Погода – один з найважливіших факторів, які слід враховувати під час польоту на приватному літаку. У більшості транспортних операцій залежність від погодних умов дуже незначна. Це не стосується польотів на приватному літаку або турбогвинтовому літаку.
Погода може вплинути на час польоту і його хід. Вона також може вплинути на місце зльоту і посадки бізнес-джета. Всі авіакомпанії, з якими ми працюємо, ретельно аналізують погоду перед кожним польотом. Це важливий критерій при складанні плану польоту. Приватний літак також може змінювати свою траєкторію відповідно до погоди під час польоту.
За допомогою наших авіаційних експертів ми пояснимо, як погода може вплинути на політ вашого приватного літака.
Різниця між польотами за правилами IFR і VFR
Щоб повністю зрозуміти вплив погоди на політ приватного літака, спочатку потрібно розрізняти польоти за правилами IFR і VFR.
Польоти за правилами IFR (Instrumental Flight Rules) – це польоти, під час яких літак може керуватися виключно приладами. Тому, незважаючи на втрату видимості, такі рейси можуть здійснювати посадку і зліт вночі. Для того, щоб здійснити рейс за правилами VFR, аеропорт прибуття повинен мати дозвіл на їх прийом. Тому аеропорт повинен мати необхідне обладнання. Ця вимога до обладнання зменшує кількість аеропортів, доступних для IFR.
З іншого боку, польоти за правилами візуальних польотів (VFR) – це польоти, якими можна керувати візуально. Цією системою польотів можна керувати виключно за допомогою зору пілота. Візуальні рейси мають доступ до більшої кількості аеропортів, ніж рейси за правилами VFR.
Коротше кажучи, на видимість польоту легше вплинути під час польотів за правилами повітряного руху, ніж під час польотів за правилами повітряного руху по радіоканалу.
Різні погодні умови
Дощі та грози
Приватні літаки призначені для польотів у дощову погоду. Однак дощ все одно може впливати на умови польоту. Так само, як і в автомобілі, дощ може впливати на видимість пілотів. Однак приватні літаки мають системи для очищення лобового скла. Бізнес-джети мають склоочисники або системи високого тиску для видалення води за допомогою повітря під тиском.
За прикладом Gulfstream, виробники літаків будують свої літаки з використанням водовідштовхувальних матеріалів. Ця технологія покращує видимість у вологу погоду.
Рейси IFR можуть бути змушені змінити місце призначення в разі несподіваної сильної зливи. Таким чином, вони можуть уникнути екстремальних опадів і приземлитися в кращих умовах.
У разі грози або граду бажано змінити маршрут, щоб уникнути перешкод.
Як вітер впливає на політ?
Вітер, безсумнівно, є найбільш поширеним метеорологічним фактором, що впливає на політ приватного літака, з різних причин.
- Вітер може впливати на швидкість літака. У вітряну погоду швидкість приватного літака може бути знижена. З іншого боку, вітер може підштовхувати бізнес-джет, що збільшує його швидкість і обмежує споживання палива.
- Вітер також відповідальний за турбулентність. Це нешкідливе явище, але воно може турбувати пасажирів і впливати на комфорт на борту.
- Під час зльоту і посадки літаки потрібно розташовувати обличчям до вітру. Сильний вітер збоку може перешкоджати маневрам. Ось чому аеропорти мають злітно-посадкові смуги, спрямовані в різні боки.
Мінусові температури та сніг
Мінусові температури спричиняють обмерзання. Обмерзання може пошкодити прилади літака, зокрема, датчики, розташовані на фюзеляжі. Послуга procédures de dégivrage надається в останню хвилину перед зльотом на розсуд екіпажу. Тому ці послуги не включені у вартість вашого польоту. Антикригова обробка може становити значну частину вартості приватного рейсу. Якщо ваш рейс може потребувати антикригової обробки, наші авіаційні експерти проінформують вас про це і запропонують вам страхове покриття.
Сніг впливає не на літаки, а на злітно-посадкові смуги. Сильний снігопад може затримати ваш рейс. Аеропорти, призначені для бізнес-авіації, мають коротші злітно-посадкові смуги. За визначенням, вони швидше очищаються від снігу. Тому затримки є менш серйозними, ніж для рейсів на борту авіалайнерів у міжнародних аеропортах.
Такі перебої через холод в основному трапляються в таких аеропортах, як Courchevel або Gstaad.
Туман
Туман – один з елементів, який найбільше впливає на видимість під час польоту. Незважаючи на туман, переважна більшість приватних літаків здатні здійснювати посадку, незважаючи на туман. Однак авіадиспетчери зобов’язані обмежувати кількість літаків на злітно-посадкових смугах в тумані. Це обмеження діє, щоб уникнути нещасних випадків на злітно-посадкових смугах.
Зменшення кількості літаків на злітно-посадкових смугах може призвести до затримок.
Наприклад, туман може вплинути на роботу аеропортів Paris le Bourget,, Caen та Deauville.
Спека
Екстремальна спека, до 60°C, не впливає на роботу приладу. Однак вона може вплинути на продуктивність літака. Оскільки гаряче повітря менш щільне, це впливає на аеродинаміку літака. Висока температура також може знизити продуктивність двигуна.
За певних умов спека може вплинути на зліт літака. Зокрема, на Saint-Tropez la Môle.
Наші авіаційні експерти до ваших послуг 24 години на добу, 7 днів на тиждень для організації вашого приватного польоту за телефоном +33 (0) 1 44 09 91 82. Не соромтеся завітати на наш сайт devis en ligne щоб отримати оцінку вартості вашого приватного польоту.