Dornier – це німецька авіабудівна компанія заснована експертом та інженером в аеронавтиці Клаудіусом Дорнієром. Вона була створена у міжвоєнний період в 1922 році і закрилася в 2002 році. Вона залишила по собі чудову історію та досягнення у світі авіації. Dornier особливо відзначився створенням літаків з пропульсивними системами (турбогвинтовими та, турбореактивними двигунами). Основними моделями літаків є Dornier 328 та Dornier 228. Негайний зліт та знайомство з цією німецькою компанією, що спеціалізується на авіації.
Історія Клаудіуса Дорнієра, засновника авіакомпанії Dornier
Кожна гарна історія починається з головного героя. Ним є Клаудіус (або Клод) Дорнієр. К. Дорнієр народився 14 травня 1884 року в Німеччині, в місті Кемптен, на південному заході Баварії. Його родина має французьке походження, зокрема з міста Арсон у регіоні Бургундія-Франш-Конте. Батьки К. Дорнієра: Дельфін-Дезіре Дорнієр та Матильда Бак, оселилися в Німеччині після шлюбу.
Генеральний директор, Клаудіус Дорнієр завжди був захоплений авіаційними та космічними технологіями. У 1907 році 23-річний чоловік отримав диплом інженера в технічному університеті Мюнхена. Маючи французьке громадянство від батьків, але проживши все своє життя в Німеччині, К. Дорнієр отримав німецьке громадянство в 1913 році. Проте він зберіг i французьке громадянство. Він починає працювати в галузі інженерії в місті Карлсруе. Після успішного досвіду в авіакомпанії компанії Zeppelin, К. Дорнієр розпочинає кілька досліджень. Зокрема, він вивчає, майже як рутинні операції, розробку та міцність деяких легких металів. Його мета – впроваджувати інновації у сфері літальних апаратів, літаків та гідропланів.
У 1922 році був створений гідроплан Dornier Wal. Назва Wal походить від слова “”кит”” німецькою мовою і має на увазі зовнішній вигляд цих літаків.
Згодом він почав виготовляти типи літаків із гвинтовим двигуном, застосовуючи інженерні новації. Це стало початком флоту літальних апаратів авіакомпанії. К. Дорньєр розробив систему з гвинтами як спереду, так і ззаду двигуна. Така конфігурація забезпечувала тягу спереду та штовхаючу силу ззаду, що значно покращувало маневреність літаків. Цей тип двигуна зробив його визнаним фахівцем у цій галузі.
К. Дорньєр зробив кар’єру в авіації та виготовив велику кількість літаків — від вивчення матеріалів до їх фінального складання. Він помер у 1969 році в Швейцарії. У нього було 4 дітей, серед яких Петер Дорнієр, який продовжить його справу в компанії до 2002 року (рiк, який ознаменував як смерть П. Дорнієра, так і припинення діяльності авіаційної компанії Dornier).
Історія авіабудівної компанії Dornier
Початок діяльності авіабудівної компанії Dornier у міжвоєнний період
Як видно з історії її засновника Клаудіуса Дорнієра, компанія була створена в 1922 році у міжвоєнний період. Перші гідроплани Dornier Wal спочатку будувалися в Італії, в курортному містечку Марина ді Піза. Чому Італія? Тому що Дорнієр повинен був зіткнутися з обмеженнями для виробництва літаків, встановленими Версальським договором. Ці гідроплани будуть експортовані по всьому світу.
Саме у міжвоєнний період Dornier бачить зростання своєї авіабудівної компанії. Дійсно, літаки Dornier здійснили свої перші випробувальні польоти, зокрема гідроплани з корпусом, які виявилися ідеальними та широко використовувалися для міжконтинентальних, а особливо трансатлантичних рейсів. Саме Dornier (Do) Wal, а також їхні наступники Do 18 і Do 26, які відкрили перші пасажирські маршрути через Атлантичний океан. До Другої світової війни Dornier створив найбільший літак міжвоєнного періоду – Do X. Це був літак, оснащений 12 гвинтовими двигунами, розташованими попарно. Його прозвали «летючим човном». Клаудіус Дорнієр згодом прагнув покращити аеродинаміку своїх літаків. Наприклад, y моделі Do 26 були встановлені висувні поплавки, які прибиралися під час польоту та розгорталися перед приземленням – точніше, приводненням, адже ці літаки сідали на воду! Це нововведення значно покращило керованість цих масивних літаків y повітрі.
Авіабудівна компанія Dornier під час Другої світової війни
На початку Другої світової війни літаки моделей Do 26 та Do 18 були оснащені озброєнням. Вони використовувалися Люфтваффе, повітряними силами Німеччини з 1939 року. Ці гідроплани дозволяли проводити розвідку, зокрема над Північним морем. Модель Do 24 – це тримоторний літак, який був виготовлений кілька років до початку війни. Він здійснив свій перший політ у 1937 році. Німецькі повітряні сили замовили 217 таких літаків. Цей тип літака став одним з найважливіших у цей період і виконував, зокрема, морські рятувальні місії. Після війни модель Do 24 інтегрується до французького флоту. Також Dornier запускає в обіг Do 17, військовий літак, який отримав прізвисько “”літаюче олівець”” через витонченість свого фюзеляжу.
A наприкінці війни, виготовляється Dornier 335, який здійснив свій перший політ у 1943 році. Це був двомоторний літак, який на той час вважався найшвидшим у своїй категорії — його швидкість сягала 765 км/год. І ще одна новинка того часу – саме на цьому літаку вперше було встановлено катапультне крісло.
Історія Dornier після війни
Під час війни авіаційний гігант Dornier був промисловим підприємством, яке виготовляло літаки для військових потреб, а отже, певною мірою займалося виробництвом озброєння. Після війни в Німеччині було проведено денацифікацію. Хоча самого виробника літаків Dornier не було засуджено, його компанія опинилася у скрутному становищі — зокрема, його завод поблизу озера Констанц було знищено. Тому Дорнієр переїхав до Швейцарії, в місто Цуг. У той час у Німеччині було заборонено займатися авіабудуванням. Паралельно зі швейцарським заводом він організував будівництво літаків в Іспанії. Коли заборону було знято, він знову відкрив завод у місті Ліндау (Німеччина).
Лише з 1956 року Dornier нарешті відновилася, послідовно виготовляючи літаки Do 27, Do 28 та Do 31.
У 1962 році, у віці 78 років, Клаудіус Дорнієр передає свою компанію синам і виходить на пенсію. Компанія Dornier продовжує працювати і згодом розробляє турбогвинтовий пасажирський літак Dornier 228 та Dornier 328. Обидва є літаками для коротких маршрутів.
У 1985 році сімейну авіаційну компанію Dornier купує автомобільний концерн Daimler Benz. A у 1996 році Dornier продається американському авіабудівному підприємствуFairchild. Це стало початком занепаду компанії Dornier та виробництва літаків. Компанія, яка мала амбіції здійснювати міжконтинентальні польоти, зазнає краху через надмірні витрати та незавершені проекти, зокрема нові типи літаків. У 2002 році компанія оголошує про банкрутство. Вона остаточно закривається, що знаменує кінець історії авіабудівника Dornier.
Основні літаки авіабудівної компанії Dornier
Dornier 328 : Ця модель – двомоторний реактивний літак, спеціалізований на регіональних перевезеннях і коротких маршрутах. У Dornier не було моделей для далеких перельотів. Після численних літаків, виготовлених для армії, а також гідропланів, Dornier вирішив урізноманітнити свою пропозицію. Так з’явився Dornier 328 – регіональний літак, розрахований на 33 пасажири, з просторою екіпажу кабіною для екіпажу. Цей літак здійснив свій перший політ у 1998 році, а наступного року отримав сертифікацію. На сьогоднішній день в експлуатації перебуває близько сотні літаків Dornier 328. Це модель, яка найбільше наближається до бізнес-літака. Висота салону становить 1,87 м, що дозволяє більшості пасажирів почуватися комфортно і не тісно всередині літака. Цей регіональний літак має повний набір зручностей на борту, зокрема туалети та добре обладнану кухню.
Dornier 228 : Виготовлений з 1980-х років, Dornier 228 передує моделі Dornier 328. Це регіональний літак, здатний перевозити 16 пасажирів, а також виконувати вантажні рейси для перевезення товарів. Як і Do 328, цей регіональний літак ідеально підходить і є рентабельним для коротких маршрутів. Його дальність польоту становить 1800 км. Цей літак отримав визнання за свою надійність і ефективність у складних умовах експлуатації. Крім того, він здатен приземлятися на короткі та важкодоступні злітно-посадкові смуги. Саме за це він отримав прізвисько “повітряна вантажівка”.
У AEROAFFAIRES наші експерти з приватної авіації доступні 7 днів на тиждень і 24 години на добу та відповідають на всі ваші запити на чартер. Зв’яжіться з нами за номером +33 (0) 1 44 09 91 82, або заповніть нашу онлайн-заявку.