Новий фюзеляж для нового покоління літаків
Каліфорнійський стартап JetZero, заснований у 2021 році в Лонг-Біч, має на меті переосмислити комерційну авіацію за допомогою радикально нового дизайну літаків. Його модель Z4, яка, як очікується, здійснить перші польоти у 2030 році, зовсім не схожа на звичайні літаки. Вона має так звану архітектуру BWB (Blended Wing Body): трикутний фюзеляж, інтегрований у крила, два двигуни, розташовані над фюзеляжем, а не під крилами, і силует, який відрізняється від довгого циліндра сьогоднішніх літаків Boeing або Airbus.
Здатний перевозити 250 пасажирів на відстань понад 9 000 кілометрів – що еквівалентно безпосадочному перельоту Париж-Лос-Анджелес – Z4 обіцяє продуктивність і паливну ефективність в рівній мірі.
Оновлений пасажирський досвід
Всередині літак вирізняється не лише своєю конфігурацією, але й зовнішнім виглядом. Замість одного або двох центральних проходів, Z4 пропонує atre, розділений між вісімнадцятьма кріслами економічного класу, розташованими один навпроти одного. Цей вибір має на меті зробити посадку більш плавною і зменшити вузькі місця, які спостерігаються в традиційних літаках.
Бізнес-клас виграє від ширшого простору і зручнішого планування, тоді як навіть санітарні зони будуть переплановані так, щоб запропонувати більше простору. JetZero підсумовує це бачення простою формулою: “Ми досягли меж поточної геометрії”. Для авіакомпаній метою є залучення пасажирів з більшим комфортом, не порушуючи при цьому логістику аеропорту, оскільки Z4 був розроблений для використання існуючої інфраструктури.

Економія палива та промислова перспектива
Справжній виклик цього дизайну полягає в його енергетичних характеристиках. JetZero оголосила про скорочення споживання палива на 50% порівняно зі звичайними літаками. У той час, коли кожна авіакомпанія прагне зменшити свій вуглецевий слід і стримати операційні витрати, така цифра привертає увагу.
На відміну від інших проектів, які покладаються наводень абоелектроенергію, Z4 зберігає паливний двигун, що дозволяє йому уникнути певних технічних компромісів. Його промоутери також вказують на зниження рівня шуму, що є перевагою для аеропортів, де діють суворі правила.
JetZero планує здійснити перший тестовий політ у 2027 році і ввести літак в експлуатацію в 2030 році. Проект підтримується інвестиціями в розмірі 4,7 мільярда доларів, запланованим створенням 14 500 робочих місць в Північній Кароліні і відкриттям заводу, здатного збирати три літаки на місяць. Найбільші американські авіакомпанії не залишилися байдужими: United Airlines вже забронювала 200 літаків, а Delta працює безпосередньо над розробкою, щоб адаптувати літак до експлуатаційних вимог.
Висновок: смілива ставка на майбутнє неба
Літак Z4 від JetZero є частиною давньої традиції далекоглядних авіаційних проектів. Завдяки своєму інтегрованому фюзеляжу та обіцяній паливній ефективності, він може перевизначити стандарт далекомагістральних перельотів до 2030 року. Поки що невідомо, чи пройде архітектура BWB, яку вже вивчають Airbus та інші виробники, випробування регулярними комерційними польотами.
Поєднуючи технологічні амбіції, екологічні очікування та промислові виклики, JetZero пропонує майбутнє, в якому поєднуються комфорт, продуктивність та паливна ефективність.
AEROAFFAIRES jetZero: ваш авіаційний партнер вже сьогодні
У AEROAFFAIRESми уважно стежимо за інноваціями, які змінюють майбутнє авіації. Але вже сьогодні ми пропонуємо менеджерам, компаніям і приватним мандрівникам конкретні, перевірені рішення:
Наші приватні літаки останнього покоління забезпечать ваші міжнародні подорожі комфортом і непомітністю. Наші вертолітні трансфери швидко з’єднують аеропорти, центри міст та гірськолижні курорти. Наша послуга з продажу авіаквитків на регулярні рейси завершує пакет послуг для безперешкодної, оптимізованої подорожі. Нарешті, кожна місія отримує ексклюзивну підтримку з персональним консультантом і повною компенсацією викидів вуглекислого газу під час польотів.
Понад 30 років ми ставимонайвищі стандарти обслуговування та персоналізацію в основу наших зобов’язань.