ПОСПІШАЙТЕ ЗАБРОНЮВАТИ ВАШІ РЕЙСИ НА ЛІТНІЙ СЕЗОН!

Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Співбесіда з бортпровідником

Оренда приватних літаків
з 1991 року

8500
доступних пристроїв

35 000
забезпечених рейсів

100 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

Інтерв’ю зістюардесою приватного літака(Уарда М.)

  • Як довго ви працюєте бортпровідницею?

Якщо бути точною, я почала свою кар’єру в 1996 році, тобто вже близько 22 років.

  • У чому полягає ваша робота?

Дуже просто: ми зустрічаємо наших пасажирів на борту літака і переконуємося, що вони в безпеці, що політ проходить гладко; ми дбаємо про їхній комфорт і безпеку.

  • Ви завжди хотіли займатися цією роботою чи, якщо ні, то як ви стали бортпровідником?

Так, послухайте, з самого дитинства я хотіла бути стюардесою. Справді хотіла. У школі, коли нам давали маленький аркуш із запитанням, ким ми хочемо стати, коли виростемо, я завжди відповідала – стюардесою; коли я була зовсім маленькою, я показувала на літаки і казала батькам, що люблю літати. І коли я сідала в літак, я спостерігала за всім, що відбувалося навколо, і не могла заснути, тому що я була настільки зачарована. Я не можу цього пояснити, але я завжди знав, що хочу займатися цією роботою і працювати в літаку.

  • Яку підготовку ви отримали?

Коли я закінчив школу, батьки записали мене до туристичної школи в Парижі. Потім я поїхав до Лондона на два роки, щоб вдосконалити свою англійську. Це було зроблено для того, щоб максимізувати мої шанси бути прийнятою на роботу; на той час я прагнула потрапити в Air France. Але набір в Air France був заморожений на п’ять років, і врешті-решт мене взяли на роботу в іноземну комерційну авіакомпанію, де я пройшов інтенсивну підготовку для комерційних літаків. Я жив у Парижі протягом шести місяців, перш ніж приєднатися до VIP-секції. Потім мене прийняла на роботу компанія NetJets і провела ретельну та всебічну програму навчання, яка дійсно дала старт моїй кар’єрі. Я маю великий міжнародний досвід польотів за програмою VVIPS на різних типах приватних літаків. Зараз я працюю фрілансером і мав підписати контракт з VIP-персоною в Африці, але, на жаль, це було під час початку ковіду, тому цього не сталося. На даний момент я шукаю роботу, і, можливо, скоро з’явиться вакансія; я сподіваюся, що це станеться, тому що весь мій досвід зміцнив мою здатність до адаптації.

  • Чи можна працювати безпосередньо бортпровідником у приватному секторі, чи потрібно починати з роботи в комерційних авіакомпаніях?

У приватній авіації потрібно мати щонайменше три роки досвіду роботи в бізнес-класі. Після цього, коли ви працюєте в приватному секторі, ви дійсно з часом вчитеся своїй роботі. Це дійсно безперервний процес навчання, але це перевага.

  • Ви все ще відвідуєте навчальні курси?

Я б хотіла сказати, що так. Є курси підвищення кваліфікації, на яких ми постійно вдосконалюємось, покращуємо сервіс. Ми також повинні йти в ногу з часом у сфері техніки безпеки.

Бізнес-авіація

  • Як змінюється професія?

Зміни відбуваються на основі багаторічного досвіду. У приватних літаках нас, як правило, двоє, і ми можемо дослужитися до посади провідної бортпровідниці, а потім і старшої стюардеси. Багато моїх колег також стали інструкторами.

  • Які основні відмінності між комерційною та приватною авіацією?

Чесно кажучи, працювати VIP-стюардесою набагато цікавіше, тому що на вас лежить багато логістичних обов’язків з управління літаком. Ще одним дуже важливим моментом є те, що контакт між VIP-стюардесою та її пасажирами є більш особистим, оскільки з часом вона дізнається їх краще, що дозволяє їй надавати їм послуги, які перевершують їхні очікування. Наскільки я розумію, уважність до деталей – це ключ до гарантування відмінного сервісу. Мені дуже подобається приватна авіація, це інший світ. Але потрібно бути дуже організованим, і тут немає права на помилку. Мої обов’язки також дуже мінливі, порівняно з обов’язками комерційної стюардеси, і дуже рідко вдається заздалегідь знати наші пункти призначення.

  • Що вам найбільше і найменше подобається у вашій роботі?

Мені подобаються виклики, і для мене кожен рейс – це виклик. Це дійсно незвичайна робота, і я завжди намагаюся зробити так, щоб мої рейси були успішними. Обіцяю вам, що я буду надзвичайно щирою, коли скажу, що мені подобається все в моїй роботі. Іноді бувають важкі години, але коли ви любите свою роботу, ви приймаєте гнучкість і звикаєте до неї.

  • Можете розповісти про свій типовий день?

У приватній авіації такого поняття не існує. Можу сказати, що все відбувається дуже швидко. За день до польоту я готую замовлення на харчування відповідно до профілів моїх пасажирів, а також стежу за чистотою білизни (я дуже прискіпливий до деталей). Увага до деталей надзвичайно важлива, це те, що робить різницю між хорошим сервісом і відмінним сервісом. Якщо потрібно, ми їдемо в супермаркет, щоб купити останні речі, яких не вистачає, наприклад, антибактеріальний гель або лимон.

  • Як ви вважаєте, якими навичками потрібно володіти, щоб бути хорошою бортпровідницею (VIP)?

Я можу багато чого розповісти. Так, на мою думку, якщо стюардеса хоче досягти успіху в бізнес-авіації, вона повинна бути, перш за все, безкорисливою і стриманою, і взагалі любити людей. Я б також сказала, що вміння слухати і вміння готувати – це важливі якості. Більшість страв, які ми подаємо на борту, є вишуканими, і, з мого досвіду, ви повинні знати, що ви подаєте, а гастрономічний словниковий запас – це плюс. Я б також сказала, що ви повинні вміти думати наперед, бути дуже незалежними і помічати деталі. І наостанок, якщо це якось допоможе іншим господиням, скажу ще кілька порад: бути пунктуальною, динамічною, уважною, завжди позитивною і привітною, з бездоганною презентацією, розбиратися у вишуканих продуктах (вино, гастрономія, косметика, першокласні прикраси). Коротше кажучи, ми повинні знайти хороший баланс між дією і розсудливістю, а також бути здатними виконувати ряд функцій. Ми повинні бути сприйнятливими, щоб реагувати на будь-які особливі запити пасажирів.

Особисті питання

  • Чи важко вам поєднувати професійне та особисте життя?

Чесно кажучи, зовсім ні. Це дійсно моя особиста точка зору, але я вважаю, що це допомагає відновити стосунки з моїм партнером. Це правда, що це не дуже поширене явище, але ми завжди раді зустрітися знову, і кожного разу, коли ми повертаємося з польоту, нам є про що поговорити.

  • Який рейс вразив вас найбільше?

Той, що з королем. З міркувань конфіденційності я не можу сказати більше, але мене вразила його скромність, людяність і доступність.

  • Які зміни ви хотіли б бачити в приватній авіації?

Я хотів би побачити деякі зміни, особливо за останні 4-5 років. Роботодавці повинні надавати більше значення нашій роботі, тому що вона дійсно сприяє успіху польоту. Дуже важливими є послуги, які стюардеса пропонує не лише під час польоту, а й до та після нього. Стюардеси допомагають формувати лояльність клієнтів, представляючи компанію, тим більше, що в цьому секторі дуже важливим є “сарафанне радіо”.

  • Чи є у вас якесь послання або порада для майбутніх стюардес?

Єдина порада, яку я можу дати, – це бути пристрасними до того, що ви робите, і доводити себе до межі, якщо ви хочете залишитися в цій дуже незвичайній, але чарівній професії.