З 1ᵉʳ березня 2025 року у Франції значно зросте податок на солідарність на авіаційні перевезення (Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion, TSBA ), який поширюватиметься на всіх пасажирів, що вилітають з Франції . Ця реформа матиме безпосередній вплив на сектор ділової авіації, зокрема, на фрахтувальників приватних літаків та комерційних літаків.
Які нові розміри податку?
Приватні літаки (турбогвинтові та бізнес-джети ): TSBA збільшиться з 210 до 2100 євро за пасажира, залежно від типу літака та відстані польоту.
- 420 на пасажира для внутрішньоєвропейського рейсу
- 2100 на пасажира для далекомагістральних рейсів
Тип літака | Турбогвинтовий | Турбореактивний (приватний літак) |
---|---|---|
Внутрішньоєвропейський рейс (Швейцарія – Великобританія) | 210 € | 420 € |
Проміжний пункт призначення (від 2 000 до 5 500 км) за межами Європи | 675 € | 1 015 € |
Далекі рейси (> 5 500 км)* *Далекі рейси (> 5 500 км)* | 1 025 € | 2 100 € |
10% ПДВ також застосовуватиметься до внутрішніх рейсів у Франції, але не впливатиме на міжнародні вильоти.
* Близькомагістральні – аеропорти в Європейській економічній зоні (ЄЕЗ) та країнах, головний столичний аеропорт яких знаходиться на відстані менше ніж 1 000 км від ЦДГ (наприклад, Великобританія, Швейцарія).
Середньомагістральні – аеропорти, розташовані на територіях або в державах, які не підпадають під категорії близькомагістральних або далекомагістральних.
Далекомагістральні – аеропорти, розташовані в країнах, головний столичний аеропорт яких знаходиться на відстані понад 5 500 км від CDG.
Приклад: Приватний рейс Ніцца – Вальядолід
Пункт | Сума (€) |
---|---|
Орієнтовна ціна (без урахування податків) | 12 000 € (варіюється в залежності від комплектації) |
Стандартні податки та збори | 1 500 € |
Загальна вартість до нового податку | 13 500 € |
Новий податок (7 пасажирів х 420 євро) | 2 940 € |
Нова загальна вартість | 16 440 € (+22 %) |
Для отримання додаткової інформації ви можете ознайомитися з офіційним текстом в Офіційному журналі (JORF № 0039 від 15 лютого 2025 року), а також з текстом Комітету № 873-A0 Національних зборів.
Навіщо ця реформа?
Задекларована мета влади двояка:
- Збільшити державні доходи, зокрема для фінансування проектів, пов’язаних з екологічним переходом.
- Заохотити réduction des émissions de CO₂, зробивши авіаперельоти дорожчими для користувачів.
Разом з тим, для заохочення більш сталої авіації планується податковий кредит у розмірі 50% на придбання сталого авіаційного палива (SAF), зі стелею в 40 млн євро на рік.
Безпосередній вплив на бізнес-авіацію у Франції
За словами Шарля Агеттана, президента французького відділення Європейської асоціації ділової авіації (European Business Aviation Association), цей податок може становити від 20% до 20% вартості перельотуEBAA (Європейської асоціації ділової авіації), цей новий податок може становити від 20% до 90% від вартості перельоту, залежно від типу літака і пункту призначення. Ця реформа в основному зачіпає французьких операторів, які можуть відчути вплив на свою конкурентоспроможність в умовах міжнародної конкуренції.
Прямий вплив на привабливість Франції
Таке збільшення витрат, ймовірно, призведе до відтоку пасажирів до інших європейських країн.
- Навіщо їхати Nice коли Альбенга (Італія) знаходиться за 40 хвилин їзди без жодних доплат?
- Навіщо летіти з Біарріца, якщо Сан-Себастьян (Іспанія) пропонує дешевшу альтернативу?
Загроза для французьких аеропортів та місцевої економіки
Ця реформа може мати серйозні наслідки:
- Падіння трафіку приватних літаків, що призведе до скорочення доходів регіональних аеропортів
- Негативний економічний вплив на готелі, ресторани, яхтинг та всі види бізнесу, які залежать від цієї висококласної клієнтури
- Зменшення привабливості Франції для міжнародних мандрівників, які могли б обрати такі напрямки, як Тоскана, Ібіца або Тіват.
Чим вам може допомогти сайт AEROAFFAIRES?
- Автоматичне включення податку в наші тарифи для всіх приватних рейсів, що вилітають з Франції
- Моніторинг регуляторних змін для забезпечення безперебійного та відповідного досвіду
- Персоналізовані поради для оптимізації ваших маршрутів та вибору найкращих варіантів
Чи змінить цей податок спосіб, яким ви подорожуєте?
Чи хотіли б ви розглянути інший пункт вильоту для своїх наступних приватних рейсів, окрім Франції?
Зв’ яжітьсяз нашою командою зараз, щоб проаналізувати вашу ситуацію і знайти рішення, які найкраще відповідають вашим потребам.