ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance) – це тип договору лізингу повітряного судна, який включає в себе літак, екіпаж, технічне обслуговування та страхування. Це чартер між compagnies aériennes або лізинговою компанією (лізингодавцем), де зафрахтований оператор надає літак і всі пов’язані з ним послуги. Інші витрати, пов’язані з польотом, такі як паливо, допомога в аеропорту, права на рух і податки за проліт, залишаються відповідальністю авіакомпанії-замовника.
Авіакомпанії, які потребують додаткових послуг, звертаються до спеціалізованих авіаброкерів, таких якAEROAFFAIRESяка є лідером у цьому секторі, щоб допомогти їм знайти додатковий або замінний літак.

Для авіакомпанії-клієнта ACMI пропонує гнучке рішення для задоволення очікуваних потреб або управління надзвичайними ситуаціями. Це дозволяє їм компенсувати перевантаження в розкладі польотів, щоб покрити сезонні піки або відкрити нові маршрути. У разі непередбачуваних обставин, таких як поломка літака або напруженість у розкладі льотного екіпажу, ACMI дозволяє уникнути скасування або затримки рейсів, тим самим гарантуючи транспортне рішення для пасажирів.
Для авіакомпанії-орендодавця надання повітряного судна в оренду – це можливість експлуатувати літак, який не буде використовуватися у власній мережі в період низької активності. Деякі авіакомпанії навіть спеціалізуються на мокрому лізингу, роблячи цю діяльність невід’ємною частиною своєї бізнес-моделі.

Відмінності між ACMI та лізингом приватних літаків
ACMI
Коли мова йде про лізинг літаків, існує два різних варіанти: ACMI та location de jets privés. ACMI включає в себе літак, екіпаж, технічне обслуговування та страхування, що робить його практичним вибором для авіакомпаній.
Оренда приватного літака
Оренда приватного літака пропонує більшу гнучкість та індивідуальність для індивідуальних або ділових подорожей.
Давайте розглянемо ці відмінності докладніше:
Включення екіпажу
По-перше, контракт ACMI включає в себе екіпаж літака, а це означає, що орендарю не потрібно турбуватися про підбір персоналу або управління ним. За договором лізингу можна орендувати лише повітряне судно, при цьому лізингоодержувач зобов’язаний надати власний екіпаж.
Технічне обслуговування
Більше того, в ACMI включено технічне обслуговування літака, що звільняє наймача від додаткових обов’язків. При лізингу відповідальність за технічне обслуговування може лягти на лізингоодержувача, якщо не вказано інше.
Страхування
Крім того, в договір ACMI включено страхування, що забезпечує додатковий душевний спокій орендаря. При оренді орендарю, можливо, доведеться оформити власний страховий поліс.
Гнучкість
ACMI особливо корисний для авіакомпаній, які потребують тимчасових повітряних суден, щоб задовольнити піки попиту, не інвестуючи в нові покупки. Лізинг часто використовується для приватних або бізнес-перельотів. Він пропонує більшу гнучкість у виборі повітряних суден і напрямків.
Тривалість контракту
Контракти ACMI можуть бути різної тривалості і використовуються для задоволення короткострокових потреб. Лізинг може включати довгострокові контракти або лізинг для разових рейсів.
Коротше кажучи, ACMI є більш повним і практичним рішенням для тих, хто хоче найняти літак без необхідності управління екіпажем і технічним обслуговуванням. Оренда приватного літака, з іншого боку, пропонує більшу гнучкість та індивідуальність.
Дізнайтеся більше про ACMI на сайті AEROAFFAIRES
Оренда приватних літаків
з 1991 року
8500
доступних пристроїв
35 000
забезпечених рейсів
100 000+
пасажирів
4,9/5
задоволеність клієнтів
100%
Вуглецева компенсація
Переваги ACMI
ACMI пропонує авіакомпаніям багато переваг, дозволяючи їм орендувати літаки з екіпажем, технічним обслуговуванням та страхуванням. Це гнучке рішення особливо корисне для вирішення операційних та сезонних проблем. Ось деякі з основних переваг ACMI для управління польотами:
Оптимізоване управління сезонними піками перевезень
ACMI дозволяє авіакомпаніям ефективно реагувати на коливання сезонного попиту. Під час пікових навантажень, таких як святкові або туристичні сезони, може бути важко швидко адаптувати флот, щоб впоратися зі зростаючою кількістю пасажирів. Завдяки ACMI авіакомпанії можуть орендувати літаки з екіпажем. Це дозволяє їм тимчасово збільшити пропускну спроможність, уникаючи перевантажень і затримок, оптимізуючи при цьому рівень задоволеності клієнтів.
Гнучкість для запуску нових маршрутів
ACMI пропонує велику гнучкість для запуску нових повітряних маршрутів. Коли авіакомпанія хоче протестувати новий ринок або запустити маршрут до недослідженого напрямку, вона може використовувати літаки, орендовані в рамках ACMI, щоб зменшити фінансові ризики, пов’язані з придбанням нового повітряного судна. Це рішення дозволяє запускати маршрути швидко і з меншими витратами, без будь-яких довгострокових зобов’язань. Воно також дозволяє легко коригувати операції відповідно до результатів.
Реактивність у разі виникнення непередбачуваних ситуацій в останню хвилину
У разі виникнення непередбачуваних ситуацій, таких як AOG (посадка літака на землю) або соціальна напруженість, що порушує роботу, ACMI є ідеальним рішенням для забезпечення безперервності польотів. Коли трапляється несподіванка, авіакомпаніям вкрай важливо швидко відреагувати, щоб мінімізувати збої. Завдяки ACMI, літак може бути швидко відправлений на заміну літака, що завис на землі. Це гарантує, що регулярні рейси можуть продовжуватися без значних перебоїв.
Пом’якшення перевантажень або збоїв у розкладі польотів
Коли розклад польотів порушується через перевантаження або непередбачувані події, ACMI дозволяє авіакомпаніям адаптуватися без негативного впливу на їхню діяльність. Тимчасово регулюючи ємність флоту за допомогою орендованих літаків, авіакомпанії можуть компенсувати коливання попиту або операційні збої. У той же час, вони можуть підтримувати гнучкість своїх розкладів. Це гарантує виконання зобов’язань перед пасажирами, обмежуючи при цьому фінансовий вплив.
Заміна під час планового технічного обслуговування або несвоєчасних поставок
ACMI особливо корисний, коли літак недоступний через планове технічне обслуговування або затримку в доставці нового літака. Замість того, щоб страждати від скорочення флоту в ці критичні періоди, авіакомпанії можуть обрати літаки ACMI для підтримки своєї операційної спроможності. Це дозволяє їм уникнути будь-яких перебоїв в роботі і продовжувати задовольняти потреби своїх пасажирів.
Таким чином, ACMI пропонує гнучке та оперативне рішення для авіакомпаній, що дозволяє їм оптимізувати свої операції в різних ситуаціях. Незалежно від того, чи це управління сезонними піками перевезень, тестування нових маршрутів, швидке реагування на непередбачувані обставини або компенсація недоступності літаків, ACMI забезпечує ефективну безперервність обслуговування. Спрощуючи адаптацію до коливань та операційних обмежень, цей підхід дозволяє авіакомпаніям оптимізувати свою прибутковість, гарантуючи при цьому безперебійний та задовільний клієнтський досвід.
Порівняння з іншими лізинговими рішеннями
Існує кілька типів договорів лізингу повітряних суден, доступних для авіакомпаній, кожен з яких має свої особливості. Дві основні форми – це ” сухий ” і ” мокрий” лізинг, з кількома варіаціями між ними.

За договором ” сухого” лізингу лізингодавець надає авіакомпанії-клієнту лише повітряне судно. Остання повинна зареєструвати літак у власному флоті і взяти на себе відповідальність за всі операції. Це включає експлуатацію повітряного судна, включаючи екіпаж, технічне обслуговування та страхування. Цьому типу контракту часто надають перевагу при довгостроковій оренді, коли літак має бути інтегрований у флот замовника для задоволення постійних потреб.
atrЗ іншого боку, ” мокрий” лізинг, як правило, включає чотири компоненти ACMI: повітряне судно (A), екіпаж (C), технічне обслуговування (M) і страхування (I). У цьому випадку лізингодавець утримує літак у власному парку. У той же час компанія-замовник наймає повний сервіс, включаючи пілотів та льотний екіпаж. Однак лізингоодержувач несе відповідальність за комерційні операції, пов’язані з маршрутом. Це включає в себе номер рейсу, права на рух і проліт, а також управління послугами аеропорту (наземне обслуговування, заправка, обслуговування на борту і т.д.). Ця модель ідеально підходить для тимчасових потреб або пікових завантажень, коли авіакомпанія хоче зменшити складність управління.


Цікавим варіантом мокрого лізингу, адаптованим до довгострокових контрактів, є вологий лізинг ( damp lease). У цьому випадку лізингодавець надає лише пілотів, тоді як авіакомпанія-замовник використовує власний екіпаж. Це забезпечує певний рівень автономії для лізингоодержувача, при цьому він отримує вигоду від часткової підтримки з боку лізингодавця.
Нарешті, в більш рідкісних випадках, якщо компанія-замовник також надає пілотів, ми говоримо про контракт AMI (літак, технічне обслуговування, страхування), де лізингодавець надає тільки літак і технічні послуги (технічне обслуговування і страхування).

Кожен з цих варіантів пропонує різний рівень гнучкості в залежності від конкретних потреб авіакомпанії, тривалості контракту та операційної ситуації. ACMI, як комплексна послуга, виділяється своєю здатністю запропонувати рішення “під ключ” для надзвичайних ситуацій або перевантаження, тоді як сухий лізинг і вологий лізинг більше підходять для довгострокових стратегій.

Вам потрібна оцінка вартості?
Чи можна використовувати ACMI для тестування нових ринків?
Так, ACMI ідеально підходить для запуску нових маршрутів або тестування нових ринків. Він дозволяє досліджувати напрямки без ризику купівлі нового літака, надаючи більшу гнучкість для коригування операцій відповідно до комерційних результатів.
Які типи літаків доступні в рамках ACMI?
Компанії, що пропонують контракти ACMI, зазвичай пропонують широкий спектр повітряних суден, від регіональних літаків до широкофюзеляжних літаків для далекомагістральних перельотів. Вибір повітряного судна залежить від конкретних потреб компанії-клієнта, залежно від пункту призначення, необхідної місткості та типу рейсу.
Як розподіляються обов’язки та страхування за договором лізингу ACMI?
Лізингодавець зберігає літак у своєму реєстрі повітряних суден і несе основну відповідальність за літак, його льотну придатність та експлуатацію. Компанія-клієнт, яка орендує повітряне судно, несе відповідальність за пасажирів і вантажі, що перевозяться. У договорі оренди визначаються ролі та обов’язки кожної зі сторін, щоб уникнути будь-якого ризику виникнення суперечок.
Що стосується страхування, то важливо, щоб обидві сторони перевірили, чи є страховка повною і бездоганною. Як правило, орендодавець страхує літак (корпус), а також третіх осіб на землі, в той час як фрахтувальник забезпечує страхування пасажирів і вантажу. Важливо також переконатися, що сума покриття для пасажирів є адекватною і що географічні виключення в страхових полісах обох сторін сумісні із запланованими операціями.