До 2050 року бізнес-авіація, як і авіація в цілому, має стати вуглецево-нейтральною. В рамках цього руху до сталої авіації впроваджується низка рішень, таких як використання biocarburants dits SAFабо електричних моделей літаків, таких як Volocopter, l’avion électrique Alice або CityAirBus. Однак ряд виробників літаків працюють над іншою альтернативою: літаки на водневих двигунах. AEROAFFAIRES представляє це альтернативне рішення для авіації з нульовим рівнем викидів.
Що таке водень?
Декарбонізація авіаційного сектору є метою виробників літаків до 2050 року. Водень – це довгострокове рішення, яке зараз вивчається. Але що таке водень? Які його переваги?
Водень – один з 2 елементів, що утворюють воду. Це також найлегший елемент на Землі (частина періодичної таблиці). Він міститься у водоймах, озерах, океанах і навіть в атмосфері.
Як він працює? Водень спалюється в газових турбінах двигуна в камерах згоряння. Потім, завдяки паливному елементу, енергія, що виділяється, перетворюється на електричну енергію, яка потім живить двигун.
Всередині літака водень може зберігатися в газоподібному або рідкому стані при температурі -235 градусів. Оскільки він має меншу щільність, ніж сучасний парафін, конструкції літаків можна буде модифікувати в майбутньому. Нарешті, водень не забруднює навколишнє середовище, оскільки викиди, які він продукує, є нічим іншим, як водяною парою, тож ми можемо скористатися цією можливістю, щоб досягти нульових викидів до 2050 року.
Різні проекти літаків та приватних літаків на водневих двигунах
Багато професіоналів у світі аеронавтики розглядають цю альтернативу використанню парафіну. Зважаючи на те, що на порядку денному стоїть питання сталої авіації, з’являється низка проектів. Нещодавно, наприклад, GE Aviation і Safran об’єднали зусилля з Airbus для випробування двигуна, що працює на водні. А Beyond Aerospace, аерокосмічна компанія з Тулузи, заснована у 2020 році, планує створити приватний літак на водневих двигунах після нещодавнього збору коштів.
AEROAFFAIRES ми хотіли б познайомити вас з іншими водневими проєктами в авіаційному секторі.
Airbus та її програмою літаків ZEROe
Airbus наразі співпрацює з кількома виробниками двигунів для оснащення своїх літаків. Pratt & Whitney, CFM International, Safran і General Electric. Airbus поступово розкриває плани щодо літаків на водневих двигунах. Зокрема, 3 різні концепції під назвою ZEROe, що означає нульові викиди. До 2035 року авіабудівник сподівається мати в повітрі повністю водневі літаки з нульовим рівнем викидів CO2.
Airbus наразі перебуває на стадії тестування на літаку A380. У період до 2025 року авіабудівник встановлює систему для живлення одного з 4 двигунів літака воднем. На даний момент A380 на випробувальному стенді оснащений 5-м двигуном, який працює на водні. 4 баки загальним об’ємом 400 кг водню розташовані поруч і в задній частині літака для подачі рідкого водню до двигуна, що тестується. За словами виробника літака, проект“визначить технічні характеристики водневої силової установки, проконтролює льотні випробування і забезпечить A380 випробувальним стендом для тестування водневого двигуна на крейсерській фазі“. Інші 4 двигуни, розташовані під крилами, продовжуватимуть працювати у звичайному режимі під час випробувань водневого двигуна.

Pratt & Whitney та її водневий двигун
Американський виробник двигунів не так давно звернув увагу на водень. Насправді, він вже піднімав питання про можливість створення літаків на водневих двигунах ще в 1957 році. Американська компанія була однією з перших, хто почав освоювати цей сектор і випробовувати можливості, які пропонує водень.
На сьогоднішній день Pratt & Whitney повідомила, що працює над новим водневим двигуном, який з часом стане двигуном для літаків і приватних літаків. Більше того, аерокосмічна компанія вже працює пліч-о-пліч з виробниками літаків, зокрема Airbus. Компанія постачає близько 35% двигунів для моделі Airbus A320 Neo та всі двигуни для моделі виробника A220. Ідея Pratt & Whitney полягала в тому, щоб створити двигун, здатний використовувати рідкий водень замість парафіну, який використовувався раніше. Щоб піти ще далі, компанія також планує утилізувати водяну пару, що утворюється під час згоряння водню. Майбутнє “нульових викидів” вже в дорозі!
Партнерство для оснащення аеропортів воднем
Авіаційні гіганти вже об’єднуються, щоб запропонувати встановлення водневих установок в аеропортах. Це стосується компаній Air Liquide, Airbus та Vinci Airports, які об’єднують зусилля для переходу до сталої авіації. Вони оголосили про десятирічний план допомоги аеропортам та іншим об’єктам у забезпеченні воднем. Першим пілотним аеропортом, який отримає вигоду, стане Ліон-Сент-Екзюпері. У 2023 році він отримає газорозподільні пункти з воднем. Спочатку водень буде використовуватися для живлення наземного обладнання, такого як злітно-посадкові смуги та вантажно-розвантажувальні машини. Потім, до 2030 року, ці розподільчі пункти будуть використовуватися для забезпечення літаків рідким воднем.
На сайті AEROAFFAIRES ми доступні 24 години на добу, 7 днів на тиждень, включаючи вихідні та державні свята. Ми швидко відповідаємо на ваші запити через електронну пошту devis en ligne а також по телефону за номером GB +44 84 4986 0547 / US +1845-373-3456.