НЕ ЗВОЛІКАЙТЕ З БРОНЮВАННЯМ РЕЙСІВ НА ЗИМОВИЙ СЕЗОН!

Запит кошторису
Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Посібник авіаційного брокера від AEROAFFAIRES

Оренда приватних літаків
з 1991 року

20 000
доступних пристроїв

45 000
забезпечених рейсів

120 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

Операційний та регуляторний довідник для тих, хто приймає рішення

Авіаброкерська діяльність – це балансування між суворим регулюванням, оперативним реагуванням та абсолютною довірою клієнтів.
Ми в AEROAFFAIRES хотіли об’єднати в цьому довіднику всі посилання, тексти та найкращі практики, які структурують цю професію в Європі та в усьому світі.

Цей документ призначений для осіб, які приймають рішення, операторів і брокерів, які бажають працювати за стандартами громадських пасажирських перевезень, відповідно до правил EASA (Агентство авіаційної безпеки Європейського Союзу), DGAC (Генеральна дирекція цивільної авіації), ICAO (Міжнародна організація цивільної авіації ) і кодексів поведінки, встановлених Асоціацією повітряних чартерів (ACA ) іEBAA (Європейська асоціація ділової авіації).

1. Роль авіаційного брокера

Авіаброкер виступає в ролі сполучної ланки між професійним клієнтом і сертифікованим оператором, забезпечуючи дотримання нормативних вимог, оцінюючи ризики, організовуючи виконання і керуючи наскрізними відносинами. Його завдання полягає не в тому, щоб “знайти літак”, а в тому, щоб залучити правильного оператора, FBO, хендлера, екіпаж, митницю, слоти, план польоту, страхування, засоби платежу та післяпольотне обслуговування, з можливістю документального відстежування.

Авіаброкер – це не просто комерційний посередник. Його місія полягає в тому, щоб перетворити запит на політ у відповідну вимогам, безпечну і задокументовану операцію, не перекладаючи жодних ризиків на клієнта.

Кодекс практики Асоціації чартерних авіаперевезень встановлює найкращі практики для цієї професії з точки зору прозорості та обов’язку надавати інформацію, деталізуючи прозорість котирувань, статус брокера, дотримання правових норм та постійне навчання.

Роль брокера з чартерних авіаперевезень на практиці з Хьюго, старшим консультантом з приватних продажів в AEROAFFAIRES

Хьюго – це те, що ми називаємо пілотом місії на землі.
Його роль не обмежується пошуком літака: він організовує рейс від першого запиту до кінцевої посадки, залучаючи весь ланцюжок – сертифікованого оператора, екіпаж, FBO, хендлер, митницю, слоти, план польоту, страхування та засоби оплати.

Кожен файл, який він обробляє, повинен відповідати вимогам , бути простежуваним і безпечним.
Його пріоритетом є не швидкість, а надійність: дотримання нормативних вимог, перевірка AOC, дотримання часу польоту, перевірка плану польоту і контроль документів.
Його робота полягає в тому, щоб усунути зони невизначеності ще до того, як клієнт їх побачить.

“Успішний політ – це той, про який ми не говоримо, тому що все було передбачено”, – підсумовує він.

Посилання на галузь:

2. Регуляторна база для авіаброкерських послуг

2.1 Європа

Комерційні операції підпадають під дію Регламенту (ЄС) № 965/2012 про організацію повітряних операцій (Air OPS Regulation), який складається з декількох частин:

  • Частина ORO (Організаційні вимоги до повітряних операцій): вимоги, що стосуються організації операторів;
  • Частина CAT (Commercial Air Transport Operations): комерційні повітряні перевезення;
  • Частина SPA (Specific Approvals ): спеціальні дозволи (ETOPS – Extended-range Twin-engine Operations, RVSM – Reduced Vertical Separation Minimum, PBN – Performance Based Navigation тощо);
  • Частина NCC (Non-Commercial Complex) / NCO (Non-Commercial Other) / SPO (Specialised Operations ): некомерційні та спеціалізовані операції.

Консолідована версія Правил полегшеного доступу дає змогу орієнтуватися у відповідних додатках та AMC/GM.
Сертифікат експлуатанта (AOC) видається компетентним органом, у Франції – DGAC, під наглядом Міністерства екологічного переходу.

Джерела

2.2 Слоти та управління мережею

Слоти в аеропортах відповідають Всесвітнім рекомендаціям щодо аеропортових слотів (WASG), редакція 4, які набувають чинності з 1 серпня 2025 року.
Менеджер мережі Євроконтролю координує заходи ATFCM (управління потоком повітряного руху і пропускною спроможністю) і надає операторам спеціальні послуги B2B.

Джерело: Євроконтроль

2.3 Час польоту та обслуговування

Обмеження часу польоту (FTL), визначені в Підрозділі ORO.FTL, застосовуються до всіх операторів громадського транспорту.
Вони регулюють максимальний час обслуговування, періоди відпочинку та управління втомою в рамках системи управління безпекою польотів (SMS).

Джерело

2.4 Дані про пасажирів і відповідність вимогам

Системи API (попередня інформація про пасажирів ) і PNR (запис імен пасажирів ) регулюються європейськими текстами 2024 і 2025 років під наглядом Генерального директорату з питань міграції та внутрішніх справ і Ради Європейського Союзу.
Ці дані обробляються відповідно до Загального регламенту про захист даних (GDPR ) та галузевих стандартів ІАТА.

Джерело:

2.5 Боротьба з нелегальною діяльністю

Боротьба з сірими чартерами є пріоритетом у Великій Британії та США.
Професійні організації регулярно публікують посібники з профілактики та аудиторські бази даних:

  • Асоціація повітряних чартерів (кампанія ” Зупинити нелегальні чартери“);
  • NBAA (програма інформування про нелегальні чартери).
    Для брокерів належна обачність означає відмову від усіх операцій поза межами AOC, перевірку дозволів та документування доказів відповідності.

Джерела

2.6 Відповідальність перевізника

Монреальська конвенція (1999) встановлює режими відповідальності авіаперевізників.
Граничні суми компенсації були переглянуті до 28 грудня 2024 року:

  • Затримка пасажира: 6 303 СПЗ;
  • Багаж: 1 519 СПЗ;
  • Вантаж: 26 СПЗ/кг.

Джерело: ICAO – Монреальська конвенція 1999 року:

2.7 Права пасажирів

Регламент (ЄС) № 261/2004 застосовується в залежності від маршруту та статусу перевізника (тільки громадський транспорт).
Наразі в Європейському Союзі триває реформа, спрямована на оновлення процедур компенсації та повідомлення.
Роль брокера полягає в тому, щоб забезпечити основу для контрактних очікувань, особливо у випадку скасування або затримки рейсу.

Джерело

3. Безпека та якість, система координат брокера

3.1 Добровільні міжнародні стандарти

Стандарти IS-BAO (для польотів) та IS-BAH (для наземного обслуговування) сьогодні є глобальними орієнтирами безпеки та відповідності.
Ці програми, пілотованіМіжнародною радою ділової авіації (IBAC), визначають суворі процедури управління безпекою польотів, аудиту та постійного вдосконалення для операторів та операторів фіксованого базування (FBO).

Сертифікований IS-BAO оператор або аеропорт, що має маркування IS-BAH, гарантує рівень внутрішнього контролю, що відповідає найкращим світовим практикам.

Джерело
IBAC – Стандарти IS-BAO та IS-BAH

3.2 Оцінка безпеки третьою стороною

Незалежні оцінки Wyvern Wingman та ARGUS Ratings надають додаткові гарантії надійності авіаційних операторів.
Вони перевіряють відповідність нормативним вимогам, підготовку екіпажу, технічне обслуговування, документацію та історію експлуатації.

На практиці, професійний брокер вимагає :

  • дійсний статус Wyvern або золотий/платиновий рейтинг ARGUS
  • перевірка останніх звітів перед підписанням контракту
  • і документальне збереження цих доказів у польотній документації.

Джерело: Wyvern:

3.3 Навчання та кваліфікація команд

Кваліфікація брокера, розроблена Асоціацією чартерних авіаперевезень, встановлює загальний набір навичок для професіоналів у сфері авіаброкерських послуг.
Цей тренінг, який тепер доступний онлайн, охоплює європейські правила, відповідність вимогам AOC, управління ризиками, прозорість контрактів та відносини з клієнтами.

Його мета – гарантувати єдиний рівень професіоналізму і знання правової бази в секторі, де довіра залежить від суворості.

Джерело
Асоціація повітряних чартерів – навчання та кваліфікація брокерів

4. Ринок, інструменти та основні зв’язки

4.1 Пошук постачальників і ціноутворення

Кожен брокер ділової авіації зараз розробляє свій власний інструмент пошуку і ціноутворення, щоб забезпечити прямий, швидкий і безпечний доступ до всього світового ринку.

У AEROAFFAIRES ця технологія дозволяє нам з’єднувати понад 20 000 літаків по всьому світу в режимі реального часу в усіх категоріях: легкі реактивні літаки, далекомагістральні літаки, вертольоти та регіональні літаки.

Ці власні платформи гарантують миттєвий доступ до інформації про наявність вільних місць, конфігурацію салонів та оптимізовані маршрути, а також інтегрують платіжні та управлінські рішення, що відповідають європейським стандартам безпеки та простежуваності.

4.2 Контроль та перевірка операторів

Реєстри незалежної оцінки ARGUS і Wyvern доповнюють регуляторні перевірки (AOC, флот, технічне обслуговування).
Вони є критеріями для відбору безпечних і відповідних вимогам операторів, особливо для рейсів підвищеної відповідальності (керівники, міністерські команди, медичний транспорт і т.д.).

Перед кожною місією брокер перевіряє

  • дійсність AOC,
  • рейтинг безпеки оператора
  • та відповідність типу запропонованого повітряного судна дозволеному району польотів.

Ці перевірки допомагають убезпечити операційний ланцюжок і задокументувати відповідність у польотному файлі.

Джерела

4.3 Слоти та управління мережею

Планування слотів у скоординованих аеропортах базується на Всесвітніх рекомендаціях щодо слотів в аеропортах (WASG ), опублікованихІАТА, 4-та редакція яких набула чинності в серпні 2025 року.
Перед тим, як зробити пропозицію, брокер повинен проконсультуватися з :

  • публікації мережі Євроконтролю,
  • обмеженнями ATFCM,
  • а також з місцевими можливостями паркування, FBO і паливними ресурсами.

Така координація гарантує фактичну можливість виконання рейсу і запобігає будь-якому ризику неточності в розкладі, повідомленому клієнту.

Джерело:

5. Метод AEROAFFAIRES, ланцюжок виконання

Кожне завдання виконується за суворим, повністю задокументованим і контрольованим процесом. Мета проста: гарантувати відповідність нормативним вимогам, безпеку пасажирів і безперебійність роботи від першого контакту до закриття справи.

5.1 Кваліфікація запиту

Все починається з детального розуміння потреби. Команда аналізує мету подорожі, обмеження в розкладі, можливі аеропорти та профілі пасажирів. Також вивчаються специфічні параметри: обсяги багажу, перевезення тварин, чутливого обладнання, медичних приладів або підконтрольних вантажів.
Цей перший етап забезпечує чіткі рамки перед початком обшуку повітряного судна.

5.2 Відповідність нормативним вимогам

Перед будь-якою комерційною пропозицією AEROAFFAIRES перевіряє дійсність сертифікатів AOC (Air Operator Certificate) кожного оператора, а також дозволів SPA, необхідних відповідно до типу місії. Перевіряється рівень сертифікації IS-BAO, а також незалежні рейтинги Wyvern та ARGUS.
Адміністративні відділи також проводять перевірки KYC (Знай свого клієнта) щодо платника та AML-скринінг для міжнародних або криптовалютних транзакцій, відповідно до європейських директив.

Джерела
EASA – Регламент (ЄС) № 965/2012
IBAC – Стандарти IS-BAO
ESMA – Відповідність вимогам щодо протидії відмиванню коштів та криптоактивів

5.3 Вибір джерел та оцінка

Після того, як вимога визначена, брокер зв’язується з кількома затвердженими операторами через платформу Avinode та її пряму мережу партнерів.
Оцінка охоплює конфігурацію салону, стан технічного обслуговування, наліт літака і двигунів, продуктивність на коротких дистанціях, історію інцидентів і політику екіпажу щодо обмеження часу польоту (FTL).
Кожен елемент порівнюється і фіксується для документування остаточного рішення.

Джерело
Avinode – Маркетплейс для професіоналів у сфері чартерних авіаперевезень

5.4 Слоти і техніко-економічне обґрунтування мережі

Для скоординованих аеропортів можливість виконання рейсу перевіряється до того, як буде зроблено будь-яке підтвердження. Аналізуються часові інтервали, пропускна спроможність, обмеження ATFCM, погода і наявність парковок.
Брокер завжди надає запасний варіант, щоб забезпечити безперервність місії в разі виникнення операційної небезпеки.

Джерело
IATA – Керівництво з використання слотів в аеропортах світу, 4-е видання

5.5 Цінова пропозиція та договір

У комерційній пропозиції, що надається замовнику, прозоро викладені всі параметри: потенційний оператор, індикативна реєстрація, ліміти відповідальності відповідно до Монреальської конвенції (MC99), умови скасування, страхування, політика щодо багажу та палива, наявність SAF, будь-які заміни операторів та форс-мажорні обставини.
Кожна пропозиція AEROAFFAIRES супроводжується повним документальним файлом, що гарантує простежуваність зобов’язань.

Джерело
IATA – Керівництво з використання слотів в аеропортах по всьому світу

5.6 Виконання рейсу

Як тільки контракт підтверджено, AEROAFFAIRES координує весь операційний ланцюжок: план польоту, дозволи на проліт і посадку, обслуговування, кейтеринг, трансфери, інструктаж з безпеки та управління даними пасажирів (API/PNR).
Кожен документ перевіряється перед вильотом. У день польоту рух транспорту відстежується в режимі реального часу, і будь-який інцидент є предметом зареєстрованого звіту.

Джерело
Європейська Комісія – Міграція та внутрішні справи (Інформація для подорожуючих)

5.7 Закриття та дотримання вимог

Після виконання завдання відділ якості консолідує та архівує договірні документи: AOC, страховий сертифікат, підписану цінову пропозицію, рахунок-фактуру та звіт про виконання.
Показники пунктуальності та задоволеності включаються у внутрішній моніторинг, а процедури KYC/AML та аудити операторів оновлюються.
Таким чином, кожне завдання стає основою для постійного вдосконалення для наступних.

Джерело
Європейська Комісія – Рамкова програма з протидії фінансовим злочинам та відмиванню коштів

6. Контракти, відповідальність та очікування клієнтів

6.1 Брокерські контракти

Відносини між клієнтом, брокером та оператором ґрунтуються на чіткій договірній базі.
AEROAFFAIRES кодекс практики повітряних чартерів, опублікований Асоціацією повітряних чартерів, визначає найкращі практики в цій професії: прозорість котирувань, чіткий розподіл ролей між брокером і оператором, справедливе поводження з активами та надання повної інформації про клієнта до підписання договору.
Ці рамки гарантують збалансований розподіл обов’язків і чіткий правовий захист для всіх сторін.

Джерело
Асоціація повітряних чартерів – Кодекс практики (2023)

6.2 Відповідальність перевізника

Монреальська конвенція (1999) встановлює міжнародний режим відповідальності, що застосовується до комерційних повітряних перевезень.
Після перегляду в грудні 2024 року ліміти компенсації становлять 1 519 СПЗ за багаж, 6 303 СПЗ за затримку пасажира і 26 СПЗ за кілограм вантажу.
Ці суми, виражені в спеціальних правах запозичення (СПЗ), періодично переглядаються з урахуванням інфляції та ринкових умов.
AEROAFFAIRES систематично інформує керівних клієнтів та юридичні відділи про ці граничні суми, щоб забезпечити повне розуміння застосовних рамок відповідальності.

Джерела
ІКАО – Монреальська конвенція 1999 року (зі змінами та доповненнями)
Kennedys Law – Огляд авіаційного ринку, квітень 2025 р

6.3 Права пасажирів

Європейський Регламент (ЄС) № 261/2004 визначає права авіапасажирів у разі відмови в посадці, скасування або тривалої затримки рейсу.
Його застосування залежить від маршруту та статусу перевізника: він стосується рейсів, що виконуються авіакомпаніями, сертифікованими для громадських пасажирських перевезень.
AEROAFFAIRES гарантує, що договірні очікування точно визначені, пояснюючи ситуації, на які поширюється дія договору, та винятки, передбачені в тексті.
Компанія утримується від будь-яких обіцянок компенсацій, які виходять за рамки правового поля, визначеного Європейським Союзом.

Джерело
EUR-Lex – Регламент (ЄС) № 261/2004

6.4 Професійна компенсація

Як і всі ліцензовані оператори ділової авіації, AEROAFFAIRES має спеціальне страхування професійної відповідальності.
Це захищає як компанію, так і її клієнтів від ризиків, пов’язаних з брокерськими послугами: адміністративних помилок, невдалої комунікації або договірних інцидентів.
Страховики в цьому секторі – зокрема, ITIC, який об’єднує міжнародних авіаброкерів, – регулярно публікують відгуки та дослідження претензій, що слугує основою для постійного вдосконалення внутрішніх процедур.

Джерело
ITIC – страхування професійної відповідальності авіаційних чартерних брокерів

7. Платежі, криптовалюти та комплаєнс

7.1 Фінансові інструменти та потоки

Міжпрофесійні транзакції тепер значною мірою безпечні завдяки Paynode, платіжному рішенню, розробленому групою Avinode.
Інтегрована безпосередньо в ринок, ця платформа полегшує розрахунки між брокерами і трейдерами, знижуючи при цьому операційний ризик.
Фінансові потоки виконуються в декількох валютах, з повною відстежуваністю і банківською структурою, яка відповідає європейським нормам.
Система базується на інфраструктурі компанії Currencycloud, яка є авторизованою платіжною установою у Великобританії та Європейському Союзі.

Джерело
Currencycloud – тематичне дослідження Avinode Paynode

7.2 Криптовалюти та регулювання MiCA

Європейський Союз прийняв Регламент про ринки криптоактивів (MiCA), доповнений переглядом Регламенту про переказ коштів (TFR).
Ці документи накладають на всіх постачальників послуг з обслуговування цифрових активів (CASP) Правило подорожей, яке набуває чинності в кінці 2024 року.
Авіаброкер, який приймає криптовалютні платежі, повинен працювати з провайдером, зареєстрованим у компетентному національному органі, забезпечити повну відстежуваність коштів і оновити свої внутрішні процедури з протидії відмиванню коштів.
Мета полягає в тому, щоб забезпечити таку ж прозорість, як і для традиційних банківських платежів, поважаючи при цьому договірну конфіденційність клієнтів.

Джерело
ESMA – Регулювання ринків криптоактивів (MiCA)

7.3 Відповідність вимогам AML та процедури KYC

Європейські директиви по боротьбі з відмиванням грошей (AMLD) вимагають від усіх уповноважених фінансових посередників та авіаброкерів перевіряти особу платника та виявляти будь-які пов’язані з цим ризики.
AEROAFFAIRES група застосовує пропорційну систему, яка відповідає вимогам європейського законодавчого пакету 2025, що включає перевірку політично значущих осіб (PEP), перевірку походження коштів та моніторинг чутливих транзакцій.
Кожна транзакція повністю відстежується та надійно архівується в рамках внутрішньої системи комплаєнсу.

Джерело
Європейська комісія – Рамкова програма боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму

8. Стале паливо, викиди та кліматична політика

8.1 Стале паливо (SAF) в Європі

Авіаційний регламент ReFuelEU, прийнятий Європейською Комісією, встановлює прогресивні квоти на використання екологічно чистих видів палива на повітряному транспорті. Метою є гармонізація використання SAF (сталого авіаційного палива) на всій території ЄС, щоб поступово знизити вуглецеву інтенсивність сектору.

Документ запроваджує зобов’язання для аеропортів та операторів, а графік інтеграції розтягнутий на кілька років. Він супроводжується механізмами стимулювання та субсидіями для підтримки місцевого виробництва, яке все ще є обмеженим і дорогим.
Економічний контекст все ще розвивається: доступність сировини, структурування галузі та бюджетні компроміси між державами-членами є одними з головних викликів у короткостроковій перспективі.

Джерело: Європейська Комісія – ReFuelEU
Європейська Комісія – Авіаційний регламент ReFuelEU
Reuters – Виклики впровадження SAF (2025)

8.2 Компенсація та CORSIA

Для міжнародних рейсів компенсація викидів вуглецю регулюється схемою CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), створеною Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO).

Ця схема вимагає від операторів декларувати свої викиди та компенсувати їх за допомогою сертифікованих вуглецевих кредитів. Авіаційні брокери як посередники відіграють важливу роль у наданні консультацій та забезпеченні прозорості: вони повинні інформувати своїх клієнтів про механізми, що використовуються, обрані програми та ліміти компенсації.
Мета полягає в тому, щоб уникати будь-яких нечітких повідомлень або “зеленого миття”, надаючи перевагу проектам, які можна відстежити, які пройшли аудит і зареєстровані в офіційних реєстрах, визнаних ІКАО.

Джерело
ICAO – CORSIA Огляд та реалізація

8.3 Доктрина AEROAFFAIRES

AEROAFFAIRES застосовує прагматичний і виважений підхід до екологічних показників.
Пріоритет надається реальному скороченню викидів, а не лише компенсації. Ця політика базується на оптимізованому плануванні польотів, суворому управлінні масою і балансом, виборі паливно-ефективних маршрутів і використанні сумішей SAF, коли це дозволяє їх наявність.
Компенсація відбувається у прозорий спосіб, який можна відстежити, щоб досягти задокументованої вуглецевої нейтральності для кожної місії.

9. Специфіка сегменту

9.1 Вертолітні перевезення

Вертолітні операції підпадають під специфічні обмеження, пов’язані з експлуатаційними характеристиками та місцевим законодавством.
Брокер перевіряє категорію HEMS, якщо місія є медичною, обмеження на проліт і рівень шуму, процедури FATO/TLOF на посадкових майданчиках, а також умови вітру і навантаження в фіксованій точці.
Все це регулюється додатками до правил EASA Air OPS, що застосовуються до спеціалізованих операцій.

Джерело
EASA – Правила легкого доступу до повітряних операцій

9.2 Групові рейси і заохочувальні місії

Групові рейси вимагають ретельного планування.
Брокер повинен враховувати обмеження координації в перевантажених аеропортах, розподіл місць і багажу, організацію посадки на борт, а також адміністративне управління списками API (попередньої інформації про пасажирів) і пасажирськими маніфестами.
У періоди підвищеного попиту стратегія використання слотів ґрунтується на принципах WASG (Всесвітні рекомендації щодо використання слотів в аеропортах), щоб гарантувати пунктуальність та операційну доцільність.

Джерело
IATA – Всесвітні рекомендації щодо використання слотів в аеропортах, видання 4

9.3 Термінові вантажі та критичні перевезення

Авіаперевезення термінових вантажів вимагає повного володіння правовою і технічною базою.
Брокери інформують своїх клієнтів про межі відповідальності, встановлені Монреальською конвенцією (MC99 ), а також про будь-які винятки, пов’язані з характером вантажу.
Вони координують дотримання правил перевезення небезпечних вантажів (IATA DGR), організовують митні формальності та забезпечують безпеку вантажно-розвантажувальних робіт.
Кожна партія вантажу підлягає документальній перевірці та декларуванню цінності, щоб гарантувати страховий захист при транспортуванні.

Джерело
Benesch Law – Обмеження відповідальності за міжнародні повітряні перевезення (оновлення від 2024 року)

10. Показники якості та управління

Операційна діяльністьAEROAFFAIRES базується на безперервному вимірюванні якості.
Кожна місія підлягає детальному післяпольотному моніторингу, включаючи показники пунктуальності вильоту та прибуття, перепризначення повітряних суден та відповідність документації.
Відгуки про безпеку, зареєстровані інциденти та коригувальні дії аналізуються в рамках Системи управління безпекою польотів (СУБП).
Компанія також відстежує частку рейсів, що виконуються за допомогою SAF, середній час виплат операторам і рівень задоволеності (NPS ) пасажирів і помічників керівництва.

Ці дані консолідуються на щоквартальній основі для забезпечення безперервного процесу вдосконалення та підтримки високих стандартів, які вирізняють AEROAFFAIRES на міжнародному ринку авіаброкерських послуг.

11. Готові до використання контрольні списки

11.1 Комплексна перевірка оператора

Перш ніж підтвердити будь-який рейс, брокер перевіряє всі елементи, які свідчать про відповідність авіакомпанії вимогам.
Сертифікат експлуатанта (AOC) повинен бути дійсним: це ліцензія на експлуатацію, видана національним органом (у Франції – DGAC), що уповноважує громадський пасажирський транспорт.
Домен SPA (Specific Approvals ) вказує на типи операцій, які оператор має право виконувати, наприклад, польоти в обмеженому просторі (RVSM), точне заходження на посадку (PBN) або трансокеанські польоти (ETOPS).
Необхідно мати дійсне страхування авіаційної відповідальності, що покриває пасажирів, третіх осіб і вантаж відповідно до Монреальської конвенції.

Потім брокер перевіряє льотну придатність повітряного судна, тобто його технічну відповідність, дійсність сертифіката технічного обслуговування (ARC) і дотримання термінів технічного обслуговування.
Екіпаж повинен дотримуватися FTL (Flight Time Limitations), які встановлюють максимальні межі робочого часу та відпочинку.
Оператор повинен відповідати стандарту IS-BAO (Міжнародний стандарт експлуатації бізнес-літаків) і в ідеалі мати аудит Wyvern Wingman або золотий/платиновий рейтинг ARGUS, що свідчить про якість його операційного менеджменту.
Нарешті, історія перевірок SAFA (Оцінка безпеки польотів іноземних повітряних суден), проведених європейськими органами влади, повинна бути перевірена, якщо це можливо, для відповідного повітряного судна або парку повітряних суден.

Джерела
EASA – Сертифікат експлуатанта (AOC)
Wyvern – Аудит безпеки польотів і програма Wingman
IBAC – Стандарт IS-BAO

11.2 Дорожня карта місії

Маршрутний лист консолідує всі кроки, необхідні для успішного виконання польоту.
Брокер підтверджує слоти аеропорту, тобто часові інтервали, дозволені для посадки і зльоту, перевіряючи вЄвроконтролі наявність заходів ATFCM (управління потоком повітряного руху і пропускною спроможністю ), які можуть вплинути на рух.
Обслуговування, тобто наземні послуги (допомога пасажирам, завантаження, паливо, паркування, координація з FBO), підтверджується для всіх проміжних посадок.
У разі польотів за межі ЄС брокер отримує дозволи на проліт і посадку від відповідних третіх країн.

Потім готуються дані API (попередня інформація про пасажирів ) і PNR (запис імен пасажирів ), щоб необхідна інформація про пасажирів могла бути передана органам влади.
Харчування планується відповідно до будь-яких дієтичних обмежень. Наземні трансфери бронюються в координації з FBO прибуття.
Систематично розробляється запасний план, який передбачає альтернативний аеропорт або літак на випадок непередбачуваних технічних або метеорологічних обставин.
Нарешті, перед польотом проводиться брифінг з безпеки, щоб нагадати пасажирам про процедури в надзвичайних ситуаціях, правила конфіденційності та інструкції.

Джерела
IATA – Керівництво з використання слотів в аеропортах по всьому світу, видання 4
Євроконтроль – Портал мережевих операцій

11.3 Цінова пропозиція замовника та договір

Договірна пропозиція, що надається клієнту, формалізує зобов’язання брокера.
У ній згадується потенційний оператор, його регуляторний статус, орієнтовна реєстрація та основні умови польоту.
Межі відповідальності визначаються відповідно до Монреальської конвенції (MC99), яка встановлює граничні суми компенсації, що застосовуються у разі затримки, втрати багажу або інциденту.

Політика скасування та перенесення рейсів детально прописана, так само як і умови використання палива (включаючи можливість часткового змішування SAF, екологічно чистого авіаційного палива).
Чітко прописані обов’язки, пов’язані з перевезенням тварин, крихкого обладнання або негабаритного багажу.
Контракт також включає в себе процес медіації та управління інцидентами, засоби оплати, що приймаються, пункт AML (боротьба з відмиванням грошей), що стосується джерела коштів, і пункт про захист персональних даних (конфіденційність даних), відповідно до RGPD.

Джерело
IATA – Монреальська конвенція та права пасажирів

12. Посилання та ключові галузеві джерела

Для перевірки, навчання та моніторингу

EBAA, Керівництво з укладання контрактів на чартерні рейси, документ, опублікований спільно з Air Charter Association.
Асоціація повітряних чартерів, Кодекс практики, навчання з підвищення кваліфікації брокерів, запобігання незаконній діяльності.
IBAC, IS-BAO та IS-BAH, стандарти безпеки для операторів та хендлерів.
– EASA, Air OPS 965 та Easy Access Rules, AOC, FTL ORO. EASA
– DGAC Франція, визначення громадського пасажирського транспорту та роль органу влади. Французьке міністерство з питань екологічного переходу
– IATA, Керівництво з аеропортових слотів у всьому світі, видання 4, та ресурси слотів. IATA
– Eurocontrol, Network Manager, мережеві операції та посібники з ATFCM. eurocontrol.int
– ICAO, CORSIA та редакція 2024 лімітів MC99. ICAO
– Європейський Союз, ReFuelEU Aviation, рішення Ради ЄС щодо MC99, рамки API PNR. Мобільність і транспорт
– NBAA, ресурси по боротьбі з нелегальним перевезенням та керівництва з чартерних перевезень. NBAA
– Argus та Wyvern, реєстри та критерії рейтингу. Argus International
– Avinode Group, маркетплейс, робочі процеси та платежі Paynode. Avinode
– MiCA та TFR, криптовалютні рамки в Європі та Travel Rule, ресурси ESMA. esma.europa.eu
– Регламент 261 та реформи, джерела EUR-Lex та мережі споживачів. EUR-Lex
– ITIC, страхування професійної відповідальності авіаційних брокерів. ITIC
– Новини політики SAF та європейські субсидії, контекст 2025 року. Reuters

12. Офіційні посилання на сектори

УстановаГалузьПосилання
EBAAЄвропейська бізнес-авіаціяebaa.org
Асоціація чартерних авіакомпанійКодекс поведінки та навчанняtheaircharterassociation.aero
IBACСтандарти IS-BAO / IS-BAHibac.org
EASAПовітряна безпека польотів та правилаeasa.europa.eu
DGAC ФранціяСертифікація та наглядecologie.gouv.fr
ЄвроконтрольУправління європейською мережеюeurocontrol.int
IATAСлоти та міжнародне регулюванняiata.org
ICAOMC99, CORSIAicao.int
Avinode / PaynodeB2B маркетплейсavinodegroup.com
Wyvern / ARGUSАудит безпекиflywyvern.com
ESMA / ЄСMiCA та AMLesma.europa.eu

13. Відмінність AEROAFFAIRES

  1. Суворе дотримання законодавства і стандартів, а також політика нульової толерантності до всього незаконного.
  2. Моделювання ризиків для кожного завдання з пріоритетом на безпеку, відповідність вимогам та комфорт.
  3. Документальна простежуваність для запевнення юридичного відділу та відділу закупівель.
  4. Прагматична кліматична політика з конкретними арбітражними рішеннями щодо маршруту, ваги, наявності SAF та серйозної компенсації.
  5. Єдина контактна особа для кожного файлу, відповідальна за результат, без перекладання тягаря на клієнта.

Наші сертифікації

AEROAFFAIRES обирає свої літаки за найвищими стандартами авіаційної промисловості.

14. Практичні додатки

14.1 Інформація, яка повинна бути включена в комерційну пропозицію

Оператор і AOC, страхове покриття, орієнтовна реєстрація, аеропорти і слоти, умови WASG, якщо застосовні, ліміти MC99, політика щодо багажу і тварин, умови скасування, план заміни, паливні умови і опція SAF, способи оплати і положення AML KYC, згадки API PNR, якщо потрібно. IATA

14.2 Індикатори відповідності, про які необхідно повідомити клієнту

Відповідність AOC та SPA, відповідність екіпажу FTL, статус IS-BAO IS-BAH, перевірка слотів, статус ATFCM, звіти про інциденти, дотримання термінів повідомлення, заархівовані підтверджуючі документи.

14.3 Запобіжники проти незаконності

Завжди вимагайте підтвердження наявності AOC і точного обсягу операцій, відмовляйтеся від будь-яких пропозицій щодо розподілу витрат, що виходять за рамки, перевіряйте іноземні дозволи на чартерні перевезення і придатність повітряного судна для запропонованих сегментів, документуйте кожну перевірку.