Літаючі таксі – мрія кожного шанувальника наукової фантастики. Повітряний транспорт, який не потребує злітно-посадкової смуги, а злітає вертикально. Такий собі автомобіль з пропелером, який летить над містом, його хмарочосами та заторами. Для багатьох ця інновація є утопічною мрією, а не чимось, що станеться в найближчому майбутньому.
І все ж, за поінформованим поглядом широкої громадськості, світ міської мобільності готується до змін. Стартапи та авіабудівники змагаються за право стати першим літаючим таксі і шукають ідеальних партнерів. Великі міста підписують контракти і готують інфраструктуру для розміщення цих нових машин. Вже оголошено дату і місце: Олімпійські ігри в Парижі у 2024 році. Валері Пекресс (президент регіону Лазурний берег) оголосила цю новину газеті Le Parisien. Регіон Лазурний берег сподівається вивести послугу на ринок до 2030 року.
Як ці літаючі таксі допоможуть діловим мандрівникам? Хто є виробниками цих літаючих таксі? Яке майбутнє чекає на міську мобільність?
Це питання, на які ми спробуємо відповісти завдяки поінформованому погляду наших авіаційних експертів на ці футуристичні машини.
Незабаром бізнес-авіація доставить вас прямо до вашого офісу
Загалом, розроблені літаки схожі за способом польоту, посадки та зльоту. Ці апарати призначені для польотів на невеликих висотах (до 600 метрів). Тому літаюче таксі має нагадувати великий дрон з електричною системою вертикального зльоту і посадки (EVTOL). Воно має центральну кабіну з кількістю пасажирів, яка варіюється від моделі до моделі, і пропелери, що оточують цю кабіну. Саме завдяки цим особливостям літаючі таксі можна використовувати для польотів у міських умовах.
Незабаром можна буде подорожувати на Bourget на борту довгоочікуваної новітньої моделі Falcon 6X. Ваше літаюче таксі чекає на вас на злітній смузі. Потім, не гаючи ні хвилини, воно доставить вас до ділового району La Défense всього за 10 хвилин.
Хто розробляє літаючі таксі?
Кожен виробник використовує власні секрети для розробки літального апарату. Потім інженери роблять все можливе, щоб оптимізувати літальний апарат з точки зору швидкості, дальності польоту та кількості пасажирів.
З усіх стартапів, які виділяються, нашу увагу привернули три. Німецька компанія Volocopter, китайська компанія EHang та американська компанія Joby Aviation
-
Volocopter
Volocopter – німецька компанія, заснована у 2007 році. Їхньою метою є розвиток VoloCity. Це повітряне таксі, розроблене відповідно до стандартів безпеки Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA). VoloCity може перевозити двох пасажирів та їхню ручну поклажу. 18 роторів, що живляться від 9 літій-іонних акумуляторів, будуть нести це таксі в повітрі. Літальний апарат розвиватиме швидкість до 135 км/год. Volocopter також працює над інфраструктурою для цих літаючих таксі, Voloports.

-
EHang
У 2014 році в Китаї з’явилася компанія EHang, що спеціалізується на повітряному міському транспорті. Вони створили дві різні моделі повітряного таксі. Ehang 184 та Ehang 216, ці два літаючих таксі є безпілотними. Перша модель мала одне сидіння і приводилася в рух 8 роторами. Друга – більш амбітна, двомісна, з 16 лопатями та акумуляторами. Зрештою, 216-й літак має розвивати швидкість 130 км/год і матиме дальність польоту 16 км. EHang працює з австрійським виробником FACC AG над створенням літака за європейськими стандартами.

-
Joby Aviation
Joby Aviation – американська компанія, заснована в 2009 р. Відрізняється від двох попередніх компаній тим, що має більш амбітний проект. Метою є створення літака з дальністю польоту 240 км і максимальною швидкістю 320 км/год. Літак Джобі може вмістити 4 пасажирів. Таким чином, американська компанія вирізняється з-поміж конкурентів тим, що орієнтується не лише на міський транспорт. Літак працює на акумуляторах.
Joby також придбала UberElevation, дочірню авіакомпанію, що розвивається, експерта VTC. Це придбання дозволить їм розробити платформу для полегшення зв’язку між людьми.

Окрім стартапів, великі групи також інвестують в абсолютно новий сектор повітряного таксі. Серед них Airbus та Hyunadai, яка тісно співпрацює з Uber.
-
Airbus
Французький авіабудівник розробляє повітряне таксі, схоже на концепти Volocopter та EHang. CityAirbus – це літаюче таксі з салоном на 4 пасажирів. Однак воно має запас ходу всього 15 хвилин на швидкості 190 км/год.

-
Hyundai та Uber
Hyundai та Uber працюють над проектом літаючого таксі. З одного боку, Hyundai як виробник. З іншого боку, Uber, який знайомий з масивною логістикою, пов’язаною зі споживачами. Партнерство є багатообіцяючим, оскільки Hyundai прагне створити 4-місний, 100% електричний автомобіль, здатний розвивати швидкість до 289 км/год. Метою партнерства є індустріалізація транспортного засобу зі своєю структурою Skyport до 2023 року.

Мета: літальні таксі в Парижі до Олімпіади 2024 року
Місто Париж сподівається підвищити популярність Олімпійських ігор 2024 року, зокрема, завдяки літаючим таксі. Було оголошено тендер, щоб об’єднати команду компаній у різних категоріях. Запрошення до участі в тендері охоплювало наступні категорії. Транспортні засоби, операції, інфраструктура, інтеграція повітряного простору та прийнятність. Як пояснюється в цьому прес-релізі RATP. Ці компанії керуються новим сектором, створеним з цієї нагоди: сектором “Міська повітряна мобільність”.
Мета подвійна – як для міста, так і для компаній, відібраних для цього нового проекту. Олімпійські ігри – це подія, яка має світову популярність. Відібрані компанії зможуть продемонструвати свої продукти та послуги всьому світу. Місто Париж стверджує свою позицію світового лідера, створюючи інфраструктуру такого роду.
Для забезпечення довгострокового майбутнього проекту залучені наступні органи: Французька адміністрація цивільної авіації (DGAC), паризькі аеропорти (ADP), RATP та Європейське агентство авіаційної безпеки (EASA). Ці гравці переконані, що вони повинні працювати разом, щоб запропонувати ефективну і безпечну модель в довгостроковій перспективі.
Що стосується транспортних засобів, то основним гравцем обрано німецьку компанію Volocopter, яка вже літала на своїх літаках у Гельсінкі та Дубаї. Airbus та її літаюче таксі також в курсі подій. Отже, ми говоримо про європейський проект. Як повідомляє France 3, тестовим майданчиком в Іль-де-Франс обрано аеродром Понтуаз. Метою регіону Іль-де-Франс є забезпечення зв’язку між Олімпійським селищем у Сен-Дені та аеропортом Руассі Шарля де Голля. Завдяки літаючим таксі спортсмени зможуть дістатися до Сен-Дені за 10-15 хвилин за 70 євро.
Коли літаючі таксі стануть доступними для широкої публіки?
Сектор “Міська повітряна мобільність” був створений з кінцевою метою запропонувати ці послуги широкому загалу. RATP планує вивести цю послугу на ринок до 2030 року. Основна цільова аудиторія – ділові мандрівники. Послуга в основному забезпечуватиме сполучення між аеропортами та діловими районами, такими як Ла Дефанс.
Що стосується широкої громадськості, Катрін Гійяр (президент RATP) зазначає, що “метою літаючих таксі є не замінити RER, а запропонувати додаткову послугу “.

Таким чином, міська мобільність ось-ось переживе революцію. Як зазначає Франк Марген (президент агентства Choose Paris Region), Франція хоче стати головним гравцем у цих інноваціях.
“Успіх цього конкурсу на вираження зацікавленості, проведеного разом з ADP Group та RATP Group, демонструє міжнародну привабливість Паризького регіону та важливість нашого регіону для розвитку індустрій майбутнього.
Міська повітряна мобільність стикається з багатьма проблемами з точки зору законодавства, інтеграції та інфраструктури.
Чи побачить столиця у 2030 році аліпорти, що розквітнуть на дахах станцій RER, як стверджує RATP? Що ми точно знаємо, так це те, що цей новий сектор сповнений сюрпризів! Продовження слідує..
Поки ми чекаємо на появу цих літаючих таксі, наші авіаційні експерти до ваших послуг 24/7 для організації вашого приватного польоту за телефоном +33 (0) 1 44 09 91 82. Не соромтеся відвідувати наш сайт devis en ligne, щоб отримати оцінку вартості вашого приватного польоту.