НЕ ЗВОЛІКАЙТЕ З БРОНЮВАННЯМ РЕЙСІВ НА ЗИМОВИЙ СЕЗОН!

Шукайте літак, місто або інформацію…

Лідер з оренди приватних літаків у всьому світі

Як утилізувати приватний літак?

Оренда приватних літаків
з 1991 року

20 000
доступних пристроїв

45 000
забезпечених рейсів

120 000+
пасажирів

4,9/5
задоволеність клієнтів

100%
Вуглецева компенсація

Чи знали ви, що термін експлуатації приватного літака становить 50 років? Щорічно не менше 200 комерційних літаків виводяться з експлуатації. За оцінками, до 2030 року у світі потрібно буде утилізувати понад 20 000 приватних літаків. Тож як утилізувати приватний літак? Хто займається демонтажем? Що відбувається з деталями? Скільки коштує утилізація приватного літака?

Це лише деякі з питань, на які AEROAFFAIRES відповідає в цій статті про утилізацію приватних літаків.

Утилізація літаків: кілька цифр

Чи знали ви, що :

  • 92% літаків можна переробити.
  • 10% літака перетворюється на дорогоцінні метали (титан, сталь, алюміній)
  • перероблений, “вживаний” авіаційний двигун може коштувати до 3 мільйонів євро.
  • 1 000 деталей можуть бути перероблені і повернуті в обіг
  • лише 13% авіаційних деталей є відходами, що не підлягають повторному використанню.
  • що з великого далекомагістрального літака можна зробити до 5 000 бляшанок.

Утилізація приватного літака: різні етапи

Близько 90% літаків підлягають утилізації. Тож з яких етапів складається утилізація літака? Ми тут, щоб пояснити це.

Перший крок – перевезти літак до місця демонтажу: або в Тарб, або в Шатору.

Далі фахівці знімають двигун– ключовий компонент літака з високою доданою вартістю.

Далі відбувається операція з “озеленення приладу“. Вона передбачає демонтаж та розбирання апарату на частини.

На цьому етапі фахівці спорожняють апарат від рідин і повністю розбирають його на компоненти. Знімаються всі компоненти літака: сидіння, кабіна, прилади, вікна та килимове покриття.

Літак також повністю спорожняється від своїх “рідин”: мастил, бензину, гідравлічних та електричних ланцюгів.

Компоненти, пов’язані з небезпечними матеріалами, передаються компаніям, які мають досвід роботи з ними.

Розбирання приладу на частини, що є завершальним етапом, займає щонайменше 6 тижнів, а переробка всього приладу – понад 3 місяці.

Хто утилізує приватні літаки?

Аеропорти та компанії, які їх розбирають:

Два аеропорти добре відомі у світі утилізації приватних літаків і повітряних суден загалом. У них проводяться операції з демонтажу та утилізації літаків. Це аеропорт Тарб та аеропорт Шатору.

Провідною компанією на ринку утилізації літаків є Tarmac Aerosave. Вона є дочірньою компанією Airbus, Safran і Suez. Tarmac Aerosave зберігає 20% європейських літаків, які мобілізуються через закінчення терміну їхньої служби, поки вони перебувають на утилізації.

Start-up AC Dismantling: новий гравець на ринку утилізації приватних літаків.

Ентоні Чамарті стоїть за цим інноваційним проектом, який повністю відповідає вимогам часу. Мета проекту? Надати авіакомпаніям рішення для утилізації приватних літаків, які більше не експлуатуються, а також переробляти, а іноді і давати друге життя запасним частинам літака: сидінням, камбузам, матеріалам, кабінам і двигунам. Ця амбітна компанія прагне стати “звалищем” для приватних літаків.

Скільки коштує утилізація приватного літака?

Орієнтовна вартість утилізації літака в Європі становить 150 000 євро. Така висока ціна виправдана вартістю кваліфікованої робочої сили. Саме зберігання списаних літаків є найбільш прибутковим для компаній у секторі утилізації.

Скільки коштує утилізація приватного літака?

За оцінками, розібраний літак коштує 10% від його нової вартості.

Ціна варіюється залежно від вартості сировини та вторинних матеріалів.

Що відбувається з деталями приватних літаків після переробки?

Багато деталей отримають друге життя. Перероблені деталі – це :

  • кабелі
  • пластикові деталі
  • двигуни
  • фюзеляж, відсіки, крила та двигуни
  • Запасні частини: ілюмінатори, ілюмінатори, захисні двері, системи управління польотом, чорні скриньки, бортові комп’ютери.
  • деталі, що містять небезпечні матеріали: акумулятори, азбест, вогнегасники тощо

Ілюмінатори дуже цікавлять світ оздоблення інтер’єру. Багато пластикових компонентів буде використано в текстильній промисловості.

Утилізація літаків: нерегульований ринок

Сьогодні ринок утилізації літаків, хоч і процвітає, але намагається бути врегульованим. Як наслідок, ми іноді бачимо, як місцеві торговці металобрухтом розбирають літаки в кінці злітно-посадкової смуги, використовуючи невизначені та неселективні методи. Ніякого сортування чи переробки не відбувається. Це операція “збору авіаційного брухту”, подібна до тієї, що відбувається у світі автомобілів.

Саме тому AFRA, міжнародна асоціація з переробки, працює над регулюванням цього сектору, визначивши кодекс належної практики. Це забезпечить належну перевірку та відстеження вживаних деталей. Регулювання цієї діяльності також має на меті забезпечити врахування екологічних аспектів.

Утилізація повітряних суден – це тривалий і дорогий процес, але він необхідний для захисту довкілля. Сортування та надання другого життя частинам літаків, як комерційних, так і приватних, є важливими кроками у вирішенні екологічних проблем. Цей сектор буде розвиватися протягом наступних кількох років і стане важливим, інтегрованим етапом життєвого циклу літака.