
Як працює турбогвинтовий літак?
Хочете орендувати турбогвинтовий літак? AEROAFFAIRES покаже вам переваги і недоліки цих специфічних літаків.
Існує два типи двигунів приватних літаків, що використовуються в діловій авіації: реактивні приватні літаки і турбогвинтові бізнес-джети. Різниця між цими двома типами літаків не завжди очевидна, але вона дуже важлива. Тим не менш, вони не належать до тієї ж категорії, що й, наприклад, великі комерційні літаки. Щоб зробити свій вибір, вам потрібно визначити свої потреби і бажання.
Турбогвинтовий літак – це маловідомий літак, тому ми надамо вам всю необхідну інформацію для того, щоб ви могли орендувати турбогвинтовий літак.
Що таке турбогвинтовий літак?
У 1939 році в США кілька інженерів запропонували інноваційну ідею. Вони використовували новий механізм для обертання пропелерів – газову турбіну. Першим турбогвинтовим двигуном став Rolls-Royce Trent, побудований у 1945 році.
Сьогодні турбогвинтовий літак легко впізнати за його пропелерами. Розташовані вони на крилах або на носі, лопаті є вирішальним елементом, що дозволяє літаку злетіти.
В аеронавтиці фундаментальна різниця між приватним літаком і турбогвинтовим літаком полягає в принципі роботи двигуна.
Проходження повітря через двигун є ключем до його запуску. Повітря проходить через компресор (компресор високого тиску), а потім через камеру згоряння. Потім паливо впорскується і згорає, викликаючи збільшення тепла. Це приводить в рух турбіну і пропелер. Чим швидше надходить повітря, тим більша швидкість обертання турбіни, що приводить літак у рух. Вихлоп і викид газів, а також залишкова енергія, не відновлена лопатями турбіни, забезпечують додаткову тягу.
Як працює турбогвинтовий двигун

Копирайт изображения: Aeroaffaires
Як працює турбореактивний двигун, що використовується на приватних літаках

Фото: Aeroaffaires
Ці 2 схеми ілюструють різницю в роботі.
Які переваги та недоліки оренди турбогвинтового літака?
Сьогодні ці літаки страждають від стереотипів. Пасажири вважають їх повільними, старомодними і такими, що поступаються приватним літакам (хоча, наприклад, деякі військові літаки також є турбогвинтовими). Проте літаки з гвинтовим приводом пропонують продуктивність, з якою не може зрівнятися жоден приватний літак.
Переваги оренди турбогвинтового літака
- Універсальність: турбогвинтові літаки перевершують приватні літаки за характеристиками шасі та зльоту. Пропелерні літаки можуть сідати на короткі злітно-посадочні смуги (менше 900 метрів) і на будь-який тип поверхні (земля, трава або навіть пісок). Це дає їм доступ практично до всіх аеропортів (8 000 по всьому світу, за даними AEROAFFAIRES). Наприклад, якщо ви хочете полетіти в Куршевель, ви можете приземлитися тільки на турбогвинтовому літаку, оскільки приватні літаки не мають необхідних дозволів на посадку.
- Нижчі витрати: при повітряних перевезеннях турбогвинтовий літак споживає менше парафіну, ніж турбореактивний приватний літак. Крім того, експлуатаційні витрати турбогвинтових літаків часто становлять десяту частину від витрат турбореактивних літаків.
- Короткі відстані: турбогвинтові літаки пропонують продуктивність, порівнянну з дуже легкими приватними літаками на коротких відстанях. Турбогвинтові літаки літають на трохи меншій швидкості, ніж дуже легкі реактивні літаки. На крейсерській швидкості це дає в середньому 500 км/год для гвинтових літаків, порівняно з 650 км/год для надлегких приватних літаків. Однак турбогвинтовий літак може літати на невеликій висоті, заощаджуючи час на зліт і посадку та прокладаючи коротший маршрут. Як результат, час польоту аналогічний: переліт з Парижа Ле Бурже до Женеви на турбогвинтовому літаку триватиме так само довго, як і на легкому приватному літаку, але коштуватиме дешевше.
- Медична евакуація: Турбогвинтові літаки найчастіше використовуються для медичної евакуації. Pilatus PC-12 пропонує неперевершену продуктивність, необхідну для медичних польотів. Цей літак має доступ до 2 500 аеродромів у Європі, тоді як приватні літаки мають доступ лише до 1 500 злітно-посадкових смуг. Крім того, Pilatus PC-12 економічний, має великий вантажний відсік, а його салон можна легко модифікувати для реагування на надзвичайні медичні ситуації. Таким чином, літак може приземлятися і злітати якомога ближче до вашого медичного закладу і забезпечувати абсолютно безпечний політ завдяки транспортуванню спеціального медичного обладнання.
- Економічна ціна: турбогвинтові літаки набагато економічніші, ніж приватні літаки. Phenom 100, обов’язковий в категорії надлегких приватних літаків, доступний для оренди за 2300 євро на годину. Pilatus PC-12, найбільш продаваний турбогвинтовий літак, доступний за 1400 євро на годину. Для коротких перельотів оренда турбогвинтового літака виявиться набагато вигіднішою.
- Авіаперевезення: турбогвинтові літаки є ідеальним інструментом для задоволення попиту на авіаперевезення. Ці економічні літаки, з легко адаптованим інтер’єром і можливістю приземлятися в певних місцях, дуже популярні для авіаперевезень.
Обмеження при оренді турбогвинтового літака
- Швидкість польоту: турбогвинтовим двигуном оснащуються тільки літаки, швидкість яких не перевищує 700 км/год. Швидкість повітря, що потрапляє на пропелери, викликає трансонічну ударну хвилю. Наприклад, при швидкості 800 км/год уражається третина довжини лопатей. Це знижує ефективність літака на 50%, що робить політ неможливим.
- Комфорт певних літаків: турбогвинтові літаки модернізуються. Нові літаки на ринку, такі як Pilatus PC-12 NGX, тепер пропонують рівень комфорту, майже подібний до приватного літака. Однак більшість гвинтових літаків страждають від проблем зі звукоізоляцією та браку високотехнологічного обладнання на борту.

Копирайт изображения: Pilatus
Які турбогвинтові літаки найпопулярніші для оренди?
Літаки, перераховані нижче, доступні для оренди в AEROAFFAIRES. Коли ви орендуєте літак у брокера або авіакомпанії, необхідно дотримуватися суворих правил громадського пасажирського транспорту. Авіакомпанії мають сертифікат експлуатанта (AOC). Цей дозвіл гарантує пасажирам літак в ідеальному стані і кваліфікованих пілотів. AOC гарантує високий рівень технічного обслуговування літаків і суворий контроль за кваліфікацією пілотів.
Для турбогвинтових літаків додається фундаментальне правило: “два двигуни, два пілоти”. Це означає, що всі літаки, доступні для оренди авіакомпаніями і брокерами, повинні бути двомоторними (за винятком Pilatus PC-12 і TBM 850), щоб у разі поломки був доступний другий двигун. Важливо розуміти важливість AOC, щоб відрізнити літаки, пропоновані брокерами, від пасажирських літаків, пропонованих авіакомпаніями.
Pilatus PC-12, найсучасніший турбогвинтовий літак
Справжній швейцарський армійський ніж бізнес-авіації, Pilatus PC-12 відповідає всім вимогам заможної клієнтури. Технологічна перлина, цей літак також є досягненням з точки зору дизайну та комфорту. Шкіряний салон, перероблений BMW Design Work, Wi-Fi, система кондиціонування останнього покоління, знижений рівень шуму, збільшена швидкість польоту і рекордна злітна дистанція (всього 750 метрів) – все це робить Pilatus PC-12 NGX обов’язковим турбогвинтовим літаком на ринку.
Приклад цін:
Париж – Сен-Тропе від 8 500 євро за 7 пасажирів

Фото: Pilatus
Piaggio Avanti, найшвидший турбогвинтовий літак
Літак Piaggio Avanti P 180, який називають повітряним Ferrari, можна порівняти з приватним літаком: комфортний, просторий і швидкий. Його крейсерська швидкість 700 км/год є рекордом для турбогвинтових літаків. Більше того, його великі вікна, 175-сантиметрова висота стелі, тиша на борту і дизайн інтер’єру ставлять його на голову вище найкращих легких приватних літаків.
Приклад цін;
Женева – Ніцца від 5 500 євро за 7 пасажирів

Фото: Piaggio Aero
King Air C90 GT, найпопулярніший гвинтовий літак
King Air – один з найпопулярніших літаків для оренди. Його розкішний інтер’єр ідеально організований. Його салон на 50% більший, ніж у легких приватних літаків. Літак має дальність польоту 1 700 км і середню швидкість 400 км/год, що робить його ідеальним для перельотів на короткі відстані.
Приклад цін
Лондон – Амстердам від €6 500 за 7 пасажирів

Фото: Beechcraft
Beechcraft 1900 D, для групових перельотів менше 20 осіб
Beechcraft 1900 D, розрахований на 19 пасажирів, є ідеальним літаком для внутрішніх перельотів. Це один з небагатьох літаків на ринку, здатний перевозити більше 15 пасажирів і здійснювати посадку на коротких злітно-посадкових смугах. Крім того, салон літака може бути модифікований для розміщення до 6 нош для медичної евакуації. Цей турбогвинтовий літак також може виконувати вантажні авіаперевезення.
Приклад цін
Париж – Кардіфф від 11 500 євро за 18 пасажирів

Фото: Beechcraft
Fokker 50, для польотів з більш ніж 20 пасажирами
Лайнер Fokker 50, який може перевозити до 50 пасажирів, ідеально підходить для перевезення груп і спортивних команд. Цей літак пропонує оптимальні умови польоту завдяки великим ілюмінаторам та висоті салону 1,97 метра. Крім того, салон літака можна трансформувати у VIP-конфігурацію, щоб запропонувати пасажирам ексклюзивний досвід польоту.
Приклад цін
Брюссель – Ніцца від €35 500 для 49 пасажирів

Фото: Fokker
Vulcanair Aviator TP 600, для гірських перельотів
Оснащений новітніми авіаційними технологіями, Vulcanair TP 600 є одним з найефективніших літаків у своїй категорії. Турбіни Rolls-Royce дозволяють літаку здійснювати посадку (зокрема, з системою реверсу тяги) і зліт на дуже коротких злітно-посадкових смугах. Разом з Vulcanair P68 цей літак є єдиним турбогвинтовим літаком, який має необхідні дозволи на посадку в Куршевелі для громадського транспорту.
Оренда Vulcanair Aviator TP 600 між Парижем та Куршевелем від €7 500

Фото: Alpine Airlines
Висновок
Турбогвинтові літаки – ідеальний літак для коротких відстаней (Париж-Женева або Ніцца-Мілан). Перш за все, вам потрібно ретельно визначити свої вимоги. Якщо вартість і гнучкість зльоту і посадки важливіші за швидкість і комфорт, то турбогвинтові літаки ідеально вас задовольнять. І не забувайте, що деякі гвинтові літаки пропонують такий же рівень комфорту, як і приватний літак.
Здійсніть свій перший турбогвинтовий політ з AEROAFFAIRES, наші авіаційні експерти дадуть відповідь на всі ваші запитання 24/7 за телефоном +33 (0) 1 44 09 91 82