З 2017 року VoltAero – французький стартап, який працює над гібридною моделлю приватного літака. Цей проект очолює Жан Ботті (генеральний директор VoltAero), колишній директор з інновацій компаніїAirbus. Його колишня посада робить його піонером в авіаційних інноваціях. Він відповідав за проект E-fan. airbus – першого 100% електричного літака, який перетнув Ла-Манш у 2015 році. VoltAero – не перший відповідальний проект приватного літака. Alice– ще один.
Сьогодні створення гібридного літака вимагає значного технологічного прогресу. Як французький стартап має намір відповісти на цей виклик? Які технічні особливості нового літального апарату? Саме на ці питання ми спробуємо відповісти в цій статті.
Історія французького гібридного приватного літака Cassio
VoltAero – стартап, який існує з 2017 року. Незважаючи на свій молодий вік, команда об’єднує 75 років досвіду в галузі аеронавтики. Зокрема, з проектом Electric Cri-Cri у 2011 році та E-fan у 2015 році.
Створення гібридного приватного літака передбачає прийняття конкретного виклику. Вага літака: електричні батареї важать набагато більше, ніж повний бак парафіну. Тому нам потрібно створити легку конструкцію, щоб компенсувати вагу цих важливих батарей. Щоб досягти цього, команда працює пліч-о-пліч з різними партнерами. Мета полягає в тому, щоб в кінцевому підсумку отримати продукт “Зроблено у Франції”, який буде життєздатним і сертифікованим в довгостроковій перспективі.
Французька компаніяAero Composites Saintonge (ACS) тісно співпрацює з VoltAero над цим амбітним проектом. Вони є експертами в галузі інноваційних композитних матеріалів. Вони підтримують команду розробників гібридного приватного літака в розробці легкого композиту, який відповідає стандартам безпеки. Вони також відповідають за виробництво тестового прототипу Cassio 1. Крім того, їхній спеціальний конструкторський відділ електричних двигунів працює з VoltAero над створенням акумуляторів.
Safran Electrical & Power, дочірня компанія відомого виробника двигунів, підтримує VoltAero. Французька аерокосмічна група оснащує літак Cassio 1 двигунами ENGINEUS 45. Мета цього прототипу – випробування силової установки.
VoltAero також співпрацює з Solution F. Групою, яка має коріння в автоперегонах. Звикла до складних умов, Solution F пропонує французькому стартапу гібридні силові установки.
Останнім великим партнером VoltAero є регіон Нова Аквітанія. Вони підтримують і контролюють проект, зокрема, з метою розміщення лінії остаточного складання в цьому регіоні.
Останні новини від Cassio
21 жовтня 2020 року ми стали свідками першого польоту прототипу Cassio 1. Одне з головних завдань Cassio 1 – різко знизити рівень шуму, який генерує приватний літак такого розміру. Це завдання не обов’язково вирішується на етапах зльоту та посадки. Але протягом решти польоту різниця очевидна. Це перша перемога молодого виробника з міста Медіс (Приморська Шаранта).

Цей перший успішний політ сприяв появі хороших новин для VoltAero. 19 листопада французька команда зробила оголошення в прес-релізі. Нещодавній виробник літаків був обраний Європейською радою з інновацій. Таким чином, вони отримають фінансову підтримку в рамках європейської стратегії Green Deal та плану відновлення. Жан Ботті та його команда отримають допомогу на загальну суму 13,1 млн євро. Для VoltAero прихильність цієї європейської інституції до фінансування проекту Cassio є ознакою довіри до цього сучасного виклику.
Майбутнє VoltAero, французького гібридного приватного літака
Молодий стартап оголосив свій графік будівництва, маючи на меті отримати сертифікацію та перші серійні продажі до 2023 року. Це щільний графік для цього амбітного виробника. Щільний графік, але не недосяжний.
Нагадаємо, що лінійка літаків Cassio складається з 3 моделей. Всі ці три літаки будуть дуже схожі між собою. Єдине, що їх дійсно відрізнятиме, – це кількість місць на борту. Спочатку ми матимемо Cassio 330 з 4 місцями на борту. Потім буде Cassio 480, який може перевозити до 6 осіб. І, нарешті, у нас є Cassio 600 з 10 місцями.

Всі три літаки мають ідентичні характеристики. Вони мають гібридно-електричну силову установку потужністю від 330 кіловат до 600, про що свідчить назва кожного літака. Крім того, вони мають дальність польоту 3 години 30 хвилин зі швидкістю 370 км/год. Це дає дальність польоту близько 1350 км. Нарешті, кожен літак може злітати і приземлятися на відстані 548 метрів. Для такої ж продуктивності звичайний турбогвинтовий літак споживав би на 44,3% більше палива. Cassio літає на біопаливі, що ще більше зменшує його вуглецевий слід.
Отже, французький гібридний приватний літак від VoltAero має низку переваг і, схоже, має багатообіцяюче майбутнє. Для Жана Ботті Cassio – це лише перший крок у більш амбітному проекті. Його кінцева мета – модернізувати авіацію і зробити її більш відповідальною.