
Чи сумісна бізнес-авіація з екологічним переходом?
Докази очевидні: завтра ми вже не будемо подорожувати так, як сьогодні. Під впливом екологічного переходу змінюються моделі споживання бізнес-авіації і з’являються нові прагнення. З’являються технологічні спроби розробити реактивні літаки, які є не лише більш ефективними, але й більш стійкими та значно менше забруднюють навколишнє середовище. Ми є свідками декарбонізації неба – колективного виклику для авіакомпаній, які стають все більш ефективними у використанні палива.
У цій статті AEROAFFAIRES розглядає споживання палива приватним літаком, досягнення в галузі сталого розвитку та конкретні рішення, які формують майбутнє повітряного транспорту.
Приватний літак: друг чи ворог клімату?
Само собою зрозуміло, що в останні роки спостерігається справжнє зростання екологічної свідомості. Більше, ніж будь-коли, види транспорту піддаються сумніву, переосмислюються і оптимізуються з метою зменшення горезвісного “вуглецевого сліду”.
Бізнес-авіація не є винятком, і багато хто скептично ставиться до зв’язку між цією дисципліною та екологією.
Це й не дивно, якщо розбити ціну квитка на літак, а витрати на паливо складають чверть від неї. За даними Групи експертів ООН з питань клімату, 5% викидів CO2 припадає на повітряний транспорт, а на бізнес-авіацію припадає 8% цього трафіку.
Тому гравці авіаційного сектору повинні подвоїти свої зусилля, щоб впроваджувати інновації, мобілізувати та винайти екологічно відповідальний вид транспорту.
Скільки пального насправді споживає літак?
На питання “скільки пального споживає літак” важко дати однозначну відповідь, адже споживання пального залежить від багатьох параметрів. Кожна модель літака має різні показники залежно від конструкції, місії та умов польоту.
Основними факторами, що впливають на витрату палива літака, є
- Тип літака (близькомагістральний, середньомагістральний або далекомагістральний);
- Обсяг послуг, що надаються (кількість перевезених пасажирів або навантаження в тоннах вантажу);
- Відстань польоту (чим коротший політ, тим більш паливоємною є фаза зльоту);
- Крейсерська швидкість і висота польоту;
- Погодні умови та умови повітряного руху (очікування на землі або в польоті);
- Злітна вага, яка включає пасажирів, багаж, вантаж і паливо.
Візьмемо приклад далекомагістрального літака, такого як Airbus A350. На 800-кілометровий рейс зі злітною вагою близько 245 тонн цей літак споживає близько 48 тонн пального, або майже 60 000 літрів парафіну.
Це дорівнює середньому споживанню 75 літрів на кілометр шляху, розподіленому на кілька сотень пасажирів.
Значний прогрес на шляху до більш сталої авіації
1. Збільшення енергозбереження
Вже кілька років поспіль виробники літаків працюють над скороченням викидів C02, спричинених повітряним рухом. Такі компанії, як AirBus і Boeing, справедливо інвестують у більш економічні моделі, такі як Airbus 220 і Boeing 787.
У 2010 році Airbus навіть випустив лінійку літаків “Neo”, що означає “новий варіант двигуна”, покликаний полегшити цю проблему. Це передбачає перепроектування літака з більш тонкими елеронами на кінці крила і вибір легких матеріалів, таких як вуглецевий композит, титан і алюміній.
Деякі авіакомпанії переходять на турбогвинтові літаки, які споживають менше палива. В середньому приватні літаки споживають лише 3,5 літра пального на 10 кілометрів і на одного пасажира. Таким чином, на ринку бізнес-авіації з’являється “екологічна вершина” – літаки, які є престижними, але водночас не забруднюють навколишнє середовище.
2. Екологічне паливо для повітряного транспорту
Маркетинг нового типу авіаційного палива є ще однією важливою подією. На ринок виходять перші партії сертифікованого біопалива, виготовленого з лісових та сільськогосподарських відходів, рослинних олій та буряка.
Хоча цей варіант вже довів свою ефективність в автомобільному секторі, він також має великий потенціал для авіації. Підраховано, що це біопаливо може скоротити викиди CO2 на 80%, оскільки воно може поглинатися рослинами.
В рамках програми Lab’line авіакомпанія AirFrance запустила кілька рейсів Тулуза-Париж з використанням літаків, що працюють на біопаливі. Ряд асоціацій, таких як General Aviation Manufacturers Association (GAMA), також об’єднали зусилля для розробки сталого палива, яке є більш дбайливим до навколишнього середовища.
Деякі приклади гравців цієї коаліції: Air BP, Aviator, Bombardier, Dassault Aviation, Embraer, Gulfstream, Textron Aviation and World Fuel Services, Avfuel, Diamond Aircraft
Якщо вас цікавлять ці виробники літаків, прочитайте нашу статтю про виробників приватних літаків.
3. Виклик високопродуктивного літака з нульовим рівнем викидів
У 2015 році компанія Eviation випустила свій “Alice”, 9-місний літак з 2 членами екіпажу, який обіцяє дальність польоту в 1 000 км без найменшого викиду забруднюючих речовин.
Електричний літак також може літати з крейсерською швидкістю 520 км/год, а час його підзарядки вдвічі менший, ніж час використання. Цей літак, що приводиться в рух трьома пропелерами потужністю 260 кВт, є одним з перших життєздатних 100% електричних літальних апаратів.
Тож ми можемо запитати, чи може ця технологія бути використана і на більших літальних апаратах. Відповідь – так: це наступний великий крок для виробників літаків..
Електричні приватні літаки: майбутнє рішення для більш сталої авіації?
Зіткнувшись зі зростаючими екологічними проблемами, бізнес-авіація вивчає нові способи зменшення свого вуглецевого сліду. Серед них багатообіцяючою альтернативою є електричні літаки та приватні джети. Безшумні, інноваційні та екологічно чисті в польоті, ці літаки цілком можуть стати уособленням майбутнього більш екологічної авіації.
Все ще перебуваючи на стадії розробки, ці електричні літаки повинні поступово вийти на ринок протягом наступного десятиліття. Їхнє впровадження може докорінно змінити стандарти приватного повітряного транспорту, поєднуючи комфорт, ефективність та екологічність.
Щоб дізнатися більше про моделі, які зараз розробляються, технологічні досягнення та майбутні виклики, читайте нашу статтю, присвячену електричним приватним літакам та екологічно відповідальній авіації.
aEROAFFAIRES: конкретні зобов’язання перед довкіллям
Оскільки екологія – це не обмеження, а відповідальність, AEROAFFAIRES також прагне до більш дбайливого ставлення до нашої планети.
Завдяки нашій програмі SkyCO2, 100% викидів CO2, що утворюються під час кожного приватного рейсу, компенсуються за рахунок підтримки збереження первинних лісів Перу. З AEROAFFAIRES ви можете забронювати політ за найкращими цінами, в цілковитій безпеці і з мінімальним впливом на навколишнє середовище.
Щоб зафрахтувати приватний літак, зв’яжіться з нами 24/7 за номером +33 (0) 1 44 09 91 82.