Ціна: 117 мільйонів євро

Фото: Flickr
Airbus ACJ320neo (ACJ – Airbus Corporate Jets)
Введення в експлуатацію: 2018 рік
Дальність польоту: 11 000 км
Місткість: 25 пасажирів
Примітки: Airbus Corporate Jets – дочірня компанія Airbus, яка продає вісім бізнес-джетів. ACJ320neo – один з найпопулярніших.
Ціна: 85 мільйонів євро
На виставці Royal International Air Tattoo у 2019 році компанія Airbus також представила свою концепцію футуристичного літака. Він отримав назву ” Хижий птах” і являє собою гібридний електричний літак.
Boeing
- Boeing 787-10
Введення в експлуатацію: 2018 рік
Дальність польоту: 12 000 км
Місткість: 336 пасажирів
Коментарі: Також відомий як Dreamliner, це найефективніша модель в сімействі 787.
Ціна: 265 млн євро
- Boeing 737 Max 10
Введення в експлуатацію: 2018 рік
Дальність: 6 100 км
Місткість: 230 пасажирів
Примітки: Boeing випустив покоління 737 Max у 2017 році з більшими та ефективнішими двигунами, ніж у попередніх моделях.
Ціна: 123 мільйони євро

Копирайт изображения: Вікісховище
- Boeing BBJ Max 7 (BBJ для бізнес-джетів Boeing)
Введення в експлуатацію: 2019 рік
Дальність польоту: 13 000 км
Місткість: 19 пасажирів
Примітки: Це модель, створена з метою поліпшення споживання палива на 13% і шуму на 40% порівняно з початковою моделлю BBJ, заснованою на базі 737. Не плутати з BBJ 777-X, який заплановано на 2020 рік.
Ціна: 90 млн євро
Міжнародні конкуренти
- Embraer E195-E2
Введення в експлуатацію: 2018 рік
Дальність: 4 800 км
Місткість: 120 пасажирів
Примітка: бразильська компанія випустила свої перші моделі EJet E-2 у 2016 році.
Ціна: 55 млн євро

Копирайт изображения: Wikimedia Commons
- Comac C919
Введення в експлуатацію: 2021 рік
Дальність: 5 000 км
Місткість: 190 пасажирів
Примітки: Це двомоторний авіалайнер китайського виробника. Перший політ відбувся у 2017 році, а введення в експлуатацію заплановане на 2021 рік.
Ціна: 46 млн євро
- Іркут МС-21 300
Введення в експлуатацію: 2021 рік
Дальність: 6 300 км
Місткість: 168 пасажирів
Примітки: Це ще один двомоторний авіалайнер, цього разу від російського виробника. Наразі літак проходить сертифікацію, але на нього вже заброньовано майже 300 замовлень.
Ціна: 82 мільйони євро
- Mitsubishi Space Jet 90
Введення в експлуатацію: 2021-2022 роки
Дальність: 3 000 км
Місткість: 78 пасажирів
Коментарі: Раніше відома як MRJ (Mitsubishi Regional Jet), ця нова модель літака, як очікується, зменшить споживання палива на 20%. Спочатку анонсований на 2021 рік, він може бути запущений у 2022 році.
Ціна: 43 мільйони євро
Які фактори слід враховувати, перш ніж купувати новий літак?
Купівля нового літака – це велика інвестиція, і для того, щоб зробити правильний вибір, необхідно проаналізувати кілька критеріїв:
- Загальний бюджет: крім ціни покупки, потрібно врахувати витрати на технічне обслуговування, страхування, зберігання (ангар), паливо і персонал (пілоти, механіки). Ці витрати можуть становити до 10-20% від вартості літака щороку.
- Передбачуване використання: коротко-, середньо- і далекомагістральні рейси? Пасажирські чи вантажні перевезення? Ці фактори визначають розмір, дальність і необхідну продуктивність.
- Бортові технології: сучасні навігаційні системи, підключення до Wi-Fi або екологічно чисті опції (наприклад, двигуни з низьким споживанням палива) можуть вплинути на вибір.
- Майбутній перепродаж: деякі моделі зберігають свою вартість краще, ніж інші. Першокласні бізнес-літаки (Gulfstream, Bombardier) часто більш стабільні на ринку вживаних літаків.
Для оцінки цих аспектів перед покупкою рекомендується провести аудит з авіаційним експертом, таким як AEROAFFAIRES.
Які переваги оренди приватного літака перед покупкою?
Хоча купівля нового літака є спокусливою, лізинг залишається гнучкою та економічною альтернативою для багатьох мандрівників. Ось деякі з цих переваг:
- Відсутність фіксованих витрат: Не потрібно витрачатися на технічне обслуговування, утримання персоналу чи зберігання. Ціна польоту – “все включено”.
- Адаптивність: вибір літака для кожної місії (легкий літак для короткого перельоту, далекомагістральний для міжконтинентальної подорожі).
- Доступ до останніх моделей: Лізингові компанії часто оновлюють свій флот, пропонуючи літаки, обладнані за останнім словом техніки.
- Екологічне рішення: деякі компанії, такі як AEROAFFAIRES, повністю компенсують викиди CO₂ під час ваших перельотів.
Для компаній або приватних осіб, які подорожують менше 100 годин на рік, лізинг часто є більш вигідним. Формули підписки (типу “jet card”) також дозволяють скористатися пільговими тарифами.
І наостанок
Останні події мали великий вплив на більшість авіакомпаній. По-перше, екологічна криза спонукала виробників шукати шляхи зменшення споживання палива своїми літаками.
Крім того, у відповідь на епідемію Covid-19 компанія Airbus повернула у продаж чотири літаки A320neo і два A321neo, які спочатку призначалися для Air Asia. Ці замовлення, як і багато інших, зараз скасовані, що, ймовірно, призведе до деякого зниження цін.
Нарешті, майте на увазі, що вказані ціни не включають витрати на технічне обслуговування, експлуатацію та організацію екіпажу для приватних літаків, які, тим не менш, є суттєвими. Нерідко річні додаткові витрати сягають 350 000 євро на рік, не рахуючи вартості літака. Якщо ви вже думаєте про те, як зменшити ці витрати, ви можете спробувати взяти приватний літак в оренду або розділити право власності на нього після його купівлі. Крім того, коли ви не використовуєте свій бізнес-джет, ви можете доручити управління ним приватній авіакомпанії, яка буде літати на ньому, коли ви ним не користуєтесь.
Щоб дізнатися більше, прочитайте наші статті: як купити літак , купити або орендувати приватний літак, яке рішення вибрати?
Якщо ви віддаєте перевагу оренді приватного літака, зв’яжіться з нами, щоб забронювати рейс.