
Бути пілотом гелікоптера – це робота, про яку багато хто мріє. Ми уявляємо собі небезпечні рятувальні місії у військовій обстановці та місії, що виконуються з великою точністю в цивільному середовищі. Вміння керувати такою машиною здається вражаючим.
Природно задатися питанням, як цим пілотам вдається керувати нею. Незалежно від того, перевозять вони вантажі чи людей, пілоти повинні бути дуже уважними.
але що насправді включає в себе ця робота? Яка підготовка потрібна, щоб стати пілотом вертольота? Які якості необхідні і які кар’єрні можливості існують? AEROAFFAIRES розповість вам про все це.
Різні типи місій для пілота вертольота
Місії, які покладаються на пілотів вертольотів, настільки ж різноманітні, як і умови, в яких вони працюють. Завдяки своїй великій маневреності та здатності приземлятися практично в будь-якому місці, вертольоти можуть використовуватися для широкого спектру цілей.
Ось основні можливі місії:
- Медична допомога: швидке втручання для евакуації поранених або транспортування пацієнтів до лікарень (вертолітні служби екстреної допомоги, вертольоти цивільної безпеки).
- Нагляд і безпека: нагляд за чутливими територіями з боку поліції, жандармерії або митниці. Вертольоти забезпечують стратегічне повітряне бачення.
- VIP-перевезення: швидке, непомітне транспортування керівників, VIP-персон або бізнесменів між місцями, недоступними для літаків.
- Повітряні роботи: перевірка високовольтних ліній, підйом обладнання в гірській або міській місцевості, зйомки для кіно або ЗМІ.
- Морські місії: транспортування персоналу та обладнання на нафтові платформи або кораблі в морі.
- Боротьба з пожежами або стихійними лихами: скидання води, евакуація з районів лиха, екстрена логістична допомога.

Яка підготовка потрібна, щоб стати пілотом вертольота?
Диплом: CPL(H)
Щоб працювати професійним пілотом вертольота, вам потрібно отримати ліцензію CPL(H) (Commercial Pilot Licence Helicopter).
Вимоги до вступу:
- Ви повинні бути не молодше 18 років;
- Щонайменше 150 годин нальоту;
- Пройти медичний огляд класу 1;
- Пройти теоретичну та практичну підготовку у затвердженому навчальному закладі.
Військовий шлях
Також можна стати пілотом через французькі військово-повітряні сили або армію. У цьому випадку
- Ви повинні бути молодше 27 років на момент призову;
- Пройти відбіркові тести;
- Пройти сувору військову підготовку перед тим, як стати пілотом.
Які якості необхідні для того, щоб стати пілотом вертольота?
Щоб стати пілотом вертольота, потрібно набагато більше, ніж просто технічні навички. Ось основні необхідні якості:
1. Хороша точність і почуття відповідальності
Як і слід було очікувати, робота пілота вертольота вимагає точності і справжнього почуття відповідальності. Насправді, коли ви думаєте про місії, які виконує пілот вертольота, перше, що спадає на думку, – це перевезення людей, особливо у випадку місій для приватної компанії.
Пілот повинен взяти на себе відповідальність за одну або кілька людей і забезпечити їхню безпеку. Тому він повинен бути пильним і вживати заходів обережності. Навіть для того, щоб потрапити на борт літака, потрібно дотримуватися суворих правил.
2. Високий рівень концентрації та самовладання
Пілоти вертольотів також повинні бути дуже зосередженими. Під час польоту вони не повинні задрімати або забути що-небудь при підготовці повітряного судна.
Їм також доводиться мати справу з ризикованими і непередбачуваними ситуаціями, з якими вони повинні справлятися холоднокровно і ефективно. Наприклад, рятувальні місії або погана погода.
3. Вміння працювати в команді
Хоча пілоти вертольотів залишаються дуже автономними у своїй роботі, як і у випадку з пілотами аварійних служб, вони часто працюють пліч-о-пліч з агентством як частина приватних служб.
З командами лікарів у випадку з лікарями швидкої допомоги або командами спецназу у випадку з військовими пілотами. Тож їм не варто боятися командної роботи.
4. Хороший фізичний стан
Окрім інтелектуальних та емоційних якостей, як і у випадку з пілотом літака, пілот вертольота повинен мати гарний зір і певну стійкість до спеки та холоду, залежно від того, де він чи вона працює.
Навчальні заклади, де можна стати пілотом вертольота
Кілька центрів у Франції та Європі пропонують навчання на пілота вертольота. Ось кілька відомих прикладів:
- Hélidax (Дакс): у партнерстві з французькою армією.
- Airbus Helicopters Training Academy (Маріньян): повне навчання на тренажерах.
- Heli-Tech (Ліон): приватний центр, схвалений EASA.
Трохи корисної інформації:
- Середня тривалість: від 12 до 24 місяців, залежно від темпу навчання.
- Середня вартість: від 60 000 до 90 000 євро за CPL(H).
- Можливі гранти: особистий навчальний рахунок (CPF), регіональні гранти, фінансування через армію або компанію.

Скільки заробляє пілот вертольота?
Зарплата залежить від кількох критеріїв:
- Сектор діяльності (державний чи приватний);
- Тип місії (порятунок, VIP-перевезення, спостереження тощо);
- Досвід і вислуга років;
- Тип вертольота.
Оплата праці в державному секторі
Пілоти вертольотів у державному секторі починають як початківці і отримують 1 635 євро нетто на місяць. Після отримання ліцензії пілота вони вважаються аспірантами і заробляють 2626 євро нетто на місяць.
Винагорода в приватному секторі
Найдосвідченіші пілоти можуть заробляти понад 100 000 євро на рік (порівняно з приблизно 40 000 євро в державному секторі), особливо у сфері VIP-перевезень, морських рейсів або міжнародних місій.
Які перспективи кар’єрного росту?
Залежно від того, як розвивається кар’єра пілота вертольота, він або вона буде працювати більше або менше годин і заробляти більше або менше грошей. З роками він може
- Піднятися по службі в армії або цивільній авіації;
- Спеціалізуватися на конкретних місіях (медична евакуація, нічні польоти, морське спостереження);
- Стати льотчиком-інструктором або старшим пілотом;
- Перекваліфікуватися після військової кар’єри в цивільному або приватному секторі.
Наприклад, пілот, який відслужив в армії, може наприкінці кар’єри приєднатися до санітарної авіації або стати оператором туристичних польотів.
Залежно від того, що ви оберете, ви опинитеся в різних робочих умовах. Будучи пілотом аварійної служби, ви довгий час не будете робити нічого конкретного, а коли прийде час, вам доведеться діяти надзвичайно швидко.
Де я можу працювати пілотом вертольота?
Професія пілота вертольота пропонує широкий спектр географічних і галузевих можливостей.
У Франції
- Гори: для рятувальних місій (особливо в Альпах і Піренеях).
- Прибережні райони: морське спостереження, доступ до островів або яхт.
- Великі міські центри: VIP або медичний транспорт, зйомки фільмів, поліцейські місії.
Міжнародні завдання
- Гуманітарні місії: НУО, міжнародні організації.
- Зони конфліктів або OPEX: для військових пілотів.
- Приватний сектор: нафтові компанії, престижні місії в елітному туризмі.
Типи організацій, що наймають пілотів
- Приватні вертолітні компанії;
- Військово-повітряні сили, армія і флот;
- Цивільна безпека та аварійно-рятувальні служби;
- Компанії, що виконують повітряні роботи або працюють на морських платформах.
Типовий день з життя пілота вертольота
Розпорядок дня пілота вертольота змінюється залежно від місії, погоди, надзвичайної ситуації або пункту призначення. Ось огляд типового дня:
- Підготовка до польоту: вивчення погоди, плану польоту і технічного стану повітряного судна.
- Перевірка гелікоптера: візуальний огляд, механічні та паливні перевірки.
- Брифінг з командою: координація з командами на землі, пасажирами або спонсорами.
- Місія: політ, посадка, транспортування або втручання, залежно від типу місії.
- Повернення на базу: дозаправка, брифінг, будь-яке необхідне технічне обслуговування.
Пілоти можуть перебувати в постійній готовності, як, наприклад, під час аварійно-рятувальних робіт, або планувати свої польоти заздалегідь у приватному секторі.
Переваги та недоліки роботи
Бути пілотом вертольота – складна, але захоплююча робота. Ось чесна оцінка сильних сторін і труднощів, які слід очікувати.
Переваги
- Широке розмаїття місій;
- Часто робота у відкритому і стимулюючому середовищі;
- Високий професійний престиж;
- Автономія та прийняття рішень на місцях.
Недоліки:
- Ненормований робочий день (чергування за викликом, нічні чергування тощо);
- Фізично та психологічно важка робота;
- Висока вартість навчання;
- Значна відповідальність, особливо на критично важливих місіях.
Політати або замовити вертоліт з AEROAFFAIRES
Хочете забронювати політ на вертольоті або дізнатися про можливості оренди вертольота для приватних, ділових або медичних подорожей? AEROAFFAIRES допоможе вам 24/7 з індивідуальними рішеннями.
Не забудьте забронювати свою наступну подорож прямо зараз. Наша команда у вашому розпорядженні по телефону + 33144099182 або по електронній пошті: [email protected].
Ви також можете отримати приблизну вартість вашого приватного перельоту, скориставшись нашим онлайн-калькулятором.