ПОСПІШАЙТЕ ЗАБРОНЮВАТИ ВАШІ РЕЙСИ НА ЛІТНІЙ СЕЗОН!

Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Повернення цивільної надзвукової авіації: Boom XB-1 долає звуковий бар’єр

Оренда приватних літаків
з 1991 року

8500
доступних пристроїв

35 000
забезпечених рейсів

100 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

28 січня 2025 року американський надзвуковий демонстраційний літак XB-1 компанії Boom Supersonic подолав звуковий бар’єр, досягнувши швидкості 1,122 Маха (близько 1210 км/год) на висоті 35 290 футів (близько 10 750 м). Цей політ став важливою віхою в розвитку цивільної авіації, першим незалежним цивільним надзвуковим польотом з часів Concorde.

“Треба було бути трохи божевільним”: “Конкорд” – легенда надзвукового польоту. Вступ.

concorde

Своїми польотами зі швидкістю 2 Маха Конкорд уособлював авіаційну революцію, дозволяючи долетіти з Лондона до Вашингтона всього за 3 години.

Однак цей подвиг мав свою ціну: надзвуковий вибух, інтенсивний вибух звуку, який порушував спокій регіонів, що пролітали над ними, спричиняючи неприємності та дискомфорт місцевому населенню. Ця проблема шуму призвела до заборони надзвукових польотів над населеними районами, що прискорило завершення програми “Конкорд” у 2003 році.

Але зараз ця ситуація змінюється завдяки великій інновації. 28 січня 2025 року американська компанія Boom Supersonic здійснила винятковий прорив зі своїм прототипом XB-1, який елегантно прозвали “Бебі Бум”. Він кілька разів подолав звуковий бар’єр, не видаючи ані найменшого шуму, чутного з землі. Як це було можливо?

XB-1 та інновація “Boomless Cruise”

Щоб повністю зрозуміти цей прорив, нам спочатку потрібно зрозуміти концепцію надзвукового вибуху . Ми пояснимо це двома рядками.
Уявіть собі басейн: якщо ви повільно рухаєте рукою, вода м’яко обтікає її. Але якщо ви різко прискорюєтесь, то генеруєте потужну хвилю. У повітрі діє той самий принцип: на помірній швидкості літак генерує розсіяні звукові хвилі; на швидкості звуку ці хвилі раптово групуються разом, створюючи знаменитий вибух.

murduson aeroaffaires

XB-1 уникає цього явища за допомогою складного методу, який називається “відсікання Маха”. Пролітаючи на більшій висоті, де повітря менш щільне і звук поширюється інакше, літак розсіює ці хвилі задовго до того, як вони встигнуть вдаритися об землю. Отже, йдеться не просто про створення безшумних літаків, а літаків, здатних літати на висотах, де їхній проліт стає непомітним для тих, хто залишається на землі.

Хоча деякі військові літаки вже використовують цю технологію, для комерційної цивільної авіації вона є абсолютною першою.

boomless cruise mach cutoff

Основні характеристики XB-1

  • Максимальна швидкість: 1,18 (приблизно 1240 км/год)
  • Максимальна висота: 36 500 футів (приблизно 11 100 м)
  • Загальна кількість польотів: 13 (березень 2024 – лютий 2025)
  • Кількість надзвукових польотів: 2
  • Довжина фюзеляжу: 21 метр (68 футів)
  • Розмах крил: 5,2 метра
  • Двигуни: 3 двигуни GE J85-15
  • Матеріали: вуглецеві композити

Випробування та надзвукова тиша

Другий надзвуковий політ XB-1, що відбувся 10 лютого 2025 року, дозволив провести додаткові випробування, включаючи аеродинамічні вимірювання та вібраційну поведінку на високій швидкості (флаттер). Завдяки інноваційній технології безмашинного крейсерського польоту не було виявлено жодного шумового забруднення на землі, що демонструє можливість безшумних надзвукових комерційних польотів.

xb 1 quote black scholl 1 768×960

“Надзвуковий політ XB-1 доводить, що технологія комерційних надзвукових польотів вже готова. Невелика група талановитих і рішучих інженерів досягла того, що колись вимагало втручання уряду і мільярдів доларів. Наш наступний крок – адаптація перевіреної технології XB-1 до надзвукового авіалайнера Overture. Наша кінцева мета – зробити переваги надзвукового польоту доступними для кожного

Блейк Шолл, генеральний директор Boom Supersonic

Еволюція регуляторної бази

6 червня 2025 року президент США Дональд Трамп підписав указ, яким доручив Федеральному управлінню цивільної авіації (FAA ) протягом 180 днів зняти заборону на надзвукові польоти над сушею за умови, що вони не створюватимуть чутного вибуху на землі. Це розпорядження слідує за прийняттям у травні 2025 року Закону про модернізацію надзвукової авіації, підтриманого двопартійною групою американських законодавців і покликаного сприяти інноваціям та утвердженню лідерства США в цивільній авіації майбутнього.

President Donald Trump signing

Overture, комерційний наступник XB-1

Демонстраційний літак XB-1 прокладає шлях до появи надзвукового комерційного літака Overture. Запланований до введення в експлуатацію приблизно в 2029-2030 роках, Overture зможе перевозити від 64 до 80 пасажирів, розвиваючи швидкість 1,7 Маха (близько 2220 км/год) і дальність польоту близько 7870 км.

Натхненна технічним успіхом XB-1, Boom Supersonic планує вивести на ринок свій флагманський літакOverture з 2029 року. Цей сучасний літак зможе вмістити від 64 до 80 пасажирів, розвиваючи швидкість 1,7 Маха (близько 2220 км/год, що майже вдвічі швидше, ніж сучасні комерційні літаки). З дальністю польоту майже 7 870 км, такі подорожі, як Лондон-Дубаї, можна буде здійснити всього за 4 години.

Ця виняткова авіаційна інновація, природно, орієнтована на вимогливу клієнтуру, чутливу до стриманої розкоші та оптимальної ефективності. Квитки будуть пропонуватися за вищою ціною, ніж на звичайні літаки, і орієнтовані, в першу чергу, на бізнес-мандрівників та приватних осіб, які віддають перевагу швидкості, комфорту та ексклюзивності.

Overture буде оснащений власними двигунами Symphony, розробленими компанією Boom Supersonic у Північній Кароліні, і зможе повністю працювати на екологічно чистому авіаційному паливі (SAF).

IMG 8607

Практичні наслідки для бізнесу

Повернення надзвукового транспорту обіцяє докорінно змінити міжнародні бізнес-подорожі:

  • Значна економія часу: переліт з Парижа до Токіо може скоротитися до 6 годин.
  • Преміальне позиціонування: тарифи можна порівняти з покращеним бізнес-класом.
  • Прихильність принципамсталого розвитку: польоти з використанням до 100% екологічно чистого палива з інтегрованою системою компенсації викидів вуглецю.

Компанії зможуть оптимізувати управління часом, підвищити продуктивність і посилити свої екологічні зобов’язання.

Висновок: до нової надзвукової ери?

Завдяки успіху XB-1 компанія Boom Supersonic позиціонує себе як лідера у відродженні цивільних надзвукових польотів. Найближче майбутнє зOverture може революціонізувати бізнес-подорожі та запропонувати керівникам реальне та ефективне рішення для швидких міжнародних подорожей.

Наступні випробування та етапи сертифікації очікуються в період до 2027 року, перед першими комерційними польотами, які, за оцінками, відбудуться приблизно в 2029 році.

Готові до нової надзвукової ери?

Є питання? Зв’яжіться з нашою командою

Isabelle Clerc, nouvelle CEO AEROAFFAIRES

Ізабель КЛЕРК

Генеральний директор AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC, Fondateur AEROAFFAIRES

Франсуа-Зав’єр Клерк

Засновник AEROAFFAIRES

Наші авіаційні експерти залишаються у вашому розпорядженні, щоб допомогти вам на кожному етапі вашого бронювання.

  • Які конструктивні особливості XB-1 та Overture дозволяють здійснювати надзвукові польоти без звукових ударів?

    На відміну від так званих “низькострілових” літаків, технологія Boomless Cruise не вимагає, щоб літак мав складну форму. Натомість вона покладається на здатність долати звуковий бар’єр на достатньо великій висоті, щоб надзвуковий удар заломлювався подалі від землі, не турбуючи людей.

    НаOverture ця технологія реалізується завдяки двигунам Symphony, які мають трансзвукові характеристики, що перевершують характеристики звичайних комерційних двигунів. В результаті Overture може ефективно долати звуковий бар’єр на висоті понад 30 000 футів.

    Більше того, технологія Boomless Cruise використовує вдосконалений автопілот, який поєднує погодні дані в реальному часі зі спеціальними алгоритмами для автоматичного вибору оптимальної швидкості, щоб гарантувати відсутність звукового буму на землі.

  • Як технологія Boomless Cruise впливає на енергоефективність?

    Overture спроектований таким чином, щоб бути найбільш ефективним на високих дозвукових (0,94 Маха) і надзвукових крейсерських швидкостях (1,7 Маха). Коли літак наближається до швидкості звуку, аеродинамічний опір дещо зростає, що призводить до помірного збільшення витрати палива на низьких надзвукових швидкостях. Незважаючи на цей невеликий аеродинамічний штраф, Overture зберігає достатню дальність польоту для найдовших трансконтинентальних перельотів, таких як Ванкувер-Майамі.

  • Чи дозволяють чинні правила польоти безпілотних круїзів?

    У США діючі правила FAA (14 CFR 91.817 ) забороняють надзвукові польоти над землею, незалежно від наявності чи відсутності чутного удару об землю. Boom Supersonic закликає переглянути ці правила, щоб дозволити технологію Boomless Cruise і створити систему сертифікації для майбутніх літаків з низькою стрілою. Оновлення цих правил сприятиме інноваціям, зміцненню лідерства США в цивільній авіації та зміцненню національної безпеки США.

    Слід зазначити, однак, що перша версіяOverture не розроблена як низькоплановий літак, а Boom Supersonic не передбачає негайної сертифікації для необмеженого надзвукового польоту над сушею.

    У червні 2025 року було вжито конкретних політичних заходів для зміни цих правил. Президент США Дональд Трамп підписав президентський указ, в якому попросив FAA зняти заборону на надзвукові польоти над територією США. Крім того, сенатор Тед Бадд (R-NC) і конгресмен Трой Нельс (R-TX) представили в Сенаті США законопроект ” Про модернізацію надзвукової авіації” (Supersonic Aviation Modernization Act ). Цей законопроект закликає Федеральне управління цивільної авіації США переглянути чинну заборону на цивільні надзвукові польоти зі швидкістю понад 1 Маха за умови, що надзвуковий вибух не досягне землі.