З 16 по 22 червня 2025 рокуaéroport du Bourget вкотре вітав авіаційний світ у всьому його розмаїтті. Організований SIAE, дочірньою компанією GIFAS (Groupement des Industries Françaises Aéronautiques et Spatiales), 55-й Міжнародний авіакосмічний салон підтвердив свою роль глобальної платформи для інновацій, промислових контрактів та стратегічного діалогу.

Структурована виставка: професіонали, за якими слідує широка публіка
Виставка проходила у звичному форматі: з 16 по 19 червня для професіоналів галузі та з 20 по 22 червня для широкої громадськості.
Ключові цифри
Виставка 2025 року відзначилася дуже високим рівнем участі:
- 2 498 експонентів з 48 країн світу
- 292 579 відвідувачів, серед яких
- 127 312 професіоналів
- 165 267 широкої громадськості
- 150 цивільних та військовихлітаків на виставці
- 1 850 акредитованихжурналістів з 75 країн світу
- 322 офіційні делегації з понад 100 країн світу
- 13 французьких міністрів та державних секретарів
- Офіційна інавгурація Президентом Франції
- 300 стартапів з 21 країни
- Підписано контрактів на суму близько 150 мільярдів доларів
Ці цифри підтверджують статус Ле Бурже як однієї з головних світових промислових та стратегічних подій.
Теми, співзвучні з проблемами сьогодення
Виставка структурувала свій контент навколо п’яти ключових тем:
- Оборона: потужна присутність виробників і військових делегацій
- Космос: демонстрація європейських амбіцій і нових сузір’їв
- Енергетичний перехід: програми декарбонізації, легкі електричні літаки, стійкі види палива тощо
- Технологічні інновації: гібридні літаки, автоматизація, передові матеріали тощо
- Промисловий суверенітет: європейські сектори, технологічна незалежність, переміщення експертизи
Стабільна і концентрована ділова активність
На економічному фронті було багато оголошень, але вони були сконцентровані на кількох домінуючих гравцях.
- Airbus 846 оголошених замовлень, опціонів та зобов’язань, в тому числі 250 твердих замовлень
- Boeing сегмент середньомагістральних перевезень: 356 оголошень, переважно в сегменті середньомагістральних перевезень
- Загальний обсяг підписаних замовлень наближається до $150 млрд
Авіакомпанії Перської затоки та Азійсько-Тихоокеанського регіону були одними з найактивніших на далекомагістральних маршрутах.
Яскраві інновації на льотному полі
Серед літаків, за якими найпильніше стежили:
- Rafale від Dassault, представлений у військово-морській версії з інтегрованими паливними баками (CFT)
- БПЛА Aarok від Turgis & Gaillard, на 100% французька програма MALE
- Girodyne Racer відAirbus Helicopters, гібридна гвинтокрила технологія
- Демонстрації 100% електричних цивільних літаків, що ілюструють конкретні досягнення на шляху до чистої авіації
- Paris Air Lab: імерсивна платформа зі штучного інтелекту, віртуальної реальності, кібербезпеки і клімату, що демонструє майбутні технології для сталої мобільності


Зайнятість, навчання та передача навичок
Ле Бурже залишається привабливим місцем для авіаційних професій:
- “Avion des Métiers” – це захоплюючий простір, де відвідувачі можуть познайомитися з різними професіями, від механіків планера літака до аналітиків даних
- Понад 40 шкіл, CFA, університетів та навчальних центрів на місці
- Численні можливості для працевлаштування, особливо для малих і середніх підприємств у цьому секторі
- Вакансії, конференції та демонстрації протягом усіх днів виставки
Окситанія, регіональна вітрина галузі
Регіон Окситанія, провідний авіаційний регіон Європи, зайняв центральне місце в павільйоні, в якому було представлено 48 компаній. Їхній досвід висвітлював місцеві рішення в галузі електричних двигунів, низьковуглецевого дизайну, програмного забезпечення для моделювання та прогнозованого технічного обслуговування.
Стратегічна роль ділової авіації підкресленаEBAA Франція
На Паризькому авіакосмічному салоні 2025 рокуEBAA France підтвердили вирішальну роль ділової авіації у французькій авіаційній екосистемі. Ця галузь повітряного транспорту, яку надто часто зводять до карикатури, відіграє важливу роль у територіальній згуртованості, економічній безперервності та експлуатаційній корисності. У багатьох регіонах, де мало або зовсім немає регулярних рейсів, бізнес-авіація є єдиним прямим зв’язком з центрами прийняття рішень, промисловими об’єктами або стратегічними партнерами.
Нещодавно опубліковане опитування FNAM/UAF показує, що 70% французів вірять у здатність сектору досягти успіху в екологічному переході, а 61% вже бачать конкретні ознаки: модернізація флоту, збільшення використання екологічно чистих видів палива (SAF), інновації на борту. Бізнес-авіація, яка є більш гнучкою, часто відіграє роль першопрохідця. Деякі авіакомпанії вже виконують рейси зі 100% SAF, перевищуючи європейські цілі.
EBAAcitationФранція закликає до структурування політичної стратегії для створення справжньої індустрії SAF у Франції та Європі з інвестиціями, що відповідають її амбіціям. Як показують цифри, 80% французів вважають, що життя без авіаперевезень зробить їхні регіони ще більш ізольованими. Тому важливо визнати корисну, обрану і відповідальну роль ділової авіації в регіональному розвитку і конкурентоспроможності бізнесу.
AEROAFFAIRESновий підхід, безпосередньо пов’язаний зі змінами в секторі
Починаючи з 1991 року, AEROAFFAIRES супроводжує трансформацію ділової авіації з ретельністю, гнучкістю і відданістю справі. Ми уважно стежимо за інноваціями, представленими в Ле Бурже: низьковуглецеві технології, літаки нового покоління, нові гравці у сфері повітряної мобільності.
Крім того, завдяки таким заходам ми вдосконалюємо наш вибір партнерів-операторів і поглиблюємо нашу експертизу, щоб передбачити ваші потреби.