НЕ ЗВОЛІКАЙТЕ З БРОНЮВАННЯМ РЕЙСІВ НА ЗИМОВИЙ СЕЗОН!

Запит кошторису
Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Стати пілотом у Франції: топ-6 найкращих авіаційних шкіл

Оренда приватних літаків
з 1991 року

20 000
доступних пристроїв

45 000
забезпечених рейсів

120 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

Хочете стати пілотом авіакомпанії або цікавитесь різними шляхами до цієї захоплюючої професії?

Якщо ви майбутній студент, який шукає поради, або просто цікавитесь світом авіації, цей ресурс для вас.

Наша команда професіоналів у галузі приватної авіації та авіаперевезень проведе вас через різні кар’єрні шляхи.

Ви знайдете чіткий порівняльний аналіз найкращих авіаційних шкіл Франції, а також практичні поради, які допоможуть вам зорієнтуватися в цій складній пригоді, але доступній для тих, хто ретельно готується.

Робота пілота: суворість, пристрасть і стійкість

Відповідальні за перевезення пасажирів з пункту А в пункт Б, пілоти – це так званий екіпаж літака. Їхні місії є наскрізними і проходять довгий і складний шлях: вони відбуваються до, під час і навіть після польоту.

1. Перед польотом

Перед кожним польотом проводиться брифінг, на якому пояснюються технічні аспекти літака: радіо, зв’язок, геолокація, навігаційні прилади і т.д. Повинен бути перевірений дуже точний чек-лист, а завдання розподіляються між пілотами. Як правило, один пілот відповідає за “передпольотний огляд”, тобто зовнішній вигляд літака. Інший пілот заходить безпосередньо всередину літака, щоб налаштувати його і підготувати план польоту. Цей етап підготовки є дуже важливим і повинен бути виконаний ретельно, особливо при розрахунку необхідної кількості палива і вивченні погодних умов.

2. Під час польоту

Будучи єдиною людиною на борту, пілот повинен бути проникливим, чуйним і досить холоднокровним, щоб впоратися з різними непередбачуваними ситуаціями. Саме тому, окрім сильного почуття відповідальності та аналітичних здібностей, льотний склад повинен мати відмінне здоров’я і хорошу фізичну та нервову витривалість. У зв’язку з цим, наявність у них медичної довідки викликає багато запитань. Потрібно пройти перевірку PNT класу 1 в авіаційному медичному центрі. Під час цього медичного огляду буде перевірено ряд факторів

  • зір
  • слух
  • наявність неврологічних проблем
  • проблеми з серцем тощо

У кабіні пілот діє на кількох рівнях: він контролює всі параметри, стежить за бортовими комп’ютерами і перебуває в постійному контакті з диспетчерською службою управління повітряним рухом. Пілотування, яке стає все більш автоматизованим, залишається складною дисципліною, що вимагає певної кількості ноу-хау і хорошого знання навігаційних систем. Як особа, відповідальна за екіпаж і пасажирів, пілоти потребують двох додаткових струн: почуття передбачення і бездоганного володіння англійською мовою.

3. Після польоту

Місія пілота закінчується через кілька годин після приземлення. Він повинен відзвітувати про політ, тобто поспілкуватися і передати свої спостереження.

Вони можуть стосуватися технічного обслуговування літака: метою є підвищення безпеки польотів і попередження будь-яких інцидентів на майбутніх рейсах.

Кар’єрний шлях пілота

Кар’єра пілота пропонує багато можливостей для просування по кар’єрних сходах.

Як правило, ви починаєте з посади бортпровідника на коротко- та середньомагістральних рейсах, а потім на далекомагістральних рейсах.

Після приблизно десяти років роботи ви стаєте капітаном на коротко- та середньомагістральних рейсах і, нарешті, капітаном на далекомагістральних рейсах.

Звання капітана-інструктора на певному типі повітряного судна є вершиною кар’єри пілота.

Перш ніж досягти цього етапу, очевидно, необхідно пройти ряд навчальних курсів і отримати відповідну кваліфікацію.

Тут ми розглянемо, що потрібно для того, щоб стати пілотом авіакомпанії або приватним пілотом..

Авіаційна підготовка: як стати пілотом?

Щоб стати пілотом, потрібно пройти тривале стажування і ґрунтовну підготовку на землі.

Незалежно від того, чи ви йдете “королівським” державним маршрутом grandes écoles, чи паралельними курсами (оплачувані кваліфікації, армія), навчання польотам займає багато часу.

Навчання є особливо селективним: щороку до ENAC (Національної школи цивільної авіації) відбирають близько тридцяти кандидатів.

Існує кілька державних курсів на різних рівнях:

  • Postbac
  • Бакалавр + 2 з наукового курсу
  • PPL (ліцензія приватного пілота), CPL (ліцензія комерційного пілота) і теоретичний ATPL (ліцензія пілота авіаційного транспорту)

Різноманітні дипломи, які видаються після завершення цих курсів, є численними і являють собою інвестицію часу та грошей. Ось чому важливо вибрати правильний курс, який відповідає вашим цілям і вашим шансам на успіх.

Після закінчення цих курсів місячна заробітна плата початківця становить близько 2 000 євро брутто. Однак ця сума варіюється залежно від авіакомпанії, типу літака, відстані, яку він долає, тощо.

Репрезентативна вибірка з 6 французьких авіаційних шкіл: порівняння

Ось наш порівняльний звіт про 6 найкращих авіаційних шкіл Франції, складений на основі наступних критеріїв:

  • місце в лізі кращих інженерних шкіл Франції ;
  • спектр пропонованих теоретичних курсів (бакалавр/магістр) з авіації та повітроплавання;
  • програми практичної підготовки пілотів, що викладаються
  • наявні приміщення та обладнання;
  • вартість за рік навчання;
  • тривалість курсу.

1. ISAE-Supaéro

  • рейтинг: 4
  • кількість програм: 14
  • пілотна програма: післядипломний диплом з авіаційної інженерії
  • матеріально-технічна база: парк з дев’яти літаків, платформа автономних систем для мікродронів і роботів, симулятори польотів і платформа нейроергономіки, аеродинамічна труба, аероакустична труба, стенд для випробування турбовентиляторів, радіорубка з програмним управлінням, наземна станція для відстеження і управління супутниками, центр управління і контролю супутників
  • вартість за рік навчання (французький студент): 4 800 євро
  • тривалість курсу: 24 місяці на денній формі навчання

2. ESTACA

  • рейтинг: 8
  • кількість програм: 8
  • програма для пілотів: підготовка авіаційного інженера (магістра) та пілота авіакомпанії
  • матеріально-технічна база: тренажери, дослідницькі лабораторії, аеродинамічні труби
  • вартість року навчання (для французького студента): €7 990
  • тривалість курсу: 12 місяців на денній формі навчання

3. École Centrale de Nantes

  • рейтинг: 15
  • кількість програм: 2
  • пілотна програма: ні
  • матеріально-технічна база: аеродинамічні труби, центр динамічних і статичних випробувань, платформа швидкого виробництва
  • вартість року навчання (французький студент): 2 500 євро
  • тривалість курсу: 36 місяців на денній формі навчання

4. Політехнічний інститут передових наук (IPSA)

  • рейтинг: 36
  • кількість програм: 2
  • пілотна програма: аерокосмічний інженер (магістр)
  • обладнання: аеродинамічні труби, дослідницькі лабораторії, інтелектуальні комп’ютери
  • вартість року навчання (для французького студента): 5 500 євро
  • тривалість курсу: 36 місяців на денній формі навчання

5. Вища національна школа механіки та аеротехніки (ISAE – ENSMA)

  • рейтинг: 53
  • кількість програм: 2
  • пілотна програма: авіаційна механіка та енергетика (магістратура)
  • матеріально-технічна база: дослідницькі лабораторії
  • вартість за рік навчання (для французького студента): €7 300
  • тривалість курсу: 24 місяці на денній формі навчання

6. ENAC

  • рейтинг: 65
  • кількість програм: 12
  • пілотна програма: Диплом пілота авіатранспорту (тільки для випускників або студентів підготовчих курсів)
  • матеріально-технічна база: парк зі 121 літака, спеціальні авіаційні тренажери, сучасні симулятори управління повітряним рухом, аеродинамічна, електронна, ІТ та лінгвістична інфраструктури, чотири науково-дослідні лабораторії
  • вартість за рік навчання (французький студент): 1 300 євро
  • тривалість курсу: 36 місяців на денній формі навчання

Незалежно від обраного вами курсу, професійний пілот – це, перш за все, чоловік або жінка, захоплені своєю справою.

Наші авіаційні експерти доступні 24/7, щоб допомогти вам з вашим приватним польотом за телефоном +33 (0) 1 44 09 91 82. Не соромтеся скористатися нашим онлайн-калькулятором, щоб отримати приблизну вартість вашого приватного польоту.

  • Які є альтернативи переліченим школам, щоб стати пілотом у Франції?

    Окрім основних інженерних шкіл та ENAC, існують приватні навчальні курси (наприклад, ATOs – Approved Training Organizations) та військові курси (Armée de l’Air et de l’Espace). Деякі авіакомпанії також пропонують кадетські програми, де навчання частково або повністю фінансується в обмін на професійні зобов’язання.

  • Чи можу я стати пілотом авіакомпанії, не навчаючись в інженерній школі?

    Так, можна отримати ліцензію комерційного пілота (CPL) або ліцензію пілота авіаційного транспорту (ATPL) через схвалені навчальні організації (ATO) без інженерної освіти.

    Однак авіакомпанії можуть надавати перевагу кандидатам, які пройшли навчання на курсах, відомих своєю академічною строгістю.

  • Як медична сертифікація класу 1 впливає на кар'єру пілота?

    Для роботи пілотом авіакомпанії обов’язковою є наявність медичної довідки класу 1. Якщо цей сертифікат втрачено (за станом здоров’я), пілоти можуть бути перекваліфіковані або їхня кар’єра може перерватися. Деякі пілоти стають інструкторами, менеджерами або диспетчерами.

  • Як ми можемо фінансувати пілотні дослідження, які часто є дуже дорогими?

    Окрім грантів (зокрема, для ENAC), можуть допомогти спеціалізовані банківські кредити, спонсори (авіаційні клуби, компанії) або такі схеми, як CPF (Compte Personnel de Formation). Кадетські програми авіакомпаній також покривають частину витрат.

  • Чи можуть пілоти зі збройних сил приєднатися до цивільної авіації?

    Так, після перепідготовки. Вони повинні скласти цивільні кваліфікації (наприклад, ATPL), а іноді пройти спеціальні модулі (управління цивільним повітряним рухом, специфічні процедури авіакомпанії). Їхній досвід часто цінується.

  • Чи існує віковий ценз для того, щоб стати пілотом авіакомпанії?

    Суворого вікового обмеження для початку навчання немає, але компанії часто встановлюють максимальний вік прийому на роботу (зазвичай 35-40 років), щоб забезпечити достатньо тривалу кар’єру.

  • Яку роль відіграє пілотажний симулятор у навчанні?

    Тренажери дозволяють тренуватися в складних ситуаціях (погана погода, поломки) без ризику. Вони необхідні для підтвердження кваліфікації на конкретному типі літака (наприклад, A320 або B787).

  • Чи можуть іноземні пілоти працювати у Франції?

    Так, за умови, що їхні ліцензії визнаються (через EASA, Європейське агентство з авіаційної безпеки) і вони добре володіють французькою мовою (мінімум 4-й рівень ІКАО для повітряного сполучення).

  • Як розвиваються технології у підготовці пілотів?

    Використання віртуальної реальності (VR), штучного інтелекту для аналізу ефективності та онлайн-курсів зростає, але для отримання ліцензії все ще потрібні реальні години нальоту.

  • Чи можна спеціалізуватися на керуванні приватними або бізнес-джетами?

    Так, завдяки додатковому навчанню (наприклад, рейтингам на бізнес-джетах) і накопиченому досвіду. Навички обслуговування клієнтів (для VIP-персон) є плюсом.

  • Який рівень володіння англійською мовою необхідний для проходження практики?

    Рівень 4 (експлуатаційний) ІКАО є обов’язковим, але авіакомпанії часто вимагають рівень 5 або 6 (поточний) для далекомагістральних рейсів. Такі тести, як ELPAC, стандартизовані.

  • Як ви справляєтеся з відставанням у часі та втомою в кар'єрі далекомагістрального авіаперевізника?

    Пілоти дотримуються суворих протоколів (режим сну, харчування) і мають регламентований графік (мінімальний час відпочинку між польотами).

  • Що мені робити, якщо я не пройду процедуру відбору до школи?

    Спробуйте ще раз спробувати щастя після додаткової підготовки, зверніться до приватних ATO або виберіть ліцензію приватного пілота (PPL), перш ніж подавати заявку знову.