ПОСПІШАЙТЕ ЗАБРОНЮВАТИ ВАШІ РЕЙСИ НА ЛІТНІЙ СЕЗОН!

Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Авіадиспетчер: все, що потрібно знати про роботу

Оренда приватних літаків
з 1991 року

8500
доступних пристроїв

35 000
забезпечених рейсів

100 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

У світі авіації найвідоміші професії, як правило, найпомітніші: льотні екіпажі, чи то пілоти, чи то капітани, чи то бортпровідники. Але є одна професія, без якої жоден літак не може ні приземлитися, ні злетіти. Це авіадиспетчер, ангел-охоронець пасажирів. Як стати авіадиспетчером? Яка підготовка потрібна? Скільки платять? Дізнайтеся все, що вам потрібно знати про те, як стати авіадиспетчером.

Хто такий авіадиспетчер?

Як випливає з назви, авіадиспетчер контролює і управляє повітряним рухом і всім повітряним рухом в аеропорту зі своєї диспетчерської вишки. Їх роль полягає в тому, щоб забезпечити безперебійний рух повітряного руху:

  • керувати і контролювати траєкторії польотів повітряних суден
  • стежити за повітряним простором, щоб уникнути зіткнень між літаками і вертольотами
  • видавати слоти та дозволи на зліт і посадку
  • надавати інформацію про погодні умови
  • здійснювати навігацію за допомогою радарів.

Він є сполучною ланкою між повітрям і землею і взаємодіє з пілотом протягом усього польоту (від зльоту до посадки). Справжній авіадиспетчер спілкується з екіпажем літака по радіо. Диспетчери видають дозволи на польоти в зоні, яку вони контролюють.

Справжній гарант безпеки та безперебійності повітряного руху, авіадиспетчер не залишає місця для помилок. Вони повинні мати хорошу толерантність до стресу. Кожне рішення, яке вони приймають, може поставити під загрозу життя сотень пасажирів. Він або вона працює з колегою в умовах джетлагу, оскільки вежа завжди в роботі.

Існує два типи авіадиспетчерів: цивільні та військові.

Що потрібно, щоб стати авіадиспетчером?

Вимоги до допуску до конкурсного іспиту на посаду авіадиспетчера:

Щоб стати авіадиспетчером на державній службі, потрібно скласти вступний іспит на отримання сертифікату INAC (ingénieur du contrôle de la navigation aérienne – інженер з управління повітряним рухом). Цей іспит складається після 2-річного навчання на бакалавраті або на підготовчих курсах, BTS або L2.

Допуск до конкурсного вступного іспиту є високоселективним, щороку доступно лише близько сотні місць. Ви повинні бути не старше 26 років у рік проведення конкурсного іспиту і мати хороші мовні навички, особливо з англійської мови. Перескладання іспиту можливе лише 3 рази.

Навчання на авіадиспетчера :

Початкова підготовка інженера з управління повітряним рухом (ICNA) триває три роки і проходить у Тулузі в ENAC (Національна школа цивільної авіації).

Це навчання є як теоретичним, так і практичним. Окрім теорії та практики, навчання включає в себе :

  • 18-місячне стажування
  • підготовку до отримання ліцензії приватного пілота
  • 8-тижневе перебування в англомовній країні
  • стажування в авіакомпанії.

Студенти отримують заробітну плату протягом усього навчання.

Курс веде до отримання ступеня магістра з управління та контролю повітряного руху (MCTA). Після закінчення курсу ICNA студент приєднається до DGAC (Direction de l’Aviation Civile) і буде забезпечувати безперебійний потік руху в небі Франції з центру управління.

Скільки заробляє авіадиспетчер?

Зарплата цивільного авіадиспетчера :

Загальний місячний дохід авіадиспетчера на початку кар’єри становить близько 4 916 євро.

Зарплата авіадиспетчера в армії :

Середньомісячна зарплата авіадиспетчера у французьких ВПС становить :

  • 1 329 нетто для унтер-офіцера
  • 1 471 нетто для сержанта
  • 1 763 після 10 років служби

Коли авіадиспетчери залучаються до зовнішніх операцій, їхня заробітна плата множиться на 2,5. До цієї базової зарплати можуть додаватися надбавки залежно від сімейного стану та місця проживання.

Як може розвиватися кар’єра авіадиспетчера?

Розвиток кар’єри авіадиспетчера в цивільному житті:

Пройшовши внутрішній відбір, авіадиспетчери можуть продовжити дослідження, нагляд або управління службами цивільної авіації (залежно від стажу роботи).

Кар’єрний розвиток в армії:

В армії кар’єрний ріст базується на званнях. Кожне звання передбачає різні обов’язки та винагороду.

Повітряні диспетчери необхідні для безперебійного потоку повітряного руху. Пристрасні, вимогливі та суворі, авіадиспетчери навчаються бути справжніми ангелами-охоронцями. Саме їм пасажири завдячують своєю безпекою та безперебійним перельотом.